Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lirid:

Skickar en snart

Fantastiskt

Permalänk
Medlem

Till er som vill ha en injudan till Preview Program får skriva ett PM med Gamertag.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kommer att kunna spela egna mp3-låtar inne i spelen med nästa uppdatering till Xbox One?

Permalänk
Medlem

Även min konsol som jag fick hem idag rasslar vid dashboarden. Versionen utan Kinect. Vilket Lot nr det är kan jag inte dela med mig av då jag inte vet hur man tyder alla siffror på undersidan..

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maacus:

Även min konsol som jag fick hem idag rasslar vid dashboarden. Versionen utan Kinect. Vilket Lot nr det är kan jag inte dela med mig av då jag inte vet hur man tyder alla siffror på undersidan..

Tråkigt Det kommer förhoppningsvis kunna lösas med någon sorts uppdatering om jag förstått det rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Tråkigt Det kommer förhoppningsvis kunna lösas med någon sorts uppdatering om jag förstått det rätt!

Då får uppdateringen komma illa kvickt. Detta är olidligt. Ska ringa Webhallen imon och se hur processen för att få den lagad/få en ny ser ut.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maacus:

Då får uppdateringen komma illa kvickt. Detta är olidligt. Ska ringa Webhallen imon och se hur processen för att få den lagad/få en ny ser ut.

Det du kan försöka med är ju att få preview uppdateringen och se om det kanske löser problemet. Jag har inte hört något om att det skall vara så, men det är nog värt ett försök!

Permalänk

Felet verkar vara på hårdvaran som inte kan lösas med en mjukvaruuppdatering. Tyvärr ni som stör er på det så mycket kan ju försöka byta xbox men du får ju en "fixad" ny så det är inte säkert att problemet är löst. Om inte ni kan DOA, Bara vänta på senare batches som kanske har löst problemet.

http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/2fwtx7/technoise_fro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Många som säger att det inte hjälper att byta in. Men jag vet inte om en uppdatering hjälper heller.

Skrivet av anon81912:

Tråkigt Det kommer förhoppningsvis kunna lösas med någon sorts uppdatering om jag förstått det rätt!

Skrivet av anon81912:

Det du kan försöka med är ju att få preview uppdateringen och se om det kanske löser problemet. Jag har inte hört något om att det skall vara så, men det är nog värt ett försök!

Jag tycker du ska sluta gissa nu, du skapar bara felaktiga rykten.
Det du tror är:
-Det hjälper inte att byta in.
-Uppdatering hjälper inte.
-Uppdatering hjälper.
-Preview kanske löser problemet.
-Du har inte hört att preview löser problemet.

Allt är klart och tydlig, du har full koll/ingen koll, välj själv.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av f@boy:

Jag tycker du ska sluta gissa nu, du skapar bara felaktiga rykten.
Det du tror är:
-Det hjälper inte att byta in.
-Uppdatering hjälper inte.
-Uppdatering hjälper.
-Preview kanske löser problemet.
-Du har inte hört att preview löser problemet.

Allt är klart och tydlig, du har full koll/ingen koll, välj själv.

Nej, jag har gissat på samma sak i alla mina inlägg. Det jag säger är:
Det finns folk som provat att byta och det har inte hjälpt. - Vissa boxar kör alltså någon hårdvara som inte fungerar med mjukvaran, eller så har microsoft köpt in en trasig batch med fläktar / fläktstyrningar
Det kanske går att lösa med en uppdatering. - Då det inte kommit någon (förutom preview) vet jag faktiskt inte.

Dessutom har tiden gått under dagen och det har kommit lite ny info om man följer Twitter och reddit :), jag vet inte om det är rätt att gå och ändra alla sina gamla inlägg när man lär sig nya saker, det bästa är nog att du tittar på det senaste för senaste infon. Är det inte bra om grabben med problem provar att uppdatera till preview för att se om det blir någon skillnad? Ett diskussionsforum är väl till för att diskutera dessa saker, inte kväsa diskussioner och skrika om sina problem?

Det jag tror är fel i verkligheten är att fläktstyrningen vid låg belastning är knas. PWM fläktar (och motorer) kan göra precis det ljudet som hörs om de går på för lågt varv (det beror på att de hinner börja sakta ner innan nästa puls i styrsignalen och hoppar till hela tiden). Därav lösningen att koppla in Kinect, då kommer konsolen jobba lite mer i dashboard (känna igen händer, röst, etc) och hetta upp systemet lite, varpå fläkten snurrar lite snabbare och blir tystare då den slutar "glappa" (samma gäller för spel). Skulle en uppdatering köra samma fläkthastighet även vid de lägre temperaturerna skulle problemet kanske lösa sig, men jag är inte ingenjör hos microsoft.

Permalänk
Medlem

Jag lider också av missljud från min nya Xbox.

Fick hem två Xboxar igår, en Black Box (med Kinect) och en Green Box. Black Boxen låter riktigt illa, så pass att den nästan inte går att använda, även Green Boxen låter riktigt kasst. Enda gångerna dom är någorlunda tysta är typ när man spelar. Ljudet är lite som en riktigt gammal hårddisk som får jobba stenhårt. Även när man stänger ner den i standby så låter den i typ 15 minuter innan den tystnar.
Har mailat till webbutiken om att jag vill häva köpet, tyvärr hann jag regga Fifa och Forza, får se hur de hanterar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Felet verkar vara på hårdvaran som inte kan lösas med en mjukvaruuppdatering. Tyvärr ni som stör er på det så mycket kan ju försöka byta xbox men du får ju en "fixad" ny så det är inte säkert att problemet är löst. Om inte ni kan DOA, Bara vänta på senare batches som kanske har löst problemet.

http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/2fwtx7/technoise_fro...

Precis så låter min Day One Black Box med Kinect inkopplat, 1432X. Får väl bli att höra med Electro World/MS om vem som kan lösa det snyggast. Bökigt att det blir såhär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zisid:

Precis så låter min Day One Black Box med Kinect inkopplat, 1432X. Får väl bli att höra med Electro World/MS om vem som kan lösa det snyggast. Bökigt att det blir såhär.

nvm

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zisid:

Precis så låter min Day One Black Box med Kinect inkopplat, 1432X. Får väl bli att höra med Electro World/MS om vem som kan lösa det snyggast. Bökigt att det blir såhär.

Jag har exakt det där ljudet. Både på min Black Box och Green Box. Skönt att det inte bara är jag iaf

Edit: Kan tillägga att det inte verkar göra någon skillnad om Kinecten sitter i eller inte (Har provat på båda boxarna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Nej precis, bättre att avvakta. För som han sa på Xbox Support att det finns en risk att få en likadan om man byter in så tidigt. Även en systemuppdatering kan eventuellt plocka bort ljudet med. Han tyckte jag skulle avvakta 3-4 veckor iaf, så gör det du med.

Är de farligt för xboxet om man har de ljudet?

Permalänk
Medlem

Bör man försöka att lämna tillbaka konsolen och få den utbytt pga det där höga skräpljudet som en hel del verkar ha problem med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zisid:

Precis så låter min Day One Black Box med Kinect inkopplat, 1432X. Får väl bli att höra med Electro World/MS om vem som kan lösa det snyggast. Bökigt att det blir såhär.

Skrivet av kaihajEN:

Bör man försöka att lämna tillbaka konsolen och få den utbytt pga det där höga skräpljudet som en hel del verkar ha problem med?

Problemet är väl att ingen ännu vet vad det beror på, hårdvarufel eller något som går att lösa via en mjukvaruuppdatering. Jag har som jag skrev ovan två st, den ena låter riktigt illa, den andra skulle jag kunna stå ut med (för att slippa allt strul med reklamation) om jag bara visste att det antingen var helt ofarligt för konsollen och/eller att det kommer åtgärdas i en uppdatering. Som det är nu verkar ingen veta nåt, så jag kommer att skicka tillbaka dem och försöka häva köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tontmsn:

Är de farligt för xboxet om man har de ljudet?

Nej inte vad han på Microsoft sa, enligt den information han fått så är det inte farligt. Bara att ljudet är väldigt irriterande.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

Det verkar som att leveranstiden för advance exchange för mig blir 3 dagar. Från rapporterat fel 18:30 på måndag till leverans torsdag kväll med UPS. Det är rätt ok.

Permalänk
Medlem

Mitt ljud försvann när xboxen fabriksåterställdes av misstag. Nu hör man ett svagt brusande som de ska vara, om detta bara var ett sammanträffande eller inte kan jag inte svara på.

Men mitt var ett preview fel då ljudet uppstod först vid den nya

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns Viaplay om man ändrar till svensk region? Finns det något som hindrar att man ändrar till svensk, laddar ner Viplan och sen byter tillbaka till amerikansk? Kommer viaplay funka då?

Till er andra som är med i preview: jag tankade ner senaste uppdateringen igår. Dock har jag fortfarande bara preview appen av media-appen så jag kan ej testa DLNA i mitt nätverk. Hur har ni gjort för att testa?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Kan bekräfta att Oneguide funkar, dock inte alla olika varianter av .mkv fungerar ännu. Har inte hunnit testa oneguide så mycket (testade snabbt innan jobbet imorse) Och man hittar sin plex media server via xboxen nu

fråga på detta, ser det någorlunda bra ut om man jämför med plex home theater eller ligger det bara filer i en klump? kommer sakna plex annars

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Har haft mitt One i snart en vecka nu men kan inte få röstkommandon att fungera. Jag har kalibrerat ett dussin gånger men den verkar ändå inte uppfatta när jag säger "Xbox". Vid chatt i spel verkar kinect ta upp ljud men vägrar ta kommandon, nån mer som har detta problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

Har haft mitt One i snart en vecka nu men kan inte få röstkommandon att fungera. Jag har kalibrerat ett dussin gånger men den verkar ändå inte uppfatta när jag säger "Xbox". Vid chatt i spel verkar kinect ta upp ljud men vägrar ta kommandon, nån mer som har detta problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste ha engelska valt som språk.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Nu skrev jag ju att jag inte testat utan kinect men den lät under uppdateringen som görs med kinecten avstängd. Dock om man läser längre upp i tråden så rekommenderar t.o.m. Xbox support Sverige att man avvaktar 3-4 veckor eftersom dom inte vet vad felet beror. Som sagt jag har inte testat i dashboarden utan kinect men självklart kommer jag göra det vid ett senare tillfälle när dom verkligen vet vad det är för fel.

Sen när vissa rapporterar att det började efter en uppdatering så kan man ju undra om det inte är ett mjukvarufel, vilket säkert Xbox support sverige gissar och ber folk vänta 3-4 veckor alltså efter Oktober uppdatering.

Är det fel på min kommer jag att byta ut den tills jag får en ny, men jag fick den igår så garantin räcker än ett tag så en eller två månader kan jag nog ge dom att hitta felet, om det nu är något fel.

ah beklagar... Tolkade ditt tidigare inlägg som att så länge din konsol inte för oljud med kinecten inkopplad så är du nöjd.
Bara en liten misstolkning från min sida.

Förhoppningsvis så räcker det ju med en mjukvaru uppdatering, vilket det i vissa fall gör med t.ex datorer med hjälp av bios uppdatering.
Men i värsta fall så hjälper inte det och det blir en hel del garanti jobb för MS... Får se hur det utvecklas.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Finns Viaplay om man ändrar till svensk region? Finns det något som hindrar att man ändrar till svensk, laddar ner Viplan och sen byter tillbaka till amerikansk? Kommer viaplay funka då?

Till er andra som är med i preview: jag tankade ner senaste uppdateringen igår. Dock har jag fortfarande bara preview appen av media-appen så jag kan ej testa DLNA i mitt nätverk. Hur har ni gjort för att testa?

Jag fick ner senaste preview igår. Och DLNA funkar utmärkt i media player preview. Men mkv funkade inte för mig dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Du måste ha engelska valt som språk.

Okej, tack. Det var så enkelt, var orolig att mitt kinect var trasigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Jag fick ner senaste preview igår. Och DLNA funkar utmärkt i media player preview. Men mkv funkade inte för mig dock.

Skickades från m.sweclockers.com

hur gör du? Min app klagar bara på att jag ej har någon usb hårddisk inkopplad.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

Om jag kollar under mina registrerade konsoler på xbox.com så har jag två, min egen samt en annan med annat serienummer. Ingen aning vad den kommer ifrån. Nån som varit med om detta?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Ljudet i min Xbox One verkar ha försvunnit till viss del.
Däremot om man startar en nedladdning av till exempel ett spel, då sätter den igång med ljudet som har länkats i tidigare svar.
Även om du startar en nedladdning och sätter konsollen i standby.
Annars är den helt tyst för närvarande.

Någon som har liknande?