Köpa Headset! Sennheiser G4ME PC350/PC360/ONE

Permalänk
Medlem

Köpa Headset! Sennheiser G4ME PC350/PC360/ONE

Hej Sweclockers!

Dags för nytt headset och tänkte att jag skulle köpa en lite dyrare variant denna gång då jag använder mitt headset dag in och dag ut!

Har fått många olika rekommendationer främst så har det varit då Cloud om man vill gå under 1000 lappen men Sennheiser om man vill lägga lite mer. Jag känner att jag vill lägga lite mer då jag som sagt använder det dagligen

Är det någon som har eller tänkte köpa någon utav deras G4ME modeller?
PC350 Special Edition: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2023905 - Sluten
PC360: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879 - Öppen
ONE: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2369262 - Öppen

Jag gjorde en jämförelse på prisjakt och de som skiljer dessa åt är:
Sluten/Öppen
Frekvensomgång
Impedans
Känslighet
Lanseringsår

Jag lyckades inte få en länk till detta men om någon vet hur man gör så länkar jag självklart!

Skulle vara oerhört tacksam för svar!

Mvh
z0rks

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Är själv stolt ägare av G4ME One och måste säga att det är ett av de bästa köpen jag gjort till min dator. Var lite obehagligt att vänja sig vid det, då jag tidigare hade Razer Carcharas. Sitter något dåligt på oss med litet huvud om du frågar mig, men fortfarande helt klart värt köpet!

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Qpad QH-90 och är så nöjd man kan vara. Bekvämaste lurarna som någonsin suttit på mitt huvud utan tvekan. Ljudet är väldigt klart och neutralt, så explosioner och sådant när man ser film är något tamt. Men samtidigt är det som gör ljudet bekvämt, öronen tröttnar aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrH4U:

Är själv stolt ägare av G4ME One och måste säga att det är ett av de bästa köpen jag gjort till min dator. Var lite obehagligt att vänja sig vid det, då jag tidigare hade Razer Carcharas. Sitter något dåligt på oss med litet huvud om du frågar mig, men fortfarande helt klart värt köpet!

Ah okej förstår!

Har läst på lite under dagen och det verkar som att G4ME One endast är en nyare modell utav PC360 med endast några få ändringar! Snyggare design men tycker att PC360 är riktigt fina ändå och känner inte att det är värt 700 till tror jag!

Skrivet av biorrith:

Jag har ett Qpad QH-90 och är så nöjd man kan vara. Bekvämaste lurarna som någonsin suttit på mitt huvud utan tvekan. Ljudet är väldigt klart och neutralt, så explosioner och sådant när man ser film är något tamt. Men samtidigt är det som gör ljudet bekvämt, öronen tröttnar aldrig.

Härligt!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Ah okej förstår!

Har läst på lite under dagen och det verkar som att G4ME One endast är en nyare modell utav PC360 med endast några få ändringar! Snyggare design men tycker att PC360 är riktigt fina ändå och känner inte att det är värt 700 till tror jag!

Härligt!

Det kan jag förstå, dem är redan dyra från början. En kamrat till mig äger Pc360 och även han är nöjd, speciellt över Dolby Digital ljudet som man kan slå på, underbart när man kollar på film!

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Jag kör med PC350 och är vädligt nöjd.
Det du bör göra är att bestämma dig för om du vill ha öppna eller slutna headsets. Samtliga som du listade är bra.

//emeens

Permalänk

Hade pc360. Sjukt bra lurar:D blir ännu bättre med ett ljudkort!

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem

PC360 har jag, rekommenderas varmt!

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrH4U:

Det kan jag förstå, dem är redan dyra från början. En kamrat till mig äger Pc360 och även han är nöjd, speciellt över Dolby Digital ljudet som man kan slå på, underbart när man kollar på film!

Okej låter najs!

Skrivet av emeens:

Jag kör med PC350 och är vädligt nöjd.
Det du bör göra är att bestämma dig för om du vill ha öppna eller slutna headsets. Samtliga som du listade är bra.
Ja precis det är oerhört svårt. Köper jag slutna måste jag dock ha ett ljudkort har jag fått höra då de kräver mer:)

//emeens

Skrivet av Gunziee95:

Hade pc360. Sjukt bra lurar:D blir ännu bättre med ett ljudkort!

Kul att höra! Har ju dock inget ljudkort :/

Skrivet av Fille625:

PC360 har jag, rekommenderas varmt!

Grymt!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Entusiast

Game Zero då?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Efter 2st 360 g4me så tröttnade jag på den kassa micfunktionen, att den sätts på när den fälls ner. På båda så slutade micken att fungera när man fällde ner den, sen läcker dem helt galet med ljud. men det får man ju ta om man vill ha öppna lurar.

Men det är fantastiska headsets när dem fungerar! (men köpte dem inte en tredje gång)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Game Zero då?

Kostar 2300 sen så har jag ju inget ljudkort o vad går ett som klarar av att driva dem för?

Skrivet av Robban031:

Efter 2st 360 g4me så tröttnade jag på den kassa micfunktionen, att den sätts på när den fälls ner. På båda så slutade micken att fungera när man fällde ner den, sen läcker dem helt galet med ljud. men det får man ju ta om man vill ha öppna lurar.

Men det är fantastiska headsets när dem fungerar! (men köpte dem inte en tredje gång)

Låter som en rejäl överdrift men har ju inte ägt dem själv så kan ju inte säga något egentligen

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Skrivet av z0rks:

Kostar 2300 sen så har jag ju inget ljudkort o vad går ett som klarar av att driva dem för?

Låter som en rejäl överdrift men har ju inte ägt dem själv så kan ju inte säga något egentligen

De flesta inbyggda ljudkort klarat av att driva dem. Speciellt om moderkortet har en lite mer påkostad ljudkrets, som i Asus Hero moderkort. Interna ljudkort är oftast slöseri med pengar (inte alltid! Men ganska ofta stämmer detta för Gamers), se video:

Permalänk
Avstängd

Jag köpte mig ett par game zero igår och efter att ha testat de lite måste jag säg att det är ett par sköna lurar men dock är de inte värda sina pengar.

Ska väl tillägga att jag sitter på en laptop så de blir ju antagligen rätt bra mycket bättre via ett redigt ljudkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

De flesta inbyggda ljudkort klarat av att driva dem. Speciellt om moderkortet har en lite mer påkostad ljudkrets, som i Asus Hero moderkort. Interna ljudkort är oftast slöseri med pengar (inte alltid! Men ganska ofta stämmer detta för Gamers), se video: http://youtu.be/d1rXcJuEsy0

Skrivet av Matski2k:

Jag köpte mig ett par game zero igår och efter att ha testat de lite måste jag säg att det är ett par sköna lurar men dock är de inte värda sina pengar.

Ska väl tillägga att jag sitter på en laptop så de blir ju antagligen rätt bra mycket bättre via ett redigt ljudkort

Lär nog bli PC360 för mig!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Behöver jag ljudkort för de tro?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Skrivet av z0rks:

Behöver jag ljudkort för de tro?

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Säker?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Skrivet av z0rks:

Jag har 360, och inget ljudkort. De är i min mening riktigt bra, bekväma lurar. Hade Steelseries V2 innan, 360 är mycket böttre på alla punkter.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Jag har 360, och inget ljudkort. De är i min mening riktigt bra, bekväma lurar. Hade Steelseries V2 innan, 360 är mycket böttre på alla punkter.

Har ett Creative Sound Blaster Tactic3D Wrath Wireless o tycker de e helkasst i CS.. Känner inte att jag hör ljudet som jag vill haha
Kan vara att jag behöver ett par öppna lurar som PC360 är eller att ljudet i de nuvarande är skit eller att jag eventuellt är puckad!

Men va kul att höra! PC360 lockar som tusan

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Jag har 360, och inget ljudkort. De är i min mening riktigt bra, bekväma lurar. Hade Steelseries V2 innan, 360 är mycket böttre på alla punkter.

Skrivet av furuliden:

Läst runt lite på nätet och verkar som att ljudkort höjer ljudupplevelsen ytterligare!
Har blivit rekommenderad detta: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ljudkort/internt...
Skulle det vara något tro?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Skrivet av z0rks:

Läst runt lite på nätet och verkar som att ljudkort höjer ljudupplevelsen ytterligare!
Har blivit rekommenderad detta: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ljudkort/internt...
Skulle det vara något tro?

Koppla in headsetet direkt till moderkortet (baksidan av datorn) så ska du se att ljudet blir rent.

Permalänk
Medlem

Skaffa inte ljudkort. Har ett själv och det är inte värt pengarna då det knappt gör någon skillnad. Om du vill ha nåt' som får det att låta ännu bättre ska du skaffa en DAC och eventuellt en hörlursförstärkare, de gör faktiskt skillnad.

MVH
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |