Ni som bootcampar windows 7/8 på er macbook pro 13" retina

Permalänk
Avstängd

Ni som bootcampar windows 7/8 på er macbook pro 13" retina

Hej!

Har en 13" macbook pro som jag bootcampar windows 7 på, problemet jag har är att vissa program skalar otroligt dåligt med upplösningen. Vissa program blir väldigt blurriga och kör man dpi-scaling så blir det istället otroligt litet. Har försökt hittat en bra kombination mellan en upplösning och en "ikonförstoring" typ 2560x1600 och 200% förstoring. Det har fungerat bäst hitintills men de programmen som fortfarande ser suddiga ut blir istället OTROLIGT små när man kör DPI-scaling. Exempel på program är t.ex. google chrome och skype. Programmen är helt suddiga oavsett om jag har 2560x1600 eller 1680x1050 och kör jag DPI-scaling så blir det istället otroligt litet även om jag har skalat upp allt.

Är det någon som har en lösning på detta, har googlat runt lite men inte kunnat hitta något vettigt svar. Har windows 8.1 bättre möjligheter när det gäller skalning av program? Känns som att det bör vara ett relativt vanligt problem men det kanske helt enkelt inte finns någon lösning och man får nöja sig med hur det ser ut? Har sett att Google Chrome blir suddigt på en 1920x1080 med windows 8 och skalar man så blir det alldeles för litet, men det var ett tag sen.
Enklast är ju att bara bootcampa windows 8 och testa men jag orkar verkligen inte installerat om för att se få reda på att det inte gör någon skillnad.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag installerade 8.1 på min frus 13" rMBP nyligen och det ser så vitt jag kan se bra ut, har dock inte provat särskilt mycket. Chrome såg fint ut.

EDIT: Det hade kanske varit lättare att hjälpa om det är något specifikt program du har problem med.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Jag har för mig jag körde typ 1650x1050 eller vad det heter. Native dödade mina ögon.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11