Permalänk
Medlem

Pixlar överallt.

Hej!
Nu är det såhär att jag har pixlar över hela min skärm det hela började med att jag spelade Dota 2 mitt i allt bara kom pixlarna sen dog datorn, då försökte jag starta om datorn.
När jag startade om datorn så kom jag till windows-flaggan där pixlarna kom återigen och datorn bara frös fast.
Då försökte jag att formatera om datorn utan succé då det kom fram något error xxxxx bla bla som jag löste iaf, kommer nu in på datorn iaf men pixlarna är fortfarande kvar.

Vad kan felet vara?

Har testat att byta skärm också.+

Permalänk
Medlem

Verkar vara grafikkortet som har skadats, har du haft problem med överhettning?

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Nej aldrig.
Nu efter formateringen skulle jag starta om och samma sak hände igen...
Vid Windows-flaggan så frös datorn och pixlarna kom fram.

Permalänk
Medlem

Prova ett annat grafikkort, låter helt klart som det du har har get upp.

Permalänk

yes låter som grafikkort! har du låga temperaturer så kan du öka volten lite på grafikkortet så löser den det kortsiktigt, det fick jag göra med min mors dator när hennes GTX 460 "gick sönder"

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Hittar ej i bios vart jag höjer volten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oskaj:

Hittar ej i bios vart jag höjer volten

Spänningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Första meningen är sjukt rolig, "pixlar över hela skärmen"

Visa signatur

ggmu

Permalänk

Pixlarna borde vara över hela skärmen Pröva tidigare skribenters råd om att övervolta en aning. Kanske till och med möjligt att klocka ner kortet en aning? (Rätta om jag har fel).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Tänkte testa övervolta i MSI afterburner men den hittade ej grafikkortet så laddade ner och installerade drivrutinerna till grafikkortet och vipps, tillbaka till ruta ett kan ej starta igen. Hänger sig vid Windows-flaggan

Permalänk

Prova någon polares grafikkort om du har möjligheten.

Det är nästan garanterat någon löddning eller komponent på kortet som lagt av.

finns inte mycket att göra åt det mer än temporära fixes. Om du vill experimentera så kan du ta bort kylaren och stoppa kortet i ungnen ett tag. Rekommenderas dock ej för nybörjare som har "pixlar på hela skärmen".

Permalänk
Medlem

Har datorn möjligen nån intern grafikdel förutom grafikkortet så testa om den funkar bra på det (du plockar alltså ut ditt vanliga grafikkort först)

Men det låter som ditt grafikkort håller på att säga upp sig, eller så bara fläktarna som är fulla med damm, så det överhettas.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300