Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Själv är jag inte så intresserad av 4k skärmar, det kommer bli jäkligt svårt att driva 4k i native resolution och dessutom är mina ögon inte så bra att jag ser någon större skillnad på 1080p och 4k. Visst jag ser en skillnad, men inte så jag bryr mig nämnvärt.

2560x1440 i en 27-skärm och sedan spela i native resolution med g-sync och upp till 144Hz är en grym kombination.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Varför ha allt på ultra? Det fungerar alldeles utmärkt att använda en Swift tillsammans med grafikinställningar som kanske inte innebär allt på max, men som ser bra ut och ger flyt. Dessutom är "target FPS" något som inte längre är relevant för skärmar utrustade med G-Sync - uppdateringsfrekvensen i spelet styr skärmens dito. För vanliga skärmar är det antingen 60, 120, 144Hz som ska uppnås.

Därför att man tycker om snygg grafik? Och vad är "en Swift"?
Dock förstod jag inte att G-sync löste den biten.

Skrivet av The-Architect:

Vad menar du? Det är väl klart man kör spel i 144+ fps om man köper en snabb skärm.

Vilket verkar ställa extrema krav på hårdvaran. Typ Tri eller Quad SLI 780Ti.

Skrivet av JBE:

Det är en av de stora fördelarna med g-sync, du behöver inte ha 144 fps för att det skall flyta bra, bara vålda på med settings och så fixar gsync frame timing.

Aha det låter bra.

Skrivet av krox:

Poängen med G-sync är väl att man inte behöver pumpa ut 144 utan att den anpassar sig vad man faktiskt får?

Point taken

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Och vad är "en Swift"?

Läs rubriken på nyheten igen

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Därför att man tycker om snygg grafik? Och vad är "en Swift"?
Dock förstod jag inte att G-sync löste den biten.

Vilket verkar ställa extrema krav på hårdvaran. Typ Tri eller Quad SLI 780Ti.

Aha det låter bra.

Point taken

Nja, g sync motverkar tearing och slätar över fps-drops.. Men taskig fps förblir taskig fps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vilket verkar ställa extrema krav på hårdvaran. Typ Tri eller Quad SLI 780Ti.

)

Man behöver inte ha tri sli för att få 100fps i exempelvis F.E.A.R.
Eller Thief (orginalet), eller doom 3, eller tusentals andra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

"min skärm är bättre än din skärm och min min åsikt väger tyngre än din"

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Trevlig spelskärm för de med Nvidia men jag hade nog sparat pengarna till Occulus och de massiva grafikkort som Occulus antagligen kommer kräva till slut, före en dyr spelskärm idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Men det är inte pga G-syncmodulen den kostar 7500kr, skärmen finns inte utan den för 3000kr. Var hittar du en 144/120Hz 2560x1440 (TN) överhuvudtaget förutom denna skärm? Det hittar du inte. För de som vill ha G-sync eller ULMB, eller 120/144Hz så ja då är det som skillnaden mellan en Volvo V70 T4 och V70 med T6 AWD för de som verkligen vill ha uppdateringsfrekvensen och g-sync, eller hästarna och "fyrhjulsdriften" i bilens fall.

Haha lustig bilmetafor som är helt ologisk. Du menar att man kör dessa 2 bilar på fullgas hela tiden? 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Läs rubriken på nyheten igen

*Host* tittar bort

Skrivet av Heinel:

Nja, g sync motverkar tearing och slätar över fps-drops.. Men taskig fps förblir taskig fps

Skickades från m.sweclockers.com

Det var just det som var grejen. Kollade några reviews där de snackade om att få "bättre" fps på något magiskt sätt. Mysko...

Skrivet av The-Architect:

Man behöver inte ha tri sli för att få 100fps i exempelvis F.E.A.R.
Eller Thief (orginalet), eller doom 3, eller tusentals andra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast jag tittar på just mina behov. Jag spelar mestadels nya spel och då är det viktigt. Kollade på en review av Titan Black där de körde speltester i 1440p. Både 780Ti och SLI fanns även med där och ett single 780Ti orkade över 60fps några få gånger och inte ens SLI klarade alla spel.

Kör man äldre spel som du nämner är det inget problem såklart men tex Watch Dogs eller Thief är en helt annan femma. Ser helt enkelt inte hur min rigg skall klara av en 1440p skärm och dessutom helst fixa lite högre fps för att få det där härliga flytet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vad är problemet egentligen, skärmen är inte gjord för att sitta och redigera bilder och filmer på, så varför sitter folk och snackar skit och säger att den suger och är dyr? Om folk vill köpa den bästa spel skärmen som finns idag så tror jag de är villiga att betala 7500 spänn för det, vill folk köpa den bästa foto/film redigerings skärmen som finns idag så är de nog också villiga att spendera lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ni som köpt denna skärm, vad har ni för monsterburkar om er fps target är 144 med allt på ultra i 1440p? Kikade lite tester och inte ens 780Ti SLI verkar kunna lösa det.

Finns många fler spel än Battlefield. Unreal Engine 3/4 och Source motorn lär gå finfint att rendera 144 FPS med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Finns många fler spel än Battlefield. Unreal Engine 3/4 och Source motorn lär gå finfint att rendera 144 FPS med!

Skickades från m.sweclockers.com

Med ett 780Ti? Vill inte köpa grisen i säcken, vi snackar ändå 7500kr. Kan tex inte maxxa AC4 eller Watch Dogs för den delen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Varför är det så många som gillar IPS och hatar TN som kommer in i dessa trådar och spyr galla?
Det är ungefär som att gå in på ett Ferarri forum och idiotförklara dem för att Ferarribilarna är TOTALT värdelösa i offroadterräng och på ojämna skogsvägar osv.
Var sak har sin plats och sitt användningsområde.
Märkligt också att alla läser om och följer skärmar som denna om de ändå äcklas av TN ?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det var just det som var grejen. Kollade några reviews där de snackade om att få "bättre" fps på något magiskt sätt. Mysko...

Det är faktiskt sant att det kan ge bättre FPS! Eller, bättre jämfört med Vsync iallafall. Med G-Sync så kan du tappa enstaka bildruta (sådan som renderas färdigt under tiden föregående bild ritas upp, den skulle bara visas som en "tear" på annan skärm men nu antingen sparas den eller missas om ytterligare en ruta hinner renderas. Detta är väl nästan enbart hypotetiskt och innebär att du precis som vid Vsync förlorar alla rutor över 144 Hz, det vill säga inget större problem Vsync förlorar betydligt fler rutor bör tilläggas.

Eh, i alla fall, det jag menar är att om du spelar ett spel som ger dig 85 FPS i snitt kommer en 120 Hz-skärm visa det som 60 Hz och vissa frames som 120 Hz, med Gsync ger detta istället en jämn uppdatering runt 85 FPS för en mjukare upplevelse och upplevd högre prestanda. Den stora vinsten är dock att grafikkortet inte behöver sitta och hålla på en bild när du hamnar under 120 Hz (ja, Swift har 144, det är bara generellt sett) utan kan visa upp den direkt. Du får då direkt återkoppling på dina rörelser i spelet, annars blir det några millisekunder extra innan bilden kommer och då kan du redan ha ändrat position utan att en ny bild räknats ut och visats. Gsync ger alltså den osynkade bildens låga inputlag kombinerat med den synkade bildens frihet från tearing.

Detta är i alla fall hur jag som Radeon-ägare (och Nvidia Fermi) tolkat det hela, kan ju vara lite slött tänkt av mig då jag inte inbegrips av teknologin..

EDIT: Lite meningsbyggnad åtgärdad

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Du menar att det är samma sak och du har samma acceleration och vrid med 2L rak-4 motorn? Den är likadan att köra som en med AWD? Här är det ju en skärm med en panel du inte hittar någon annan stans, inte något takräcke som någon föreslog. Se #97 för en ännu sämre bilanalogi. Som var inlägget jag svarade på. Motorn och AWD kan vara stand-in för panel och g-sync här. Spelande kan jämföras med bankörning som man ofta gör i vanliga bilar som man åker till jobbet med andra dagar, om du har svårt att se hur AWD och motorval skulle påverka körningen i normalfallen, och även om skärmen är för spelentusiaster så sitter de och skriver på Sweclockers andra dagar. För Sweclockers drar ju nytta av 144Hz. Webbläsarna brukar inte köras i mer än 60 fps. Förstår inte hur du kommer till en slutsats att man ska köra fullgas hela tiden för att kunna jämföra två olika saker. Bilanalogier är dåliga, men den jag svarade på hade inget med saken att göra då det inte finns någon skärm med samma panel utan g-sync (takräcke) för 3000kr.

Ungefär lika bra som att jämföra vattenmeloner med sportcykeln till vättenrundan mao. Bankörning vs öveklockad cmos, funkar det? 😝

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Toppklass för en skärm med tn-panel, fick mig ett gott skratt där. Swecs recensioner börjar kännas lika seriösa som hos linus på linustechtips *host sponsrade host*

När man testar en produkt så är det mot likvärdiga produkter eller ?????

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

När man testar en produkt så är det mot likvärdiga produkter eller ?????

Det är ingen mening att diskutera med IPS-trollen, för dem är det bara en typ av panel som kan vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Ungefär lika bra som att jämföra vattenmeloner med sportcykeln till vättenrundan mao. Bankörning vs öveklockad cmos, funkar det?

Skickades från m.sweclockers.com

Det lustig var ju hinten att G-sync skulle lägga på 2.5 gånger på priset. Sen är inte PG278Q överklockad, och inte är en standardbil trimmad.

Permalänk
Medlem

Tänker iaf införskaffa den och lira Witcher 3 samt njuta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det lustig var ju hinten att G-sync skulle lägga på 2.5 gånger på priset. Sen är inte PG278Q överklockad, och inte är en standardbil trimmad.

Antar att du är någorlunda bilintresserad och också förstår att en motor kan vara identisk mekaniskt från fabrik men ha olika mjukvaror som levererar olika effekt med lite saltat pris (Utrustning exkluderad) Och att toppfart ofta är reglerad på samma väg. Om du nu inte anser att acceleration och inbromsning är jämförbart med hur g-sync fungerar? Blir lite fel hur man än vänder och vrider på det. Helt off topic hur som helst. Tack för dialogen. Tror vi är någorlunda överens att det är en dålig idé att jämföra bildelar med datortillbehör hur vanliga båda än må vara

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Med ett 780Ti? Vill inte köpa grisen i säcken, vi snackar ändå 7500kr. Kan tex inte maxxa AC4 eller Watch Dogs för den delen.

Kanske inte i 144 FPS konstant, men ändå bra mycket över 60 FPS, vilket i min mening är hela poängen med en skärm på över 60 Hz.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Kör man äldre spel som du nämner är det inget problem såklart men tex Watch Dogs eller Thief är en helt annan femma. Ser helt enkelt inte hur min rigg skall klara av en 1440p skärm och dessutom helst fixa lite högre fps för att få det där härliga flytet.

Skrivet av Mocka:

Med ett 780Ti? Vill inte köpa grisen i säcken, vi snackar ändå 7500kr. Kan tex inte maxxa AC4 eller Watch Dogs för den delen.

Alltid lika roligt med folk som tror att alla spel fungerar likadant, och att man kan få mer och mer FPS genom att slänga renderingskraft på spelet.

Watch_Dogs, AC, GTA, ArmA, Elder Scrolls, DayZ etc. är open world-spel. De är CPU-beroende, så det bästa är att överklocka sin Intelprolle så mycket man kan, vattenkylt helst. I mer linjära och mycket mindre komplexa spel så funkar det att köpa fler grafikkort. Zhrooms skapade en tråd om just processorns betydelse vid SLI och Crossfire som gick igenom problemet väldigt bra.

OnT: Recensenter är ganska eniga om att denna skärm har den absolut bästa TN-panelen genom tiderna. Så folk som sparkar bakut pga. detta bör kanske tänka efter lite innan de sågar ROG Swift på den punkten.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk

Tycker denna tråden spårar ifrån vad vi kallar en "diskussion". Som det ser ut nu är det väldigt mycket smutskastning.

Nej, det är ingen IPS-panel, men för de som vill ha över 60Hz på en skärm får nöja sig med TN. Jag har just nu en IPS-skärm och tycker det är en fantastisk panel, men det stoppar mig inte från att beställa en sådan här.

Ja, den är dyr. Men varför klagar ni?, en skärm som kommer fullproppad med alla finesser som en sån här ska inte vara den "normala" gamingskärmen(standarden) vi är vana vid. Antingen har ni pengar över i plånkan och väljer att spara för att investera i framtida bildskärmar. Men all teknik är tyvärr dyr i början, om ni vill köra med Ove Sundberg citatet "Plånkan is at home", så feel free.

Eftersom majoriteten här fokuserar på att se allt negativt så vill jag påpeka att denna skärm kommer med allt som man vill ha som vill ha. Jag vill ha G-sync, jag vill ha mer än 60Hz, jag vill ha mer än 1080p. Och ska man sätta ihop allt detta i en och samma skärm, då är jag beredd att slänga ut priset det kostar.

Jag väntar ivrigt på leveransen på måndag, och hoppas mina förväntningar uppfylls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Tycker denna tråden spårar ifrån vad vi kallar en "diskussion". Som det ser ut nu är det väldigt mycket smutskastning.

Nej, det är ingen IPS-panel, men för de som vill ha över 60Hz på en skärm får nöja sig med TN. Jag har just nu en IPS-skärm och tycker det är en fantastisk panel, men det stoppar mig inte från att beställa en sådan här.

Ja, den är dyr. Men varför klagar ni?, en skärm som kommer fullproppad med alla finesser som en sån här ska inte vara den "normala" gamingskärmen(standarden) vi är vana vid. Antingen har ni pengar över i plånkan och väljer att spara för att investera i framtida bildskärmar. Men all teknik är tyvärr dyr i början, om ni vill köra med Ove Sundberg citatet "Plånkan is at home", så feel free.

Eftersom majoriteten här fokuserar på att se allt negativt så vill jag påpeka att denna skärm kommer med allt som man vill ha som vill ha. Jag vill ha G-sync, jag vill ha mer än 60Hz, jag vill ha mer än 1080p. Och ska man sätta ihop allt detta i en och samma skärm, då är jag beredd att slänga ut priset det kostar.

Jag väntar ivrigt på leveransen på måndag, och hoppas mina förväntningar uppfylls.

Tänker också införskaffa en men får bli nästa månad. Men hör gärna av dig om du är nöjd med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Var mer att prestandan skiljer, inte att g-sync är ett takräcke utan att det är mer som skiljer sig från "fabriken". Hur mycket du gasar eller hur mycket du spelar i 144Hz spelar sen ingen roll. Är du entusiast väljer du kanske inte den med lägst prestanda däremot och jämför därför inte samma sak, samma upplösning osv. G-sync fungerar i 60Hz, 85Hz, 100Hz, 120Hz och 144Hz exempelvis. Fast någon 144Hz 2560x1440-skärm får du inte utan G-sync för 40% av priset som Ernesto föreslog i sin analogi. Varken bilen eller skärmen behöver trimmas i jämförelsen för att se hur fel Ernestos analogi var. Det var enbart för att driva med hans bild av en 240 utan takräcke för 10 000 och en med takräcke för 25 000 (G-sync – modul för drygt 100 dollar), prestandan skiljer sig på fler punkter och där kunde motorn representera det, motorn är panelen i den jämförelsen, AWD var väl stand in för G-sync, men det var bara för att visa hur haltande det var. Att det är lite andra saker som skiljer än utrustningsnivån eller G-syncmodulen. Inte förväntar sig någon att en Volvo V70 med 1.6L T4 och framhjulsdrift kostar lika mycket som en Volvo V70 med 3L T6 AWD och vise versa, skärmen finns inte utan G-sync så att den kostar 2.5 ggr mer pga det går inte att argumentera, det är ju mer som skiljer sig innan för huven så att säga mot skärmar som kostar 40% av priset.

Lite salty? Ge dig nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Dom 50 skärmarna som inet fick in är iaf alla sålda nu, det gick på två dagar. Så visst finns det folk som vet vad dom vill ha!

Permalänk
Medlem

Jag kommer satsa på den skärmen istället för en 4K samsung, då räcker de att man köper ett nytt grafikkort i toppklass och denna skärmen, då slipper man dra in 2 gk för att datorn ska orka lira i 4K. Verkar ju som att 4K skärmar inte är riktigt bra än. 7500kr är ju mycket för en skärm, men man får en riktigt bra skärm då är de värt pengarna:)

__________________
l Chassi - Fractal Design Define R4 l MK - Asus Maximus VII Hero l CPU - Intel I7 4790K @ 4Ghz l COOLER - Corsair H100i l GPU - På Ingående l RAM - Hyper X 32 GB DDR III 1866 MHz l SSD - Samsung Evo 840 500Gb l PSU - Corsair RM1000 + Sleeved Cables White l OS - Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Det verkar stört omöjligt att få reda på hur max/min höjden på skärmen blir med fot. SC-recensionen säger bara höjd 363 mm (utan fot antar jag), INET säger höjd 499.9 mm (med fot antar jag) men anger inte om det är max eller min höjd, Dustin anger höjden till 363 mm både med och utan fot (antar det är fel om inte skärmen går att sänka ända ner till bordet?), Prisjakt anger också min/max höjd till samma som för utan fot..., ASUS hemsida ger inget besked heller. Inga recensioner jag läst beskriver max/min höjden.

Om någon har säker uppgift på max och f.f.a. lägsta höjd med fot vore jag tacksam. Vill försöka få in min kommande nya skärm i ett 495 mm högt "hål" i skrivbordshyllan.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av LucaBoo:

Det verkar stört omöjligt att få reda på hur max/min höjden på skärmen blir med fot. SC-recensionen säger bara höjd 363 mm (utan fot antar jag), INET säger höjd 499.9 mm (med fot antar jag) men anger inte om det är max eller min höjd, Dustin anger höjden till 363 mm både med och utan fot (antar det är fel om inte skärmen går att sänka ända ner till bordet?), Prisjakt anger också min/max höjd till samma som för utan fot..., ASUS hemsida ger inget besked heller. Inga recensioner jag läst beskriver max/min höjden.

Om någon har säker uppgift på max och f.f.a. lägsta höjd med fot vore jag tacksam. Vill försöka få in min kommande nya skärm i ett 495 mm högt "hål" i skrivbordshyllan.

Uppgifterna finns inte ens i handboken. Där anger man däremot storleken på emballaget av alla viktiga uppgifter...

Höjden på 363 mm är själva bildpanelen. Från bildspelet i avsnitt 2 i testet finns en bild med panelen nere i bottenläge. Du bör definitivt få in den på 495 mm med god marginal.

Skriver en påminnelse i kalendern om att ta fram tumstocken när jag besöker redaktionen nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Uppgifterna finns inte ens i handboken. Där anger man däremot storleken på emballaget av alla viktiga uppgifter...

Höjden på 363 mm är själva bildpanelen. Från bildspelet i avsnitt 2 i testet finns en bild med panelen nere i bottenläge. Du bör definitivt få in den på 495 mm med god marginal.

Skriver en påminnelse i kalendern om att ta fram tumstocken när jag besöker redaktionen nästa gång.

Tusen tack. Mätte f.ö. skrivbordet igen. Överhyllan "sackar" lite i mitten så maxhöjd som går in blir 485 mm. Tight squeeze gissar jag, men hoppas.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.