OnePlus One/Two - Sweclockers Invite Lista

Permalänk
Medlem

Stryk mig från listan.

Lg g2 32gb med cm11 fick duga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag sätter upp mig som intressent på en 64 GB. Tack.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Tänkte bara meddela att jag nu har telefonen! DHL knackade på dörren tidigt imorse med ett packet i hand. Knappt två dagar tog det, helt otroligt!

Spännande, mycket nöje!

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Medlem

Ni kan stryka mig från listan

Visa signatur

Hjaa!

Permalänk
Medlem

oneplus håller en tävling nu där ni har chansen att vinna en invite:
http://is.gd/zWV9iN

Visa signatur

Asus Sabertooth x99 | I7 5820k @4.5GHz | Asus GeForce Strix 980 ti | Corsair Dominator Platinum 4x8GB | Samsung SM951 M.2 256GB | Samsung EVO 840 250GB | WD Red 3TB | NZXT H440 Svart/Blå

Permalänk

Inte för att vara den, men det går ju inte så bra för denna listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Inte för att vara den, men det går ju inte så bra för denna listan.

[Offtopic] Precis som alla andra listor i samma syfte. Tror att när det kommer till kritan så ger folk bort sina invites till närmsta vänner och släkt. Plus att det kommer inte tillräckligt många delade invites för att alla ska få en. Tror ändå att det bästa sättet är att registrera sig på deras forum, vänta ett par månader och sen få sin invite (om de inte släpper förhandsbokning eller liknande istället). Ibland kan man ha extrem tur att precis kunna ta en invite som nån delar i forumet, men det är ganska svårt.

Permalänk
Skrivet av blame_me:

[Offtopic] Precis som alla andra listor i samma syfte. Tror att när det kommer till kritan så ger folk bort sina invites till närmsta vänner och släkt. Plus att det kommer inte tillräckligt många delade invites för att alla ska få en. Tror ändå att det bästa sättet är att registrera sig på deras forum, vänta ett par månader och sen få sin invite (om de inte släpper förhandsbokning eller liknande istället). Ibland kan man ha extrem tur att precis kunna ta en invite som nån delar i forumet, men det är ganska svårt.

Det stämmer ju inte, de flesta invite-listor som jag har sett på deras officiella forum så ser det bra ut. På OnePlus Svenska invite-listan så har 48 % av de som signat upp fått sina invites.
Ser inte riktigt likadant ut här. Inte ens den andra som ansökt om invite här har fått den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det stämmer ju inte, de flesta invite-listor som jag har sett på deras officiella forum så ser det bra ut. På OnePlus Svenska invite-listan så har 48 % av de som signat upp fått sina invites.
Ser inte riktigt likadant ut här. Inte ens den andra som ansökt om invite här har fått den.

Jo, de i svenska delen har ju fått sina invites, men många är från oneplus själva och sen inte vidareskickat till andra i listan. Plus en stor del i listan består av folk som inte hört av sig sen. Men jag håller med om att sweclockerslistan är sådär just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det stämmer ju inte, de flesta invite-listor som jag har sett på deras officiella forum så ser det bra ut. På OnePlus Svenska invite-listan så har 48 % av de som signat upp fått sina invites.
Ser inte riktigt likadant ut här. Inte ens den andra som ansökt om invite här har fått den.

Invites kommer inte direkt när man köpt telefonen, dom kommer i den ordning som oneplus har telefoner att leverera, det tar alltså 2-3 veckor, ibland mer, innan invites kommer. Vilket man vet om man har läst på om telefonen och tillvägagångssättet att få den.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av LinusNeuman:

Det stämmer ju inte, de flesta invite-listor som jag har sett på deras officiella forum så ser det bra ut. På OnePlus Svenska invite-listan så har 48 % av de som signat upp fått sina invites.
Ser inte riktigt likadant ut här. Inte ens den andra som ansökt om invite här har fått den.

Om du då också kollar så står många av dom i kö sedan Maj/Juni denna lista påbörjades av någon som själv inte hade invites att dela vidare i slutet på Juli.

Ca 500 har fått en invite där och 1500 i listan så det är närmare 30% som fått invites. Även om det är sämre här så är det ingen som väntat över 1 månad i denna lista ännu, eftersom det verkar ta 3+ veckor innan den som köpt telefonen får sina invites så tar det tid innan saker börjar hända.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Sir Hitman:

Om du då också kollar så står många av dom i kö sedan Maj/Juni denna lista påbörjades av någon som själv inte hade invites att dela vidare i slutet på Juli.

Ca 500 har fått en invite där och 1500 i listan så det är närmare 30% som fått invites. Även om det är sämre här så är det ingen som väntat över 1 månad i denna lista ännu, eftersom det verkar ta 3+ veckor innan den som köpt telefonen får sina invites så tar det tid innan saker börjar hända.

Jo det är sant, det tar faktiskt lång tid innan det sätter igång, och det ska en ta hänsyn till. Men vad jag mest har reagerat på är att jag ser att folk får invites, men sen bestämmer sig för att inte ge dem vidare i denna listan(??), liksom, "det är mina nycklar, jag bestämmer"-retoriken funkar inte riktigt här.

MEN, det stämmer inte att endast 500 har fått en invite. Du räknar inte med de som har fått sin telefon levererad, utan endast de som fått en key utan att ha fått sin telefon.
Exakt 1499 har skrivit upp sig.
Exakt 408 har fått sin telefon.
Exakt 463 har fått sin invite.
Totalt 871. Sen så finns det ju status okänd osv.
Väldigt många invites med andra ord.

Permalänk
Medlem

Så två placeringar har jag hoppat ner, hur kommer det sig? #293 --> #295

Permalänk
Medlem

När blir en invite "tjingad"?
När någon klickar på länken eller när köpet slutförs?

Undrar för jag vill veta om jag måste vara snabb att genomföra köpet också om jag får tag på en länk.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMMHMMS:

När blir en invite "tjingad"?
När någon klickar på länken eller när köpet slutförs?

Undrar för jag vill veta om jag måste vara snabb att genomföra köpet också om jag får tag på en länk.

inom 24h, ibland kortare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezzel:

inom 24h, ibland kortare.

Jag har läst att en invite gäller i 24h ja.

Om du lägger ut en länk med invite i den här tråden och jag är först att klicka på den, räcker det för jag ska kunna köpa telefonen ett par timmar senare ELLER måste köpet genomföras snabbt?

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Omg fml, fick en invite igår kl 9 som fastnade i mitt spamfilter. Hittade den precis och klart som fan att den hade gått ut.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av LemonIllusion:

Omg fml, fick en invite igår kl 9 som fastnade i mitt spamfilter. Hittade den precis och klart som fan att den hade gått ut.

Det kan vara bra att lägga till account@oneplus.net i whitelist, jag la till *@oneplus.net i whitelist för att vara säker på min mail.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Det kan vara bra att lägga till account@oneplus.net i whitelist, jag la till *@oneplus.net i whitelist för att vara säker på min mail.

Trodde inte det skulle behövas, alla andra mail från oneplus kom fram som de skulle till rätt inkorg. Ingen ide att göra det där nu, min chans är ju sumpad.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
SpelClockers

Det trodde inte jag heller men många som säger att dom hamnat i skräppost trots att nyhetsbrev, mail från pm etc hamnar rätt. Det går ju alltid delta i tävlingar eller skriva upp sig i en lista som denna så får man en invite efter ett tag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Trodde inte det skulle behövas, alla andra mail från oneplus kom fram som de skulle till rätt inkorg. Ingen ide att göra det där nu, min chans är ju sumpad.

Kollade också min skräppost, tro fan att jag också hade fått en invite fast den gick ut i förgår. Hur kommer det sig att de landar i skräppost ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Kollade också min skräppost, tro fan att jag också hade fått en invite fast den gick ut i förgår. Hur kommer det sig att de landar i skräppost ?

Jävla surt är det... Tror det faller under kategorin "Grattis! Du vann en tävling du inte var med i! Klicka på länken för att skriva in din adress och ditt kortnummer för att göra anspråk på ditt pris.".

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Är sugen på en invite till 64gb versionen

Edit: Jag har köpt en hoj istället, så är pank nu..
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Listan uppdaterad med nya/avhopp fram till denna post.

Permalänk
Medlem

Lägg till mig på listan för 64GB modellen.

Permalänk
Medlem

Jag önskar en invite till 64GB modellen.

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av 64 GB

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Hej,

http://www.bazula.se/OnePlus/OnePlus-One-64GB---Sandstone-Bla...

Köpte igår en Här,och bli skickad till mig imorgon på Mondag.
Har tittat redan mycke mycke Fime so att jag är i stor sätt väpnad för vad där kom.Är redan idag alla såld.
Mvh.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Jag söker invite för 64GB.

EDIT: fått min invite.
Delar med mig här det är min tur.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Hej,

http://www.bazula.se/OnePlus/OnePlus-One-64GB---Sandstone-Bla...

Köpte igår en Här,och bli skickad till mig imorgon på Mondag.
Har tittat redan mycke mycke Fime so att jag är i stor sätt väpnad för vad där kom.Är redan idag alla såld.
Mvh.......Klaus

Är inte det där ett väldigt överpris för telefonen?
Har svårt att se att det skulle vara rättfärdigat med ett så saftigt prispåslag, skulle nästan vilja påstå att du blivit lurad eller förd bakom ljuset.
Men är du nöjd så är det ju bra?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX