Crypts of Avaritia - roguelike dungeon crawler under utveckling

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufio:

So do you guys think it looks to weird when shadows are not used? Or is it possible to expect that the player have some imagination and understand that you can occlude the light behind a pillar?

Personligen gillar jag skuggorna så jag hoppas att dom åtminstone blir valbara att ha på eller av.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zweibach:

Detta ser fruktansvärt häftigt ut.
Ang: Crafting. Skulle nog vara lite häftigt om där fanns en chans att vissa av rummen spawnade som typ smedjor och träslöjdsalar med mer avancerade verktyg så man kan göra bättre grejer.

Tack ska du ha! Ang. craftingen så är det du nömner någorlunda implementerat sedan ett tag tillbaka, olika workbenches/anvils tillåter spelaren att göra olika saker, vissa saker behöver t ex en masugn för att kunna göras.

Skrivet av SID 6.7:

Personligen gillar jag skuggorna så jag hoppas att dom åtminstone blir valbara att ha på eller av.

Efter lite speltest har jag bestämt mig för att utgå från att de ska vara på alltid, de går att stänga av i settings om man så önskar.

Och det senaste som hänt:

Update on the sound part of the stealth system, I now have different materials working.

After the video I updated and added some things, also put a web player for you guys to try out. Is there anything that feels off? As soon as I have some time I will play Thief to study more how they do things, and also to have some fun!

Run using left shift and sneak using left ctrl (hold them down that is).
https://dl.dropboxusercontent.com/u/12407316/CryptsOfAvaritia...