Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av davitto:

trist. Vulken bundle köpte du och vart?

Det är bundlen med FIFA och Forza köpt från Webhallen. Men som jag sade, det stör inte mig för att ljudet kommer bara i dashborden. Men får jag en möjlighet att byta ut den mot en som GARANTERAT inte har samma problem så byter jag. Jag bor i Finland så jag orkar verkligen inte skicka tillbaka till webhallen helt i onödan och få en ny enhet som har samma problem.

Men nu ska jag njuta av lite Forza 5!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Skrivet av Butterfinger:

Earpill: Forza 5, Destiny än så länge

Någon som älskar att drifta runt lite? Vore ball o vara med ett gäng o köra!

Sedan om någon har en preview invite, så säger jag inte nej <3

Lägg till mig om du vill drifta! Kan även skicka en invite till preview! GT: Fariko Eggzje

Permalänk
Medlem

Min Xbox verkar också ha det där ljudet. Men lär inte göra något åt det då jag endast kan höra det om jag stänger av högtalarna och ställer mig precis bredvid xboxen och lyssnar. Har en projektor mellan mig och xboxen som låter mer än det där ljudet. Så även om jag inte har högtalarna på så hör jag inte ljudet om jag inte försöker höra det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Någon mer än jag som har problem med kinect?
Jag får den att reagera på xbox men säger jag sedan t.ex go to netflix så reagerar den inte.

Som sagts tidigare har du Engelska som språk i Xboxen så funkar det fint. Sen så bör man ha rätt hög volym när man konfigurerar Kinect, jag tror grannarna hörde å jag bor i villa.......

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Destiny komme liras, lägg gärna till.. kimpanen

Visa signatur

PII 965 BE | GA-MA770-UD3 | Kingston 4 Gb 1066 mhz | 8600GTS | Corsair VX450 Watt | WD Black 500 Gb | WD Black 500 Gb | WD Green 1000 Gb | Fractal Design R2 | Win 7 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Var på webhallen idag med min konsol som led av problemet med oljud. De var mycket medvetna om problemet och gav mig en ny direkt över disk. Konsolen jag fick nu var en import från Storbritanien där de hade bytt ut nätdelen till svensk modell. Tydligen ska dessa x-lådor inte ha några problem. Den är iallafall tyst.

Grym kundservice Webhallen!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av f@boy:

Killbom strikes again. Bättre, sämre eller ingen skillnad. Klar och tydlig information, jag antar att du är politiker.
Har du källan till att det är kassa spolar?

Absolut! I framtiden kan jag även tipsa om att googla på saker, här kommer en av träffarna http://www.vgchartz.com/article/251845/microsoft-to-replace-b...

Och här kommer en annan http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=891422

Tyvärr var inte min gissning korrekt, då jag inte visste om problemet berodde på temperaturen eller effektutvecklingen (vilket är ganska beroende). Hursomhaver är det framlirat vad problemet är och att lösningen är att lämna in boxen och hoppas att den nya är hel. Jag ber om ursäkt om jag råkat förvirra dig, jag försökte bara hålla tråden uppdaterad med min tolkning av den senast tillgängliga infon!

Permalänk
Medlem

Dom MS points som sen blev kronor som man hade på Xbox 360 följer dom inte med mitt live medlemskap, måste man spendera dessa på 360'n?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av davitto:

"earpill"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Dom MS points som sen blev kronor som man hade på Xbox 360 följer dom inte med mitt live medlemskap, måste man spendera dessa på 360'n?

MS poängen jag hade konverterades till pengar som jag kunde använda till att köpa spel och dylikt i MS Store

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

MS poängen jag hade konverterades till pengar som jag kunde använda till att köpa spel och dylikt i MS Store

Och det funkar för dig att köpa Xbox One-spel för dom pengarna? Jag får det inte som alternativ utan jag kan bara betala med kreditkort, har ju dryga 200:- så det räcker ju till ett VIP i Forza 5 :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Och det funkar för dig att köpa Xbox One-spel för dom pengarna? Jag får det inte som alternativ utan jag kan bara betala med kreditkort, har ju dryga 200:- så det räcker ju till ett VIP i Forza 5 :/

Ja det gjorde det, var inga problem alls. Pengarna som blev konverterade funkade som en rabatt på spelet jag köpte, sen fick jag komplettera med mitt Mastercard.
Detta var vid årsskiftet, precis när jag hade skaffat den. Vet inte om något ändrats sen dess?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razeezor:

Är det bara jag eller tar det sjukt länge att ladda ner Forza 5 till xboxet. Nu efter 5 timmar så står det på 79%. Gjorde en nätverkstest och fick cirka 16mbts ner. Har ju 100/100 fiber så det borde gå fortare kan man ju tycka :). Men som sakt så är ju spelet på cirka 40gb.

hört flera snacka om att det tagit tid.. sj tog det kanske absolut max 2tim...70% hade kommit efter nån timme eller liknade. då började jag lira forza så man hade inte koll när det var helt klart..men lirade inte ens en timme så (det var mitt i natten efter jobbet )

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hört flera snacka om att det tagit tid.. sj tog det kanske absolut max 2tim...70% hade kommit efter nån timme eller liknade. då började jag lira forza så man hade inte koll när det var helt klart..men lirade inte ens en timme så (det var mitt i natten efter jobbet )

Jag packade ju upp min Xbox igår(tisdag) å noob som man är så tryckte jag igång Forza 5 nerladdning å sen slog jag av TV'n å gick å gjorde annat kom tillbaka kanske max 2 timmar efteråt å då var Xboxen avslagen.........missade att den stänger av sig efter 1 timmes inaktivitet. Då hade den laddat ner 75% av Forza 5, gick rätt fort ändå tycker jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag packade ju upp min Xbox igår(tisdag) å noob som man är så tryckte jag igång Forza 5 nerladdning å sen slog jag av TV'n å gick å gjorde annat kom tillbaka kanske max 2 timmar efteråt å då var Xboxen avslagen.........missade att den stänger av sig efter 1 timmes inaktivitet. Då hade den laddat ner 75% av Forza 5, gick rätt fort ändå tycker jag.

Ställ in din konsol på Instant-On och downloads update automatically så kommer den att installera, uppdatera och ladda ner ny köpta spel åt dig automatiskt. Även uppdateringar till själva OS inkluderas här.

Deras Guide som beskeriver hur du gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Absolut! I framtiden kan jag även tipsa om att googla på saker, här kommer en av träffarna http://www.vgchartz.com/article/251845/microsoft-to-replace-b...

Och här kommer en annan http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=891422

Tyvärr var inte min gissning korrekt, då jag inte visste om problemet berodde på temperaturen eller effektutvecklingen (vilket är ganska beroende). Hursomhaver är det framlirat vad problemet är och att lösningen är att lämna in boxen och hoppas att den nya är hel. Jag ber om ursäkt om jag råkat förvirra dig, jag försökte bara hålla tråden uppdaterad med min tolkning av den senast tillgängliga infon!

Jag frågade efter en källa till ditt påstående. Inte länkar till andra forum där folk sitter och gissar. Du kunde lika gärna länkat till den här tråden isåfall.
Jag eftersöker en officiell källa.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Ställ in din konsol på Instant-On och downloads update automatically så kommer den att installera, uppdatera och ladda ner ny köpta spel åt dig automatiskt. Även uppdateringar till själva OS inkluderas här.

Deras Guide som beskeriver hur du gör.

Jo men jag kör den andra den där "energy saving mode" eller vad den heter. Gillar int när den "lyssnar" hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jo men jag kör den andra den där "energy saving mode" eller vad den heter. Gillar int när den "lyssnar" hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Det den lyssnar på är xbox on, och om du kör din xbox på svenska så gör den inte änns det. Eller är du rädd att NSA är ute efter dig?

Permalänk

Har också ljudproblemet med min X1, har FIFA15 & Forza5 bundlen. Pratade med xbox support iförrgår och det blir en advanced exchange så jag hoppas bara att den nya inte låter.

Sen finns det någon vänlig själ som vill ge mig en invite till preview updates? Min gamertag är "schedvizz"

Permalänk
Medlem

Ni som vill lira Destiny kan ju lägga till mig till friends, Gamertag EnormousDoodles.

Permalänk
Medlem

Det här med att köpa spel från en utländsk Xbox store. Jag har ett svenskt konto sen gammalt. Går det att helt enkelt byta store med sin nuvarande gamertag (byta språk på Xboxen), registrera nya betaluppgifter med adress från t.ex. USA och fortsätta som vanligt? Är spelen man laddat ner sen spelbara även om man skulle byta tillbaka till svensk locale?

Permalänk
Medlem

Jag har Destiny, Forza 5 och Fifa 15. Adda mig om ni vill lira något Gamertag: Sthlmdoe

Jag har också ljudet från hårddisken, det lät mer när jag startade xboxen för första gången nu hör jag bara det när jag håller på att stänga av xboxen..

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem

Jag kom med i preview updaten
Kanske alla gör men det kändes lite VIP

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Skrivet av zEBBiE:

Det här med att köpa spel från en utländsk Xbox store. Jag har ett svenskt konto sen gammalt. Går det att helt enkelt byta store med sin nuvarande gamertag (byta språk på Xboxen), registrera nya betaluppgifter med adress från t.ex. USA och fortsätta som vanligt? Är spelen man laddat ner sen spelbara även om man skulle byta tillbaka till svensk locale?

Du byter bara region på boxen! Och sen kan du byta till vilken du vill ha. Har köpt diablo på market i Hong Kong men kör USA vanligtvis så det funkar.

Detta svar borde bli "klistrat" då samma frågor kommer med jämna mellanrum så man slipper skriva samma sak om och om igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zEBBiE:

Det här med att köpa spel från en utländsk Xbox store. Jag har ett svenskt konto sen gammalt. Går det att helt enkelt byta store med sin nuvarande gamertag (byta språk på Xboxen), registrera nya betaluppgifter med adress från t.ex. USA och fortsätta som vanligt? Är spelen man laddat ner sen spelbara även om man skulle byta tillbaka till svensk locale?

Ja, det är bara att byta.

Jag rekommenderar egentligen att du hämtar de svenska applikationerna du vill ha och byter sedan region till USA, för gott. Du tjänar inget på att ha kvar det i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Jag kom med i preview updaten
Kanske alla gör men det kändes lite VIP

Grattis du jobbar nu åt Microsoft gratis, väldigt VIP

Permalänk
Medlem

Hur får man veta om man fått preview? Pm'ade Lirid häromdan.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjkw:

Grattis du jobbar nu åt Microsoft gratis, väldigt VIP

Jaja bara för du inte blivit inbjuden

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Hur får man veta om man fått preview? Pm'ade Lirid häromdan.

Skickade in en ansökan på din Gamertag igår kväll. Om du kom med borde du få ett meddelande på Xboxet där det står att du kom med och kan hämta applikationen

PS. Detta gäller alla som bad om en invite

Permalänk
Medlem

Kör amerikansk och har ej orkat byta till svensk igen. Finns Viaplay i svenska market store? någon annan bra svensk app så att det är värt att byta?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November