Problem med Copter skärmskydd.

Permalänk

Problem med Copter skärmskydd.

Skall bara göra detta snabbt och enkelt. Jo, det är nämligen såhär att jag köpte copter skärmskydd till min galaxy S5 och när jag väl applicerat den så noggrant som möjligt blev det ändå fel. Det verka som att den blev en massa fukt eller vad jag nu än skall kalla det för på den klibbiga sidan. Här har ni en bild på den http://gyazo.com/8db2c2710c4af68ed4825529b02ee93f. Vore tacksam för svar så snarast som möjligt, annars tänkte jag reklamera skärmskyddet. Och satte nyligen på den för ca 15 min sen. Står att den skall härda i ca 12 timmar men känns fortfarande konstigt att den skall se ut såhär när man applicera den. Kollade också på deras video på youtube och där fanns det ingenting överhuvudtaget. Har varken ork eller tid till att rätta till texten men vore tacksam för svar så snarast som möjligt !

förbättrade rubriken
Visa signatur

CM Storm Scout II Gaming Svart, XFX ProSeries Core Edition 650W PSU, Intel Core i5-3570K Processor 3,4 ghz,
MSI Z77A-G43 Socket-1155, Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA, BenQ 24" LED GL2450HM
Windows 7 Home Premium, Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT

Permalänk

Gjorde du rent skärmen ordentligt innan du satte på skärmskyddet? Om det inte ser bra ut nu tycker jag du ska ringa kundservice och kolla om det går på garantin.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 CPU i7 3770k @4,1ghz Moderkort Asus P8Z77-V
Ram Corsair Vengeance 1600MHz LP 16GB Grafikkort Asus Gtx 670 DCUII (Top)
Hårddisk Samsung 830 128gb PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThreeDog525:

Skall bara göra detta snabbt och enkelt. Jo, det är nämligen såhär att jag köpte copter skärmskydd till min galaxy S5 och när jag väl applicerat den så noggrant som möjligt blev det ändå fel. Det verka som att den blev en massa fukt eller vad jag nu än skall kalla det för på den klibbiga sidan. Här har ni en bild på den http://gyazo.com/8db2c2710c4af68ed4825529b02ee93f. Vore tacksam för svar så snarast som möjligt, annars tänkte jag reklamera skärmskyddet. Och satte nyligen på den för ca 15 min sen. Står att den skall härda i ca 12 timmar men känns fortfarande konstigt att den skall se ut såhär när man applicera den. Kollade också på deras video på youtube och där fanns det ingenting överhuvudtaget. Har varken ork eller tid till att rätta till texten men vore tacksam för svar så snarast som möjligt !

Ser ju ut som skit under plasten. Du har inte råkat pilla på undersidan av plasten?

Har för mig att man själv applicerar "fäst-vätskan" själv på copters skärmskydd, stämmer det? Om så är fallet kanske du har tagit för mycket sån vätska. Om det är så så borde du väl kunna trycka ut den överflödiga vätskan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThreeDog525:

Skall bara göra detta snabbt och enkelt. Jo, det är nämligen såhär att jag köpte copter skärmskydd till min galaxy S5 och när jag väl applicerat den så noggrant som möjligt blev det ändå fel. Det verka som att den blev en massa fukt eller vad jag nu än skall kalla det för på den klibbiga sidan. Här har ni en bild på den http://gyazo.com/8db2c2710c4af68ed4825529b02ee93f. Vore tacksam för svar så snarast som möjligt, annars tänkte jag reklamera skärmskyddet. Och satte nyligen på den för ca 15 min sen. Står att den skall härda i ca 12 timmar men känns fortfarande konstigt att den skall se ut såhär när man applicera den. Kollade också på deras video på youtube och där fanns det ingenting överhuvudtaget. Har varken ork eller tid till att rätta till texten men vore tacksam för svar så snarast som möjligt !

Vätskan är till för att man ska ha möjlighet att justera skyddet innan det fastnar, man måste vara noga med att pressa ut vätskan med ett plant verktyg så att inga bubblor finns kvar under den.
Börja från mitten och dra ut mot sidorna tills att all vätska försvunnit.

Permalänk
Medlem

Om du inte fått in massa smuts och fingeravtryck under plasten så kommer vätskan torka bort efter 12-24 timmar och fläckarna försvinna.

Permalänk

Kommer ihåg att jag köpte ett Copter till min HTC Legend för några år sedan. Då fick man med en skrapa, en flaska vätska, en putsduk och skyddet.

Man ska göra rent NOGA innan man lägger på vätskan.
Man lägger på enbart ett tunt lager vätska (kommer i sprutflaska)
Man lägger på filmen utan att röra vid baksidan. Börja i en ände!
Man använder skrapan för att göra sig av med luftbubblor och överflödig vätska.

Gjorde du så?

Fixa rubriken! Då får du nog mer hjälp. Lycka till.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThreeDog525:

Skall bara göra detta snabbt och enkelt. Jo, det är nämligen såhär att jag köpte copter skärmskydd till min galaxy S5 och när jag väl applicerat den så noggrant som möjligt blev det ändå fel. Det verka som att den blev en massa fukt eller vad jag nu än skall kalla det för på den klibbiga sidan. Här har ni en bild på den http://gyazo.com/8db2c2710c4af68ed4825529b02ee93f. Vore tacksam för svar så snarast som möjligt, annars tänkte jag reklamera skärmskyddet. Och satte nyligen på den för ca 15 min sen. Står att den skall härda i ca 12 timmar men känns fortfarande konstigt att den skall se ut såhär när man applicera den. Kollade också på deras video på youtube och där fanns det ingenting överhuvudtaget. Har varken ork eller tid till att rätta till texten men vore tacksam för svar så snarast som möjligt !

Som flera skriver så torkar det efter ca 12-24h använd helst inte den så mycket när skyddet är nytt. har installerat hundratals copter skydd i mina dagar. bara vänta och se

Permalänk
Sötast

Jag kan inget annat än att upprepa det Navve sa.

Det där torkar bort, sålänge som du rengjort luren först så kommer det försvinna helt.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Rubrik ändrad*

Tänk på att göra så tydlig rubrik som möjligt så underlättar du det för alla.

Citat:

§ 3.1
Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Permalänk

En liten uppdatering, det visade sig att det var fukt under filmen som försvann så småningom. Nu ser den mycket bättre ut än vad det gjorde innan.
Ber om ursäkt för sent svar, glömde helt och hållet bort mitt inlägg!

Visa signatur

CM Storm Scout II Gaming Svart, XFX ProSeries Core Edition 650W PSU, Intel Core i5-3570K Processor 3,4 ghz,
MSI Z77A-G43 Socket-1155, Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA, BenQ 24" LED GL2450HM
Windows 7 Home Premium, Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT