Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Enklaste klassen om man vill ha väldigt få skills och abilities att tänka på måste väl ändå vara Vanguard och Commando som många här redan påpekar. Fast jag vet inte riktigt om spel som SWTOR och WoW är något för en som inte orkar med stressen. Kanske enklare spel som Guild Wars eller nysläppta Wildstar är något för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSkitz:

Enklaste klassen om man vill ha väldigt få skills och abilities att tänka på måste väl ändå vara Vanguard och Commando som många här redan påpekar. Fast jag vet inte riktigt om spel som SWTOR och WoW är något för en som inte orkar med stressen. Kanske enklare spel som Guild Wars eller nysläppta Wildstar är något för dig?

Jag har assasin, sentinel och scoundrel. Jag var duktig med alla i pvp så nog klarar jag av att spela dom. Det är liksom inte det att spelen är svåra eller nåt. Jag pallar inte lära mig 40st binds igen och helt enkelt inte orkar sätta mig in i det spelet.

Ne, jag går tillbaka till darkfall istället som är det bästa mmorpg i dagens läge.

Permalänk
Medlem

Blev igår besviken på eso.

Två st quests buggade ur, halvtimme åt skogen. Weapon / spell crit, springa runt med linnen + stav ända sättet att lria om man ska mäta sig med de bästa osv... så antingen har jag kört eso lite för intensivt eller så behöver eso mogna mer före jag kan helt gilla det.

Funderade just därför på swtor, en bekant jag träffade på tyckte att liret har blivit bra. Men det är ju f2p... och efter alla stolpskott man stött på i wot så låter det mindre bra...

Hur som, någon som fortfarande lirar och har något att säga?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Blev igår besviken på eso.

Två st quests buggade ur, halvtimme åt skogen. Weapon / spell crit, springa runt med linnen + stav ända sättet att lria om man ska mäta sig med de bästa osv... så antingen har jag kört eso lite för intensivt eller så behöver eso mogna mer före jag kan helt gilla det.

Funderade just därför på swtor, en bekant jag träffade på tyckte att liret har blivit bra. Men det är ju f2p... och efter alla stolpskott man stött på i wot så låter det mindre bra...

Hur som, någon som fortfarande lirar och har något att säga?

Det är ett riktigt bra MMO. F2P är väl inte så lyckat men betalar du får du ett av marknadens bästa spel. Gillar du inte Star Wars är det förstås en annan femma...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Det är ett riktigt bra MMO. F2P är väl inte så lyckat men betalar du får du ett av marknadens bästa spel. Gillar du inte Star Wars är det förstås en annan femma...

Skickades från m.sweclockers.com

Testade det lite snabbt, har inte så mycket tid över de närmaste dagarna, och det ligger grafiskt efter samt striderna kändes lite stela. I vart fall som sorcs. Men jag är ändå sugen på att åt minstonne lira igenom det hela en gång så jag lär ge det lite mer tid framöver tror jag, variera från eso lite tills det mognar mer är nog inte fel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Jag började precis lira Swtor igen inte så hög lvl tre stycke ca lvl 20 kör Republic. Riktigt kul varierar att köra quest och pvp.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Har blivit sugen på att börja spela igen och tänkte kolla hur långt man kan komma om man bara vill köra F2P till en början. Finns det någon möjlighet att komma upp till lvl 50 om man gör alla quests eller är man körd på den biten pga xp-reduceringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Har blivit sugen på att börja spela igen och tänkte kolla hur långt man kan komma om man bara vill köra F2P till en början. Finns det någon möjlighet att komma upp till lvl 50 om man gör alla quests eller är man körd på den biten pga xp-reduceringar?

Du kommer hela vägen, det är mest en övning i tålamod 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Har blivit sugen på att börja spela igen och tänkte kolla hur långt man kan komma om man bara vill köra F2P till en början. Finns det någon möjlighet att komma upp till lvl 50 om man gör alla quests eller är man körd på den biten pga xp-reduceringar?

XP-reduceringen är inte direkt stor. Man får experience boosters man kan använda om man gör klart planetmissions eller class story/heroics etc. samt 10% experience boost om man är med i en Guild med minst 30 AKTIVA medlemmar. F2P är riktigt bra, men med väldigt många restriktioner om man vill spela på en engagerad nivå. Subsciber är helt klart det du vill vara på en mer engagerad nivå. Och ja, Free-to-play-versionen av spelet är precis likadan, men med mindre content på end-game-nivå och även restriktioner i Artifact-gear (purple gear, d.v.s det bästa för din level eller end-game-gear) samt antal PvP-matcher. Det finns listor på den officiella hemsidan som är bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nån som spelar Rift eller vill spela rift? Slutade spela då mina toons hade inte mer o göra o det långt kvar till expantionen, kom aldrig in i spelet igen dock. Har 12-13k platinum och ett par lv 50 toons på EU, nån som tröttnat på Swtor som jag precis börjar spela och vill byta mot credits/toon i swtor? Eller har billig credits o sälja mig.

Permalänk
Medlem

Jag o brorsan fick ett ovanligt sug att börja lira swtor igen. Vet inte varför. Har inga problem med sub, så kommer göra det. Hur är spelet nu? Verkligen inte rört det sen release. Läst lite om nya saker dock. Hur är End game? Kom faktiskt aldrig upp i max level förr. Gillar raid o dungeons. Finns lfg tool?

Aa asså frågan jag ställer ifall det är värt att testa?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag o brorsan fick ett ovanligt sug att börja lira swtor igen. Vet inte varför. Har inga problem med sub, så kommer göra det. Hur är spelet nu? Verkligen inte rört det sen release. Läst lite om nya saker dock. Hur är End game? Kom faktiskt aldrig upp i max level förr. Gillar raid o dungeons. Finns lfg tool?

Aa asså frågan jag ställer ifall det är värt att testa?

Det är absolut värt att testa. Finns en Group Finder, du talar om vad du vill göra så letar spelet upp en grupp som passar. Om du fixar medlemskap i Friskyttarna organiseras mycket där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

12xExp på classquest för subs då. Sick.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

12xExp på classquest för subs då. Sick.

just nu eller? jag hängde inte riktigt med annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

just nu eller? jag hängde inte riktigt med annars

Japp. Just nu fram till den 1:a december. Detta gäller endast om man är subscriber samt köpt nya expansionen som dom gick ut med igår, Shadow of Revan, som släpps den 2:a december.

Läs mer här: http://www.swtor.com/shadow-of-revan

Bioware kommer öka levelcappen till level 60, det kommer två nya planeter att levla på: Rishi och Yavin 4. Dom kommer göra om skillsystemet till ett nytt system dom kallar Disciplines. Vill du veta mer om hur Disciplines kommer fungera kan du titta på denna sida: http://www.swtor.com/blog/developer-update-introduction-disci...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Japp. Just nu fram till den 1:a december. Detta gäller endast om man är subscriber samt köpt nya expansionen som dom gick ut med igår, Shadow of Revan, som släpps den 2:a december.

Läs mer här: http://www.swtor.com/shadow-of-revan

Bioware kommer öka levelcappen till level 60, det kommer två nya planeter att levla på: Rishi och Yavin 4. Dom kommer göra om skillsystemet till ett nytt system dom kallar Disciplines. Vill du veta mer om hur Disciplines kommer fungera kan du titta på denna sida: http://www.swtor.com/blog/developer-update-introduction-disci...

Om de lyckas göra detta bra kommer spelet bli ännu lite bättre. Vilket gör att det, faktiskt, blir ett riktigt bra spel i slutändan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är väldigt nöjd med spelet just nu, spelat till och från sen det släpptes, men nu när man mer eller mindre bara behöver göra klass questen så har det blivit mycket roligare att lvlar upp en av varje klass för att kunna uppleva alla klass historier.

det ända som skulle kunna göra det roligare skulle kunna vara ett guild där folk skriver lite i chatten, sitter i ett guild med väldigt många members, men det ända som skrivs i chatten är av mig eller när någon vill ha hjälp med något, vilket är lite halv tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

Måste säga att jag är väldigt nöjd med spelet just nu, spelat till och från sen det släpptes, men nu när man mer eller mindre bara behöver göra klass questen så har det blivit mycket roligare att lvlar upp en av varje klass för att kunna uppleva alla klass historier.

det ända som skulle kunna göra det roligare skulle kunna vara ett guild där folk skriver lite i chatten, sitter i ett guild med väldigt många members, men det ända som skrivs i chatten är av mig eller när någon vill ha hjälp med något, vilket är lite halv tråkigt

Friskyttarna http://friskyttarna.eu/ :). Sällan det är lugnt där.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

12xExp på classquest för subs då. Sick.

Det här är perfekt för mig som vill dra upp lite klasser.
Har spelat någon timme före och efter jobbet vilket har gett mig drygt 10 levels per dag!
50-55 tog dessutom strax under en timme, går säkert att göra snabbare!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Andreas.andreas:

Måste säga att jag är väldigt nöjd med spelet just nu, spelat till och från sen det släpptes, men nu när man mer eller mindre bara behöver göra klass questen så har det blivit mycket roligare att lvlar upp en av varje klass för att kunna uppleva alla klass historier.

det ända som skulle kunna göra det roligare skulle kunna vara ett guild där folk skriver lite i chatten, sitter i ett guild med väldigt många members, men det ända som skrivs i chatten är av mig eller när någon vill ha hjälp med något, vilket är lite halv tråkigt

Jag spelar på den engelska pvp servern (tomb of freedon nad tror jag?) i en guild som heter Regal.
Folk är hyfsat aktiva i chatten och organiserar raids då och då. Vi tar emot de flesta.

Empire sidan

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om man både måste vara subscriber samt förboka expansionen för att få 12x level boost eller räcker det med att vara subscriber?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Någon som vet om man både måste vara subscriber samt förboka expansionen för att få 12x level boost eller räcker det med att vara subscriber?

Förhandsbokning + Sub = Exp boost. Gäller endast "Class missions"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DDemis:

Förhandsbokning + Sub = Exp boost. Gäller endast "Class missions"

Tack då vet jag Funderar på att börja spela igen. Har inte spelat sedan release. Är det värt att komma tillbaka nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Tack då vet jag Funderar på att börja spela igen. Har inte spelat sedan release. Är det värt att komma tillbaka nu?

Det kan jag tyvärr inte svara på :/ Drog en upp en Sith Juggernaut till level 55 på några dagar, efter det så har jag inte varit online överhuvudtaget. Var inte riktigt min grej, men jag vill se vad dom gör med Revan i den nya expansionen, då det är en mycket intressant karaktär

Permalänk

Tar det alltid flera timmar att installera en ny patch nuförtiden?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Tar det alltid flera timmar att installera en ny patch nuförtiden?

Råkade också ut för det, tänkte lira lite igen och skulle väl ladda ner några uppdateringar eller något. Tog mycket mer tid än det borde tyckte jag. Vet inte vad orsaken var dock, blev klart till slut iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Råkade också ut för det, tänkte lira lite igen och skulle väl ladda ner några uppdateringar eller något. Tog mycket mer tid än det borde tyckte jag. Vet inte vad orsaken var dock, blev klart till slut iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok. Tre timmar nu och typ 47% nedladdat.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Jag har kört Imperial agent till slutet samma gäller Bounty hunter
Kör imperial agent. Fetaste storyn tycker jag.

Egentligen tyckte jag att SWTOR blev trist efter första rundan efter Imperial agent.
Andra rundan har fått mig att spy på samma quest letandet igen. Blir bara att man kör main story och rushar igenom resten....

Min uppfattning är att de flesta tröttnar på SWTOR efter att kört igenom det en gång. Sen kommer små ryck då man vill testa det igen... Men då tröttnar man snabbt på det.

Ser framemot Sony online entertainment (SOE) Star Wars mmo. Ligger dock flera år i framtiden. Men det verkar mycket lovande!!!!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Jag har kört Imperial agent till slutet samma gäller Bounty hunter
Kör imperial agent. Fetaste storyn tycker jag.

Egentligen tyckte jag att SWTOR blev trist efter första rundan efter Imperial agent.
Andra rundan har fått mig att spy på samma quest letandet igen. Blir bara att man kör main story och rushar igenom resten....

Min uppfattning är att de flesta tröttnar på SWTOR efter att kört igenom det en gång. Sen kommer små ryck då man vill testa det igen... Men då tröttnar man snabbt på det.

Ser framemot Sony online entertainment (SOE) Star Wars mmo. Ligger dock flera år i framtiden. Men det verkar mycket lovande!!!!

Låter som du studerat mig. Älskade första vändan genom swtor. Bounty Hunter. Körde efter ett kort uppehåll, blev ensam kvar och tröttnade, upp en Sentinel. Var också kul men kände visst obehag med att ta om en del quests även om det var på "andra sidan".

Blev sen ett längre uppehåll men drömmarna om swtor fick tillbaks mig ett kort tag. Gör så här jämt, drömmer om swtor bara för att känna att jag inte orkar. Kanske skulle bli rejält mycket roligare att lira om jag kände folk.

Sonys Star Wars MMO?? Har jag bommat totalt tydligen! Är det sant låter det kanon bara combon av Sony och Star Wars, lite SWGvibbar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Låter som du studerat mig. Älskade första vändan genom swtor. Bounty Hunter. Körde efter ett kort uppehåll, blev ensam kvar och tröttnade, upp en Sentinel. Var också kul men kände visst obehag med att ta om en del quests även om det var på "andra sidan".

Blev sen ett längre uppehåll men drömmarna om swtor fick tillbaks mig ett kort tag. Gör så här jämt, drömmer om swtor bara för att känna att jag inte orkar. Kanske skulle bli rejält mycket roligare att lira om jag kände folk.

Sonys Star Wars MMO?? Har jag bommat totalt tydligen! Är det sant låter det kanon bara combon av Sony och Star Wars, lite SWGvibbar.

Tydligen är det ett nytt "SWG" som ska göras.. Spelet är riktat mot samma sorts crowd. Jag har stora förhoppningar.
Dock verkar det som att Smedley har ett finger med i spelet... Får se hur det kommer att arta sig.. Men starwars spel har visat sig vara en lönsam affär. Samma gäller filmer.. Nästa sommar kommer ju en ny Star Wars film.. Kanske får vi mer info om spelet innan nästa sommar?

http://www.rockpapershotgun.com/2014/01/28/soes-next-game-ded...
http://www.vg247.com/2014/01/25/soes-unannounced-mmo-dedicate...

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!