PSN+ från cheapxboxlivecodes.com?

Permalänk
Medlem

PSN+ från cheapxboxlivecodes.com?

Hej, funderar på att skaffa PSN+ genom att köpa det från cheapxboxlivecodes.com (http://www.cheapxboxlivecodes.com/playstation-plus/playstatio...) då det verkar billigare än de 480 kronorna det kostar att köpa det direkt från sony. Jag är dock medveten om att PSN+ koderna är regionslåsta och i länken ovan står det att regionen är UK, betyder det att bara de som är bosatta i UK kan använda koden eller fungerar koden för alla som bor i europa när regionen är UK? Först trodde jag att UK innefattar alla som bor inom EU men är lite osäker, vill inte köpa något som kanske inte fungerar?
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

UK betyder enbart UK ja. Det finns EU som region också men när det gäller PS+ samt Koder för $ så är de oftast låsta per land.

Du kan dock skapa UK konto, regga koden och spela på andra konton på konsolen, funkar så länge du inte använder Vita där du enbart kan använda ett konto åt gången.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av felix05:

Hej, funderar på att skaffa PSN+ genom att köpa det från cheapxboxlivecodes.com (http://www.cheapxboxlivecodes.com/playstation-plus/playstatio...) då det verkar billigare än de 480 kronorna det kostar att köpa det direkt från sony. Jag är dock medveten om att PSN+ koderna är regionslåsta och i länken ovan står det att regionen är UK, betyder det att bara de som är bosatta i UK kan använda koden eller fungerar koden för alla som bor i europa när regionen är UK? Först trodde jag att UK innefattar alla som bor inom EU men är lite osäker, vill inte köpa något som kanske inte fungerar?
Tacksam för svar!

Hej!

Ja det funkar, men du måste ha ett UK PSN konto.

Och att köpa från UK är knappt värt krånglet, då det handlar om max 60-70kronor eller så i besparing nu då SEK - GBP är rätt dålig växlingskurs på.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

testa köpa på amazon.com ist där kostar ps+ runt 350

Permalänk
Medlem

Ok tack för svaren, då vet jag! Då får det nog helt enkelt bli så att jag köper det direkt från playstation.com, då jag inte orkar hålla på med flera konton!