Xbox ONE Day One Achievement fungerar ej

Permalänk
Medlem

Xbox ONE Day One Achievement fungerar ej

Jag använde min day one kod till mitt konto men det poppas inte upp någon achievement, när jag försöker igen står det att den har är använd redan. Någon ide?

Permalänk
Medlem

Det tog fyra dagar för den att dyka upp för mig, så vänta lite så kommer den säkert snart.

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av perzreal:

Jag använde min day one kod till mitt konto men det poppas inte upp någon achievement, när jag försöker igen står det att den har är använd redan. Någon ide?

Jag hittade detta snabbt via Google.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag scannade två koder för Day One Achievement (med två olika användarkonton) igår på releasedagen den 5 september med precis samma resultat - koderna accepterades men någon achievement poppade inte upp och försöker man med koderna igen står det på skärmen att de redan använts. Är detta ett utbrett problem månne?

Permalänk

Fråga i denna tråd många som har bra koll där.
http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qsrtd:

Det tog fyra dagar för den att dyka upp för mig, så vänta lite så kommer den säkert snart.

När upplevde du detta? Var det i samband med den svenska releasen, dvs. nyligen, eller i samband med Day One 2013?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallepaf:

När upplevde du detta? Var det i samband med den svenska releasen, dvs. nyligen, eller i samband med Day One 2013?

I samband med den svenska releasen, scannade koden i tisdags när jag fick den men achievementen kom först idag.

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qsrtd:

I samband med den svenska releasen, scannade koden i tisdags när jag fick den men achievementen kom först idag.

var hittar man sin day one kod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qsrtd:

I samband med den svenska releasen, scannade koden i tisdags när jag fick den men achievementen kom först idag.

"Ploppade" din achievement upp på rutan såsom de brukar göra eller "fanns den bara där" helt plötsligt när du gick igenom vilka achievement du samlat på dig tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

var hittar man sin day one kod?

På en svart lapp som följde med i lådan, motsvarande lapparna med koder för att ladda ner spelen. Förutsätter dock att du köpte Day One edition i svart låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallepaf:

"Ploppade" din achievement upp på rutan såsom de brukar göra eller "fanns den bara där" helt plötsligt när du gick igenom vilka achievement du samlat på dig tidigare?

Jag tror att den "ploppade upp" när jag inte var vid konsolen, den fanns på notifications och efter det såg jag den bland mina achievements

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qsrtd:

Jag tror att den "ploppade upp" när jag inte var vid konsolen, den fanns på notifications och efter det såg jag den bland mina achievements

OK! Tack för svar! Får se om mina achievements ploppar upp på tisdag helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qsrtd:

Jag tror att den "ploppade upp" när jag inte var vid konsolen, den fanns på notifications och efter det såg jag den bland mina achievements

Förresten - vad står det för datum på din achievement? Den 2 september när du matade in koden eller den 6 september när den "ploppade upp"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallepaf:

Förresten - vad står det för datum på din achievement? Den 2 september när du matade in koden eller den 6 september när den "ploppade upp"?

Det står 2 september ändå.

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Medlem

Verkar som ett lotteri om man får denna achievement när man använder koden...och Microsoft verkar inte ha kunnat fixa problemet trots att det funnits åtminstone sedan i maj:

http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...

Permalänk
Medlem

Nu har det gått en vecka och jag har fortfarande inte fått min Day One Achievement. Fårstår inte riktigt hur de kan komplicera en sån här simpel sak.

Hur har det gått för er andra som har löst in koden?

Permalänk
Medlem

Inget vad jag kan se, efter 10 dagar.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zwerk:

Nu har det gått en vecka och jag har fortfarande inte fått min Day One Achievement. Fårstår inte riktigt hur de kan komplicera en sån här simpel sak.

Hur har det gått för er andra som har löst in koden?

Inget än för mig heller konstigt att dom inte kan fixa det. Har dom nån tidbegränsning från "riktiga" release så kanske den strular?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur