Musmattetyg som man kan täcka skrivbordet med?

Permalänk
Medlem

Musmattetyg som man kan täcka skrivbordet med?

Tjena gott folk!

Jag har sökt och sökt, men hittar inte vad jag letar.

Vill minnas att någon startade en tråd på något av alla de forum jag besöker, men inte fick något riktigt svar.
Hittar inte igen tråden, så jag tar chansen att fråga igen, ursäkta om jag dubbel-frågar något som frågats förut.

Vad jag letar är i princip en musmatta som täcker hela skrivbordet.
Jag menar inte någon fånig "deskmat" som kostar multum, utan materialet som man gör musmattor av.

Av vad jag har sett så verkar vanliga musmattor, ex SteelSeries; bara vara kapade av något tygmaterial med gummi på undersidan.
Borde väl inte vara helt omöjligt att klura ut vad det är för material och sen köpa en rulle eller 2kvm?

Jag gillar SteelSeries mattor, haft en QCK+ i många år, men har nu någon minivariant av samma.
Nuvarande är på tok för liten, men samtidigt lämpligt stor nog att inte hamna delvis under skrivbordet.

Använder mig av en mobil rigg, då jag flyttar i bland och det är otypligt att skaffa skrivbord överallt.
Det innebär att jag ofta hamnar på glasbord, jättemysigt med kallt glas på underarmarna

Bor dessutom i Thailand, så ska jag ta på mig en långärmad tröjja / hoodie, så måste jag köra min aircon ganska hårt.

Min tanke är då:

Hur bra skulle det inte vara med en enorm musmatta jag kunde rulla ihop och slänga i väskan?
Musen kan röras fritt där det lämpas och jag slipper frysa om armarna.

Idéer?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Har inte steelseries gjort just en sådan musmatta? är helt säker på att jag sett en väldigt stor svart musmatta som täcker typ ett helt skrivbord.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns ju bilder på prisjakt.

Razer Goliathus Extended Speed Edition XL
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=835944

Sedan finns det "Playmats" som folk har när dom spelar MAgic The Gathering och andra kortspel.
Nu är dessa playmats mer i 4:3 formatet och säkert inte det du letar efter.

Men det finns säkert tillverkar som kan göra Playmats i din önskade storlek osv. Och om du är i Asien så finns det säkert rätt lätt tillgängligt om du bara letar runt efter det. dvs om nu inte "Razer Goliathus Extended Speed Edition XL" passade dig.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen, men egentligen var det om något hittat själva tyget de avänder.
Har lite svårt att se att lite textil med gummi ska kosta 500kr/kvm

Blir det av att köpa musmatta så köper jag nog något dyligt.
Fanns det på metervara tänkte jag, då har man ju för en livstid.

Sen kan man kapa till de dimensioner man vill ha.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd

Du får söka på google

Permalänk
Medlem

Om du bara letar lite på nätet så lär du hitta informationen.

Sök efter "play mats" och vad det är för matrial

"If you are talking about the soft foam rubber covered in fabric, then it is an commercial product called Origin'L Fabric®"

Om du hittar infon om försäljare skriv glatt i tråden, så andra som söker även hittar. Men nu har jag gett dig tillräckligt med info så du borde hitta resten om du bara letar lite.

Info som står under videon "I go over materials and reasons for why they need to be so. If you need any help just PM me guys. I'm always here for help."

Denna snubben hade köpt den på E-bay för 10 dollar.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Finns ju bilder på prisjakt.

Razer Goliathus Extended Speed Edition XL
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=835944

http://i1116.photobucket.com/albums/k567/clainfaith/IMG_0434....

Sedan finns det "Playmats" som folk har när dom spelar MAgic The Gathering och andra kortspel.
Nu är dessa playmats mer i 4:3 formatet och säkert inte det du letar efter.

Men det finns säkert tillverkar som kan göra Playmats i din önskade storlek osv. Och om du är i Asien så finns det säkert rätt lätt tillgängligt om du bara letar runt efter det. dvs om nu inte "Razer Goliathus Extended Speed Edition XL" passade dig.

ber om ursäkt för offtopic men vafan ser inte dom ut såhär? http://content.hwigroup.net/images/products/xl/121954/razer_g... jag tänkte köpa goliathus idag.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb