OnePlus One/Two - Sweclockers Invite Lista

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Nej de är ju inte de, verkar ju soma tt man måste knyta mailet till sitt konto och där står de att den redan är claimad. Jaja får se vad supporten säger.
Har ju precis köpt en Oppo så täntke faktiskt överväga att lägga ut inviten här direkt...

Tackar! vi borde ha fler som delar ut invite hit så skulle det gå riktigt snabbt!

Permalänk
Medlem

Ställer mig mer än gärna i kö för vilken som egentligen

Visa signatur

bläe

Permalänk
Medlem

Står gärna i kö för en 16 gb

Permalänk

Står gärna i kö för en 64 gb

Permalänk

Skulle gärna vilja ha en invite till 64GB-versionen
MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

När jag skulle till och hjälpa med hålla listan uppdaterad så gick jag i samma veva igenom hela trådens all posts för upptäckte några som missats, gjorde en förändring för att få bättre struktur genom att lägga tillbaka alla som hoppat av, men döljer dessa rader så att dom inte får invites ändå.
Nr 6 finns tex inte utan är dold då denne hoppade av.

Hoppas det ger fullgott svar...
Annars är det bara gå igenom alla posts och dubbelkolla, inte så många för din del att kolla, typ en sida bara...

Med en så pass uppmärksammad tråd som denna är det av yttersta vikt att inget blir fel.

Tack för svar.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Jag startar väl då och ger en till dig. Skickar länk via pm.

Skrivet av CrossPorter:

Har du fått inviten? Varför då är inte listan uppdaterad?

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Har du fått inviten? Varför då är inte listan uppdaterad?

Vet inte om han har fått kalla fötter eller något kanske. Han har iaf vart inloggad efter att jag skickade inbjudan. Men har inte svarat på mitt pm.

Jag ger det till kl. 1200, har inte ts svarat mig då så skickar jag den till någon annan. Det kommer dock att vara väldigt bråttom då.

Edit: Jag hoppas verkligen det är ts som har använt inbjudan, för använd är den. Provade att klicka på länken i mejlet nu.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Kanske någon annan ska ta över ansvaret för listan? Just nu är det väldigt dålig kommunikation från trådskaparen och man vet inte vad som händer.

Permalänk

Hej!

Skulle gärna ta emot en invite till en 64GB modell.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Tar gärna en invite för en 64GB modell!

Tack!

Permalänk
Medlem

Om ni har hyffsat nummer på riktiga listan och är lite aktiva så verkar det gå en del invites där.
Är många som inte svarar i tid och en del som nästan brinner inne och då ökar chansen att man får inviten även om man ej ligger super till.

*edit:
inte för att vara den som är den men är ju alltid lite läskigt när en listskapare står först själv, dock hoppas jag att denna listan är ok.

Permalänk

Fick precis pengar från försäkringsbolaget för min snodda telefon!
Skulle jättegärna ta en invite till 16gb eller 64gb versionen.... Är väldigt sugen på denna telefon och hoppas någon "litar" på mig!

KRAM

Permalänk
Medlem

Ni kan stryka mig från listan då jag, istället för att vänta, valde att köpa en invite på ebay för 200kr.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk

Kom att tänka på att detta med invites kanske är ett psykologiskt jippo för att folk ska vilja köpa telefonen?
Telefonen i sig är ju riktigt grym, men med invites så gör de telefonen extremt exklusiv och får folk att drägla och skrika efter den, i själva verket så skulle ju en kunna välja både en Oppo eller något annat liknande, men eftersom folk ställer sig i _kö_ för att få en så blir folk bundna till valet också. Kanske bara är ett stort PR-jippo?

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Kom att tänka på att detta med invites kanske är ett psykologiskt jippo för att folk ska vilja köpa telefonen?
Telefonen i sig är ju riktigt grym, men med invites så gör de telefonen extremt exklusiv och får folk att drägla och skrika efter den, i själva verket så skulle ju en kunna välja både en Oppo eller något annat liknande, men eftersom folk ställer sig i _kö_ för att få en så blir folk bundna till valet också. Kanske bara är ett stort PR-jippo?

Självklart är de en del av ett PR jippo, där de som du säger, skapar extrem efterfrågan på telefonen, samtidigt som du på ett smidigt sätt kan hålla koll på din försäljning och lagerstatus.

Har själv en Oppo find 7a med näst intil identisk spec och identiskt utseende, och du lägger in CM på den på ca 10min utan massa strul.
Så varför sitter folk egentligen och suktar efter denna telefon?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Har själv en Oppo find 7a med näst intil identisk spec och identiskt utseende, och du lägger in CM på den på ca 10min utan massa strul.
Så varför sitter folk egentligen och suktar efter denna telefon?

Oppo Find 7 som har näst intill identiska specifikationer med OnePlus kostar motsvarande 4400:-. OnePlus kostar i sin tur runt 3000:-. För mig är det uppenbart varför man suktar efter OnePlus...

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Självklart är de en del av ett PR jippo, där de som du säger, skapar extrem efterfrågan på telefonen, samtidigt som du på ett smidigt sätt kan hålla koll på din försäljning och lagerstatus.

Har själv en Oppo find 7a med näst intil identisk spec och identiskt utseende, och du lägger in CM på den på ca 10min utan massa strul.
Så varför sitter folk egentligen och suktar efter denna telefon?

Skrivet av fetakniven:

Oppo Find 7 som har näst intill identiska specifikationer med OnePlus kostar motsvarande 4400:-. OnePlus kostar i sin tur runt 3000:-. För mig är det uppenbart varför man suktar efter OnePlus...

Jag kollade ursprungligen på en Oppo Find 7a men hörde att den hade problem med att folk kunde få gula streck på skärmen och blev lite skraj så kollade på en OnePlusOne istället.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av LinusNeuman:

Jag kollade ursprungligen på en Oppo Find 7a men hörde att den hade problem med att folk kunde få gula streck på skärmen och blev lite skraj så kollade på en OnePlusOne istället.

Det är ganska mycket prat om det problemet med One+ också. Det lite tjockade gula rand som finns i kanten ska tydligen vara limmet som används som inte torkat riktigt, det löser sig enligt tillverkaren med tiden eller på 10-15m under en UV lampa. Skärmpanelen till One+ har dom medvetet valt en "varmare" panel och dessutom kalibrerat den för att ge en livligare bild, vilket många som har telefonen säger sig se att vita/ljusa partier får en gulaktig nyans. Det ska dock vara löst i senaste firmwaren.

En sak som många telefoner idag saknar är bra batteritid vilket One+ ser ut att ligga bäst till när det kommer till smartphones med hög prestanda, samtidigt som kvalitén och kvalitets känslan enligt dom som köpt telefonen verkar bra. OPPO F7 såg jag lite senare den kostar dock mycket mer, högre upplöst skärm (där iallafall jag tycker det börjar komma upp i löjligt hög PPI) vilket ger sämre batteritid, One+ har lite större batteri med 100mAh extra.
Avsaknaden av LTE band20 som diskuterades tidigare är dock en klar nackdel och One+ saknar även kortläsare (den har dock 64gb minne vilket bör räcka för de flesta.

Tillverkaren ger också en känsla av att vara lyhörda mot communityn som byggts upp kring telefonen.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Sir Hitman:

Det är ganska mycket prat om det problemet med One+ också. Det lite tjockade gula rand som finns i kanten ska tydligen vara limmet som används som inte torkat riktigt, det löser sig enligt tillverkaren med tiden eller på 10-15m under en UV lampa. Skärmpanelen till One+ har dom medvetet valt en "varmare" panel och dessutom kalibrerat den för att ge en livligare bild, vilket många som har telefonen säger sig se att vita/ljusa partier får en gulaktig nyans. Det ska dock vara löst i senaste firmwaren.

En sak som många telefoner idag saknar är bra batteritid vilket One+ ser ut att ligga bäst till när det kommer till smartphones med hög prestanda, samtidigt som kvalitén och kvalitets känslan enligt dom som köpt telefonen verkar bra. OPPO F7 såg jag lite senare den kostar dock mycket mer, högre upplöst skärm (där iallafall jag tycker det börjar komma upp i löjligt hög PPI) vilket ger sämre batteritid, One+ har lite större batteri med 100mAh extra.
Avsaknaden av LTE band20 som diskuterades tidigare är dock en klar nackdel och One+ saknar även kortläsare (den har dock 64gb minne vilket bör räcka för de flesta.

Tillverkaren ger också en känsla av att vara lyhörda mot communityn som byggts upp kring telefonen.

Låter ju ganska tryggt ifall det löser sig med tiden, så att man slipper skicka nåt till Kina eller dylikt..

Permalänk
Skrivet av enoch85:

Har du fått inviten? Varför då är inte listan uppdaterad?

Han uppdaterade "sin" rad för typ en timme sedan, så inviten är bekräftad, hade inte varit fel med en snabb-post i tråden och pm dock, blir lätt känslosvall när tillgången är mycket lägre än efterfrågan...

Skrivet av Subzero299:

[...]
Vet inte om han har fått kalla fötter eller något kanske. Han har iaf vart inloggad efter att jag skickade inbjudan. Men har inte svarat på mitt pm.

Samma som ovan...

Skrivet av CD:

Kanske någon annan ska ta över ansvaret för listan? Just nu är det väldigt dålig kommunikation från trådskaparen och man vet inte vad som händer.

Jag anmälde mig frivilligt till att hjälpa till med listan för att jag hade semester så kunde uppdatera regelbundet. Ingen semester längre dock så blir en morgonuppdatering och någon kvällsuppdatering från min sida, därav extra viktigt att bekräftelse av invites även postas i tråden...

Ett förslag(finns säkert de som har synpunkter på detta): Om någon har invites att dela och ser att någon skrivit i tråden att dom skickat invite till en person, skicka då till nästa person i listan och posta denna infon i tråden så att eventuella ytterligare invite-delare kan följa samma mönster...
Inte för att det direkt sprutar invites, än...

Tack till sweloop64 som uppdaterar listan.[/QUOTE]

Jag friar hellre än fäller, kommer säkert någon slags förklaring eller dyl. Om inte, ja, då är det så, finns mycket som händer utanför sweclockers forum som kan påverka ens närvarande/interagerandegrad... Fast det är bara hur jag är, vi är alla olika....

Tack Inte direkt det roligaste man kan göra, att uppdatera kalkylark, det vet nog de flesta med erfarenhet...

Tagit bort citat
Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Skrivet av fetakniven:

Oppo Find 7 som har näst intill identiska specifikationer med OnePlus kostar motsvarande 4400:-. OnePlus kostar i sin tur runt 3000:-. För mig är det uppenbart varför man suktar efter OnePlus...

Nja, 3600kr får du ge för en find 7a, som har samma spec som one. Find 7 har högre skärmupplösning och kostar således mer. Visst skiljer de i pris, men samtidigt kan du köpa den direkt vilken kan vara värt...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av slobodan87:

Nja, 3600kr får du ge för en find 7a, som har samma spec som one. Find 7 har högre skärmupplösning och kostar således mer. Visst skiljer de i pris, men samtidigt kan du köpa den direkt vilken kan vara värt...

Nja, 399Euro är ändå 3858kr från deras sida. Du får då också ett mindre batteri på 2800mAh och 2gb ram istället för 3.

Visa signatur
Permalänk

Hej! Är intresserad av 64GB versionen. Köper direkt och skickar vidare de invites jag får

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort inlägg som kunde uppfattas som anklagelser/häxjakt.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Fick tag på en invite på annat håll så ni kan stryka mig, naturligtvis delar jag med mig om jag skulle få några.

Tack för den här listan förresten! Blir nog jättebra när lite fler har fått invites att dela med sig av

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Jag söker en invite för en 64 GB svart OPO, och vill gärna delta.

Permalänk
Skrivet av Sir Hitman:

Nja, 399Euro är ändå 3858kr från deras sida. Du får då också ett mindre batteri på 2800mAh och 2gb ram istället för 3.

De är möjligt att valutakursen ändrat sen jag köpte, men då drogs de 3600kr på mitt konto iaf, hur som haver är de ett bra alternativ om man inte vill vänta på en invite till Oneplus.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Orkade inte vänta så köpte mig en invite

Ni kan väl sätta mig som grön i listan? Jag kommer dela ut minst en av mina invites här när dem kommer.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Orkade inte vänta så köpte mig en invite

Ni kan väl sätta mig som grön i listan? Jag kommer dela ut minst en av mina invites här när dem kommer.

grön är sweclockare som fått invite från en sweclockare, nick läggs dock till under "invite från" när så är dags.
om jag orkar göra ett annat upplägg får vi se, är en del historisk data att gå igenom och modifiera så det blir enhetligt.
är med på hur du tänker

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid