Permalänk
Medlem

Dator kommer inte in till Windows

Hallå Sweclockers.

Har haft ett litet problem sedan ett par dagar tillbaka. Det är så att min dator har varit väldigt konstig vid uppstart. Den har inte bootat, utan har endast kommit till BIOS bilden och inte längre än så. Går inte heller att trycka Delete och komma in i BIOS, utan den är helt fryst där och alla fläktar och allt i datorn går fortfarande. Har då fått stänga av datorn och starta den igen, men då har det funkat.

Men idag så går det inte att boota upp på något sätt alls verkar det som. Den fryser vid BIOS bilden gång efter gång, försökt ett tiotal gånger nu men går inte. Testade att koppla in tangentbord med ISO anslutning eller vad det heter, koppla ur SSDn där jag har mitt Windows, men kommer fortfarande inte in i BIOS ens.

Vad kan vara felet? Jättetacksam för hjälp verkligen! Måste ha igång datorn så fort som möjligt.

Lite specs här också: Kingston SSD V300 120GB (System), Seagate Barracuda 1TB 7.2krpm, Kingston 8GB 1600Hz, AMD FX-8320 3.5GHz BE, GTX 760.

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]
Permalänk
Medlem

Jag har en aning om att det kan vara min PSU som gått i graven, då det har låtit lite lustigt om den tidigare och sådär. Men borde alla fläktar kunna snurra om PSUn är trasig? För fläkt till grafikkort, CPU, chassifläktar osv funkar. Tvekar på att det är grafikkort/CPU/ramminnen då dessa inhandlades för 10 månader sen ungefär, men jag vet ej. SSDn och HDD är också 10 mån gammalt men testade att koppla ur SSDn men kan fortfarande inte boota eller gå in i BIOS.

Hade verkligen uppskattat om nån vet vad felet kan vara!