Permalänk
Medlem

Räcker 860W för 780 Ti SLI?

Hej, jag undrar om det kan uppstå några eventuella problem angående PSUn med den set-upen jag har just nu? (Står i signatur) Vad jag läst så borde 780 Ti SLI fungera med ett AX860 men de grafikkorten jag har är ju fabriksöverklockade (Asus 780 Ti Matrix Platinum) men ska dra ungefär samma som standard enligt reviews.

Har testat att spela ett antal spel för att testa FPS, temp och G-Sync men inga problem har uppstått. Är det värt att eventuellt byta nätagg till ett med högre watt eller kommer mitt att fungera?

Tack på förhand,
Zerpej

Permalänk
Skrivet av Zerpej:

Hej, jag undrar om det kan uppstå några eventuella problem angående PSUn med den set-upen jag har just nu? (Står i signatur) Vad jag läst så borde 780 Ti SLI fungera med ett AX860 men de grafikkorten jag har är ju fabriksöverklockade (Asus 780 Ti Matrix Platinum) men ska dra ungefär samma som standard enligt reviews.

Har testat att spela ett antal spel för att testa FPS, temp och G-Sync men inga problem har uppstått. Är det värt att eventuellt byta nätagg till ett med högre watt eller kommer mitt att fungera?

Tack på förhand,
Zerpej

Det funkar bara du inte övervoltar och överklockar för mycket.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

I sweclockers testsystem, med en betydligt törstigare processor än vad du har - så drar två 780ti som mest 665W. Det ska med andra ord gå fint.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A