Permalänk

R9 290X eller GTX 770/780

Hej!

Har googlat runt lite och har ej kommit fram till vilken av dessa man ska ta och köpa!

Hittade ett väldigt lockande erbjudande på http://www.inet....gigabyte-radeon-r9-290x-4gb-oc-hawaii-xt

Spelar mestadels CS:GO vilket inte kräver något monster,men är iaf ute efter ett kort som kommer hålla sig "up to date" ett bra tag då mina GTX 460 börjar göra sitt! Vill även dra de senaste spelen på minst high+, kör för övrigt med 1080p skärm och kommer köpa mig senaste i5an (4690K).

Så kom med gärna med välgrundade åsikter, vad ska f0sha köpa? och utveckla gärna era svar! Tack på förhand.

Mvh f0sha

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk

Skulle ta ett 290 utan x. Billigare men med litet prestanda-tapp..

Permalänk

Ett tips kanske skulle vara att lägga på lite mer ram också för att göra datorn mer framtidssäker. Vilket kort du behöver för just 1080p beror helt på vad du vill få ut. 60fps i 1080p med dagens spel så kan du nog gå på det Brannigan skrev. Siktar du på 120+ samt high+ i t.ex witcher 3 så bör do nog gå på ett med lite fler prollar under huven.

Jag själv är ett stort fan av nvidias kort. Satt på ett raden hd 6970 innan jag bytte över till gtx 680 och kan säga att min personliga upplevelse är att nvidia är vägen att gå för en mer stabil upplevelse. Sitter nu på gtx680 sli hoch har mindre strul än vad jag hade med mitt singelkort från amd.

Permalänk
Skrivet av Brannigan:

Skulle ta ett 290 utan x. Billigare men med litet prestanda-tapp..

Mjo kollade in den å det ser ju inte helt fel ut, men när 290X ligger på 3 790:- hos inet vill man ju nästan slå till då t.ex. Asus DCuII 290 ligger på cirkus 3 800:- +
Men å andra sidan kanske jag inte behöver all kräm, men vill ju som sagt ändå vara rätt så framtidssäker!! :I

Skrivet av trashlight:

Ett tips kanske skulle vara att lägga på lite mer ram också för att göra datorn mer framtidssäker. Vilket kort du behöver för just 1080p beror helt på vad du vill få ut. 60fps i 1080p med dagens spel så kan du nog gå på det Brannigan skrev. Siktar du på 120+ samt high+ i t.ex witcher 3 så bör do nog gå på ett med lite fler prollar under huven.

Jag själv är ett stort fan av nvidias kort. Satt på ett raden hd 6970 innan jag bytte över till gtx 680 och kan säga att min personliga upplevelse är att nvidia är vägen att gå för en mer stabil upplevelse. Sitter nu på gtx680 sli hoch har mindre strul än vad jag hade med mitt singelkort från amd.

Skall såklart uppgradera ram+ssd, nätagg etc.

Såpass! Jag har själv aldrig ägt något från amd/radeon, endast Nvidia, därav ett litet intresse på amd's front då man har hört att dom har skärpt till sig på senaste :)!

Är mer eller mindre ute efter något singelkort runt 4k snåret som kommer hålla bra länge, och dem jag nämnt ovan i tråden är det som väcker mitt intresse mest och skulle gärna vilja höra vad ni som äger något av dessa kort har haft för upplevelser och om ni rekommenderar era kort?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem

Jag röstar helt klart för ett 780. Green team baby. Har aldrig ångrat att jag gick över till intel/nvidia.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Själv har jag aldrig haft några direkta problem med AMD kort. Gick från problemfri Nvidia upplevelse till problemfri AMD upplevelse kan man säga. Skulle lätt tagit ett 290 med Tri-x över ett dyrare 780.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Blev ASUS GTX 770 DCUII då komplett hade ett fint erbjudande på dem nyligen riktigt nöjd! nu är det bara cpu osv. kvar

Lås tråd!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange