Permalänk

Värt att börja mina?

Tja! Har funderat rätt länge på om det är värt att börja mina BitCoins??

Jag har väll en ca 6000:- jag kan lägga på projektet. Tänkte köpa 2st AntMiner S3 för 5000kr och sen ett eller två nätagg på det för 600-800:-

Men frågan är om jag kommer få tillbaka pengarna? Och när i såna fall?

Föresten, tror ni att BitCoinen kommer att gå upp eller ner?

Svar så fort som möjligt uppskattas! Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nej det är inte värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppe2525:

Tja! Har funderat rätt länge på om det är värt att börja mina BitCoins??

Jag har väll en ca 6000:- jag kan lägga på projektet. Tänkte köpa 2st AntMiner S3 för 5000kr och sen ett eller två nätagg på det för 600-800:-

Men frågan är om jag kommer få tillbaka pengarna? Och när i såna fall?

Föresten, tror ni att BitCoinen kommer att gå upp eller ner?

Svar så fort som möjligt uppskattas! Tack på förhand!

Inte speciellt insatt i varken Bitcoins eller mining rent generellt, men det känns ju definitivt som att det är på väg nedåt...

Permalänk

Nope, krävs iaf för bitcoin väldigt stor plånbok för att kunna käna nått

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, INTEL INTEGRATED GRAPHICS!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Alltså vid detta laget så e det som att köpa aktier i Apple efter att iPaden släppts! Med andra ord, tåget har lämnat stationen för ett halvår sen utan dig

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Finns det någon sorts mining som är värd idag? Med en insatts på ca 6000:-

Permalänk
Inaktiv

kanske litecoin kan va en ide, men bitcoin, nope.

Permalänk
Medlem

Känns som att det är för sent att börja som privatperson. Konkurrensen är stor, kolla in det här: http://www.thecoinsman.com/2014/08/bitcoin/inside-one-worlds-...

Permalänk
Medlem

Jag började med litecoin i februari och har tjänat runt 4000kr med ca 1.1mhz/s fram tills idag. Jag tjänar knappt 50kr i månaden på det idag. Tidigare tjänade jag ungefär 800kr per månad. Det har minskat stadigt för varje månad. Jag vet inte om det är så det ligger till idag eller om jag gör något fel. Men jag skulle säga att det absolut inte är värt mödan du lägger ner för att få det stabilt och framför allt tyst för småpengar. Jag kan tycka att 500kr i månaden plus kan vara värt att ha detta igång 24/7, men 50 kr i månaden....kom igen?!

Nu står mina prylar där de står och jag behöver inte gör något för att få in pengarna längre. Men jag skulle säga att jag kan ha tjänat kanske 1500kr på det hela, tack vare på det jag tjänade i början. Tiden jag lagt ner på det i början ger en skamligt låg timlön. Fortsätter det att bli ännu lägre profit än så här så tar det månader och åter månader för att dra in en hunka. U do the math.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Jag började med litecoin i februari och har tjänat runt 4000kr med ca 1.1mhz/s fram tills idag. Jag tjänar knappt 50kr i månaden på det idag. Tidigare tjänade jag ungefär 800kr per månad. Det har minskat stadigt för varje månad. Jag vet inte om det är så det ligger till idag eller om jag gör något fel. Men jag skulle säga att det absolut inte är värt mödan du lägger ner för att få det stabilt och framför allt tyst för småpengar. Jag kan tycka att 500kr i månaden plus kan vara värt att ha detta igång 24/7, men 50 kr i månaden....kom igen?!

Nu står mina prylar där de står och jag behöver inte gör något för att få in pengarna längre. Men jag skulle säga att jag kan ha tjänat kanske 1500kr på det hela, tack vare på det jag tjänade i början. Tiden jag lagt ner på det i början ger en skamligt låg timlön. Fortsätter det att bli ännu lägre profit än så här så tar det månader och åter månader för att dra in en hunka. U do the math.

går du inte back i elkostnader numera? https://bitcoinwisdom.com/litecoin/calculator (om man inte räknar elkostnaden tjänar du 2.552 litecoins på 100 dagar)