HJÄLP installera win 7

Permalänk

HJÄLP installera win 7

Hej! Jag försöker installera windows på en tom HDD... Men lyckas inte. Jag har en Windows Nyckel.

Jag har ett USB minne, en HDD och väldigt begränsad kunskap inom detta område! Hur ska jag gå till väga? Jag försöker ladda ner "ISO" filer men lyckas aldrig boota datorn från USB minnet... HRALP

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av ett program som heter WinToFlash! Då måste du packat upp iso filen sedan väljar man vart den hämtar ifrån och vart du ska lägga det.

När du väl kör programmet kommer du nog förstå!

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk

När jag kommer fram till "chose iso file" .... vad är det jag ska linka in där =S?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

När jag kommer fram till "chose iso file" .... vad är det jag ska linka in där =S?

Du skall lägga in Windows 7 ISOn som du redan har laddat hem.

Visa signatur

janee

Permalänk

Jag har lagt in min "iso" fil på min USB sticka.....ska jag länka till stickan då?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Jag har lagt in min "iso" fil på min USB sticka.....ska jag länka till stickan då?

Du kan inte ha ison på USB-minnet eftersom det ska formateras och sedan finns ju inte ison att tillgå. Lägg ison på någon annan lagringsenhet och välj den i programmet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Ok så "chose iso" ska linkas in i usb stickan?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Ok så "chose iso" ska linkas in i usb stickan?

Jag förmodar att du använder Microsoft Windows 7 USB/DVD Download Tool och då skall du klicka på Browse vid Steg 1 "chose iso file" och välja Windows 7 ISOn som du redan har laddat hem.

Men jag måste fråga vilken version av Windows 7 som du har laddat hem och vilken version som du vill installera? Om du vill installera Windows 7 Home Premium Svenska så kan man ta bort ei.cfg filen i Windows 7 Professional Svenska när den är överförd till USB minnet och då är det möjligt att välja en av alla versioner av Windows 7.

Och använd en USB 2.0 port på datorn för USB minnet, USB 3.0 portar fungerar inte utan extra drivrutiner för Windows 7 installation.

Visa signatur

janee

Permalänk

Önskar jag kunde Mjukvara så som jag kunde hårdvara

Ska försöka igen imorgon återkommer med svar då Janeee

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Önskar jag kunde Mjukvara så som jag kunde hårdvara

Ska försöka igen imorgon återkommer med svar då Janeee

Du vet väl vilken version av Windows 7 som du har licensnyckel för, är det Home Premium eller Professional?

Och vilket språk vill du ha på Windows 7, Svenska eller Engelska?

Visa signatur

janee