Datorn hänger sig samt 60 FPS på ultra till 30 fps på Fair över en dag..

Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig samt 60 FPS på ultra till 30 fps på Fair över en dag..

Hej Sweclockers!
Jag har aldrig haft problem med datorn som jag byggt själv med delar från Inet för något år sedan.
Häromdagen när jag skulle logga in på World of Warcraft stod det att jag hade problem med Intel(R) HD Graphics 4000. Testade att installera om drivrutinerna för både CPU och Grafikkortet ( GeForce 660 )

Sedan dess har jag spelat på lägsta möjliga inställningar på låg FPS..
Inte nog med det så hänger sig datorn var 20e minut, allt " Freezar " och det tar sedan mellan 1 och 5 minuter att starta datorn igen, jämfört med 10 sekunder som det brukade.
Någon som vet vad det här kan bero på? Här även sökt igenom datorn, vilket inte har löst problemet.. :/
Några förslag?

Permalänk
Skrivet av pompedo:

Hej Sweclockers!
Jag har aldrig haft problem med datorn som jag byggt själv med delar från Inet för något år sedan.
Häromdagen när jag skulle logga in på World of Warcraft stod det att jag hade problem med Intel(R) HD Graphics 4000. Testade att installera om drivrutinerna för både CPU och Grafikkortet ( GeForce 660 )

Sedan dess har jag spelat på lägsta möjliga inställningar på låg FPS..
Inte nog med det så hänger sig datorn var 20e minut, allt " Freezar " och det tar sedan mellan 1 och 5 minuter att starta datorn igen, jämfört med 10 sekunder som det brukade.
Någon som vet vad det här kan bero på? Här även sökt igenom datorn, vilket inte har löst problemet.. :/
Några förslag?

Har du kollat att du inte kör spelet med det integrerade grafikkortet i moderkortet (Inter(R) HD Graphics 4000) istället för ditt 660?

Visa signatur

Chassi: BitFenix Merc Beta Moderkort: Asus M5A97 EVO R2.0 970 CPU: AMD FX-8320 @ 4.1 GHz CPU-Kylning: Noctua NH-14S GPU: Asus NVIDIA GeForce GTX760 2048 MB RAM: Kingston HyperX Genesis 8 GB 1600 MHz Nätdelare: Thermaltake Smart Se 730W HDD: 1 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mister_ess:

Har du kollat att du inte kör spelet med det integrerade grafikkortet i moderkortet (Inter(R) HD Graphics 4000) istället för ditt 660?

Hur kollar jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompedo:

Hur kollar jag det?

På baksidan av datorn. Är skärmen inkopplad i moderkortet använder du iGPUn, är den kopplad till grafikkortet använder du grafikkortet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Intel HD Graphics 4000 menas att du försöker spela på ditt interna grafikkort, testa sätt i din skärmkabel i grafikkortet istället för att sätta in de i moderkortet. Om du har kabeln kopplad i grafikkortet så går du in i bios och stänger av det interna grafikkortet.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii