NZXT avtäcker Source 340 – datorlåda utan 5,25"-platser till lågpris

Permalänk
Medlem

Då måste man alltså köpa tillen dvd-läsare med usb anslutning...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Föll mig i smaken något ordentligt!

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Fint, nu fattas bara matx eller mini-itx version utan fönster och utan 3.5" platser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ELF:

Då måste man alltså köpa tillen dvd-läsare med usb anslutning...

Skickades från m.sweclockers.com

vad har du på cd nuförtiden?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av lakej:

vad har du på cd nuförtiden?

Nu var det i o f s DVD han skrev
Jag är i a f så lastgammal att jag tycker om att ha en skiva (ja ni vet en sån där glänsande rund sak ) med OS på.
Smackar man in en Blueray spelare kan man titta på filmer (ja man kan titta på gamla DVD filmer med en DVD spelare också).
Rippa gamla CD skivor....
osv osv

Oj vad gammal jag kände mig nu

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, även om det inte var riktiga bilder, tyvärr är budgetcassin väldigt smäkiga, plastiga och ha tunn plåt, vibrera för lätt med oljud som följd osv, så ganska ointressant även om design såg bra ut.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winterfell:

Undrar ifall insuget i fronten är lika begränsat som hos H440. Personligen tycker jag att de kan inkludera en 5.25 tums plats så att man får plats med fläktkontroll i fronten.

Kollar man bilderna så är det åtminstone ett rejält hål i toppen för luften att hitta in i, plus att det verkar vara luftigt bakom fläktplatserna. (ingen bamsebur ivägen osv)
... så förutsättningarna verkar vara bättre vid första anblicken!

Skrivet av lanbonden:

Tycker riktigt illa om det systemet dock. Först betala extra för att få ett fönster (ja chassin med fönster är dyrare..) för att sen betala ännu mer för att få en extra sida utan fönster.

Mjo, inte klockrent, men bättre än att inte ha alternativet alls antar jag..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

fattar inte riktigt, vad är värdet i att det saknas 5.25 plats?
Det är ju inte så att du måste fylla den för att den finns, men om den saknas kan du inte fylla den, även om du vill.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med alla ATX chassin? mATX räcker och blir över för många, varför satsas det så otroligt mycket på dessa överdrivet stora ATX chassin?!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DerpishCat:

Vad är grejen med alla ATX chassin? mATX räcker och blir över för många, varför satsas det så otroligt mycket på dessa överdrivet stora ATX chassin?!

Nu räcker inte mATX inte till alla och därför finns ATX. mATX räcker absolut inte till mina behov och skulle nog säga att det inte räcker till mångas behov här på Sweclockers.

Skrivet av Roger W:

Banne mig, det verkar som NZXT kanske för en gång skull har smällt upp ordentliga ventilationshål i fronten så att luften faktiskt kan hitta in i lådan, trots frontluckan!

Ser lovande ut! Stilren, billig, inte alldeles för stor, och förhoppningsvis vettig prestanda!
Jag är tillräckligt gammaldags för att störa mig på att det inte finns nån möjlighet till internt optisk läsare dock (jag kan tycka att ett vanligt tower borde stödja det)

Detta chassi har mindre luftintag än mitt 440 tex pga. att det är helt slutet på kanter och undersidor.

Skrivet av WhiteOnyx:

Men varför inte erbjuda lådan både med och utan det där jäkla P12 fönstret? ,, samma gäller H440.
går det att köpa H440 utan fönster nu?

Tycker det är mer P12 varning på de som faktiskt gnäller på fönstret än de som faktiskt vill ha fönstret.

Skrivet av Nischi:

Måste bara säga att jag NZXT verkligen har klivit frammåt senaste tiden. Riktiga snygga chassin, funktionella och bra reklam(videos o trailers online på youtube etc.).

Håller helt med. Tidigare har estik gått före funktionalitet hos just NZXT men det har ändrats med både lanseringen av H440 (som är ett klockrent chassi förutom det faktum att det inte finns PWM styrning) och nu Source 340.

Skrivet av lanbonden:

Tycker riktigt illa om det systemet dock. Först betala extra för att få ett fönster (ja chassin med fönster är dyrare..) för att sen betala ännu mer för att få en extra sida utan fönster.

Nej gör om gör rätt, släpp chassit utan fönster också så blir det intressant på riktigt.

Tyvärr är det så det går till i världen.. Oberoende om det gäller chassin eller tex. bilar. Vill du ha något som inte är standard så får du betala för det. Du går ju tex. inte till Volvos fabriker och kräver att de allt ska specialutrusta en bil för dig bara för att du vill ha andra lyktor tex. för samma pris?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

ännu mindrea luftintag än H440 bra tänkt ? jag får 10grader bättre när jag tar bort front å övre panelerna på mitt

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleeee:

ännu mindrea luftintag än H440 bra tänkt ? jag får 10grader bättre när jag tar bort front å övre panelerna på mitt

No shit? H440 är inte tänkt för att ha bra luftgenomflöde i chassit utan för att vara tyst och då kan man inte ha hål överallt i risk för att låta ljud slippa ut. Aldrig funderat varför det sitter skumgummimattor i frampanelen men även i sidan av chassit?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

No shit? H440 är inte tänkt för att ha bra luftgenomflöde i chassit utan för att vara tyst och då kan man inte ha hål överallt i risk för att låta ljud slippa ut. Aldrig funderat varför det sitter skumgummimattor i frampanelen men även i sidan av chassit?

Jag fattar absolut vad chassiet är tänkt för :). Men hur långt man kan gå innan det blir överdrivet ? allt är wc med customloop 360(46mm) + 240(46mm) radiator med en stor pump som jag fick klämma in (VP655) mellan kabeldragnings hålet till grafikorten.Men lite av min poäng är ju mer stryp på luft ju hårdare få fläktarna jobba för kyla radiatorerna finns väl nån gräns eller ?

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleeee:

Jag fattar absolut vad chassiet är tänkt för :). Men hur långt man kan gå innan det blir överdrivet ? allt är wc med customloop 360(46mm) + 240(46mm) radiator med en stor pump som jag fick klämma in (VP655) mellan kabeldragnings hålet till grafikorten.Men lite av min poäng är ju mer stryp på luft ju hårdare få fläktarna jobba för kyla radiatorerna finns väl nån gräns eller ?

Tycker de inte gått till överdrift med H440. Har absolut inga problem med att hålla nere tempen. Två Corsair AF120 uppe i taket kirrar biffen. Det är ju inte som skräpet som fanns på marknaden när man började bygga sina egna datorer.. Så snackar vi max ett hål för tillförsel av luft och det var en en 90mm (ibland tom en ynka 50mm) fläkt på baksidan och ev. PSUn. Då var det inte tal om något insug alls från framsidan utan det var dött utrymme om man inte fyllde på med hårddiskar och 5.2" enheter.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Tycker de inte gått till överdrift med H440. Har absolut inga problem med att hålla nere tempen. Två Corsair AF120 uppe i taket kirrar biffen. Det är ju inte som skräpet som fanns på marknaden när man började bygga sina egna datorer.. Så snackar vi max ett hål för tillförsel av luft och det var en en 90mm (ibland tom en ynka 50mm) fläkt på baksidan och ev. PSUn. Då var det inte tal om något insug alls från framsidan utan det var dött utrymme om man inte fyllde på med hårddiskar och 5.2" enheter.

Jag kanske inte ska klaga :D, är inte missnöjd med mitt litet för det man får plats i det

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk

Äntligen, tog en jädra lång tid innan de fattade att man vill ha ett chassi utan 5.25" platser.. Nu får man hoppas fractal gör en Define utan 5.25".

Permalänk
Medlem

Snyggaste chassit jag sett på länge! Hade dock varit trevligt med en mATX variant.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Tycker det är mer P12 varning på de som faktiskt gnäller på fönstret än de som faktiskt vill ha fönstret

Ja den kommentaren kunde ju bara komma från någon som älskar sitt p12 fönster, men nu är det ju så att vi är många som lämnat den åldern och kanske vill ha detta chassit utan ett fönster som visar massa fula komponenter [ja jag är inte hårdvarusexuell] och även få det lite tystare, för ett fönster släpper ut ljud mer än en hel sida av metall!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WhiteOnyx:

Ja den kommentaren kunde ju bara komma från någon som älskar sitt p12 fönster, men nu är det ju så att vi är många som lämnat den åldern och kanske vill ha detta chassit utan ett fönster som visar massa fula komponenter [ja jag är inte hårdvarusexuell] och även få det lite tystare, för ett fönster släpper ut ljud mer än en hel sida av metall!

Älskar? Nej. Gillar det? Ja. Är jag 12? Nej. Generalisera mer? Vet du i vilken ålder man generaliserar mest? Vid 12.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

En riktig läckerbit. Vill ha den vita med nya Haswell & quad 980? samt WC och 4k OLED smakar det så kostar det... men tillbaka till verkligheten så ser det mkt. lovande ut och jag väntar ivrigt in en recension utav Jonas.

@ tumnus "Älskar? Nej. Gillar det? Ja. Är jag 12? Nej. Generalisera mer? Vet du i vilken ålder man generaliserar mest? Vid 12. "

Jag fick höra att jag vart som en 12-åring i Path of Exile idag (jag är gubbe och det skrev jag i chatten med), det snackades om att jag månne hade aspbergers då...dra dina egna slutsatser, men behåll gärna dessa för dig själv (Det gäller alla er andra också!) inget påhopp alls emot dig Tumnus utan enbart mina observationer.

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Snyggt! 3st 3.5" var dock lite snålt, hade gärna sett den fullmatad med 3.5" platser istället.

Tycker det är många i den redan nu, NAS FTW!!
En 2.5" plats räcker gott. En SSD med OS, program och spel. Och förpassa alla högljudda lagringshårddiskar till en garderob någonstans.

Skrivet av Nex3r:

Skulle dock vilja se en mATX version då jag tycker att det är en smidigare formfaktor.

+1 på det, samt gärna utan fönster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Detta chassi har mindre luftintag än mitt 440 tex pga. att det är helt slutet på kanter och undersidor.

Njaa, jag tror det är rätt hugget som stucket om man kollar insugen i frontpanelen:
H440 har hyfsade insug på ena sidan (som jag knappt hade sett förut) och ett litet hål i botten.
S340 har ett stort hål i toppen och sannolikt ett lika stort i botten.

Dessutom har ju H440 mer jox bakom fläktarna i form av HD-burar och annat som stör. (även om det inte är så farligt)

S340 verkar väl å andra sidan inte ha någon aktiv kylning över 3.5" platserna där nere? Om det stämmer är det klart en brist!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Njaa, jag tror det är rätt hugget som stucket om man kollar insugen i frontpanelen:
H440 har hyfsade insug på ena sidan (som jag knappt hade sett förut) och ett litet hål i botten.
S340 har ett stort hål i toppen och sannolikt ett lika stort i botten.

Dessutom har ju H440 mer jox bakom fläktarna i form av HD-burar och annat som stör. (även om det inte är så farligt)

S340 verkar väl å andra sidan inte ha någon aktiv kylning över 3.5" platserna där nere? Om det stämmer är det klart en brist!

Skumt. Har perforeringar på båda sidorna av frontpanelen och på undersidan och ett litet hål på översidan. Det är mer än enbart ett hål på översidan som i detta fall.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Skumt. Har perforeringar på båda sidorna av frontpanelen och på undersidan och ett litet hål på översidan.

Så ditt h440 ser inte ut såhär på ena sidan?
http://images.bit-tech.net/news_images/2014/01/nzxt-releases-...
Eller kolla på den här bilden på panelen på H440:
http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2014/02/nzxt_h...
Där verkar det inte finnas något hål i toppen, utan enbart ett hål i botten plus på ena sidan av panelen.
Är ditt H440 annorlunda?

Skrivet av Tumnus:

Det är mer än enbart ett hål på översidan som i detta fall.

Men det är ju S340 som har hål på översidan? (och antagligen också på undersidan)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Om jag någon gång vill känna mig nostalgisk och vill spela något gammalt spel jag har liggande. Hur ska jag då göra utan att pirata eller köpa det igen?
Hur installerar du OS vid nytt datorbygge eller byte av HDD/SSD?
Brände dessutom för bara två veckor sedan lite musik till bilen.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av ELF:

Om jag någon gång vill känna mig nostalgisk och vill spela något gammalt spel jag har liggande. Hur ska jag då göra utan att pirata eller köpa det igen?
Hur installerar du OS vid nytt datorbygge eller byte av HDD/SSD?
Brände dessutom för bara två veckor sedan lite musik till bilen.

Jag har helt slutat använda optisk media, men skulle jag någon gång ändå behöva en läsare använder jag då en USB-läsare. Kostar inte mycket att köpa och är smidigt att ha liggande i byrålådan om man behöver den.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1020709

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Men varför inte erbjuda lådan både med och utan det där jäkla P12 fönstret? ,, samma gäller H440.
går det att köpa H440 utan fönster nu?

Har 440, tycker fönstret är snyggt.

Denna lådan ser jättelovande ut tycker jag. Enda jag tycker är dåligt med H440 är konstant fläktspeed och lite dåligt med utrymme på sidan man gömmer sladdarna.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Men det ser ju ut att finnas en 5.25"-plats övers på lådan. Eller har jag fel?

Permalänk
Avstängd

MEN HERREGUD

RENA LINJER

SKA DET VERKLIGEN HA TAGIT SÅ JÄVLA LÄNGE INNAN VI FÅTT ETT CHASSI MED RENA LINJER?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Om jag någon gång vill känna mig nostalgisk och vill spela något gammalt spel jag har liggande. Hur ska jag då göra utan att pirata eller köpa det igen?

Använd en extern läsare.

Skrivet av ELF:

Hur installerar du OS vid nytt datorbygge eller byte av HDD/SSD?

Enklast än med CD/DVD enligt mig iaf är att använda USB då jag brukar köpa Windows digitalt, Linux är det bara att ladda ner också. Har du köpt skivan så gäller samma sak som med förra frågan.

Skrivet av ELF:

Brände dessutom för bara två veckor sedan lite musik till bilen.

Har faktiskt inte skaffat bil än, inte ens körkort har jag (25 årig göteborgare som precis blivit klar med högskolan o börjat jobba). Så jag har dåligt koll men man ska väl kunna ha såna som har USB anslutning eller? Kan man inte koppla mobilen över bluetooth på bilen?
Hur som helst, extern läsare fungerar igen.

Det bästa med en extern en är att du kan flytta runt den. Du kan flytta den till din laptop eller ny dator osv osv. Med tanke på att det här är snart uråldrig teknologi så kommer denna externa läsaren att vara den sista läsaren du behöver.

Jag har iofs en bluray läsare i min burk, men den används så jäkla sällan att jag ångrar att jag inte köpte en extern istället och använda platsen till något annat. Jag har dessutom 2 laptops utan läsare så jag kommer att behöva skaffa en sån iaf.