Permalänk
Medlem

LootCrate i Sverige?

Tjena!

Har stött på något som heter "lootcrate" vilket är en kartonglåda med massa spel och filmrelaterade saker i form av figurer, klistermärken och andra småsaker.
Det verkar funka så att du får en sådan låda hemskickad till dig en gång i månaden som om du hade prenumenerat på en tidning eller liknande. Det kostar ca 150-200kr i månaden.

Detta tycker jag är en skitmysig idé! Att få öppna paket är aldrig fel så jag skulle lätt lägga pengar på detta, alternativt om det finns något liknande om jag kunde.

Är det någon som vet mer om detta och om det möjligtvis finns i Sverige? Finns det redan något liknande i Sverige? Skulle ni prenumera på detta om det kostade ca 150-200kr/mån?

Visa signatur

CPU:Intel i5 4670k @4.2Ghz CPUKylare:Noctua NH-D14 MOBO:Asus SABERTOOTH Z87 RAM:Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP PSU:Corsair AX860 80+ platinum GPU:MSI Geforce GTX 780ti SSD:Samsung evo 840 120gb HDD:WD 1TB x2 Chassi:NZXT H630

Permalänk
Medlem

Just LootCrate verkar ju tyvärr inte skicka till sverige.

Själv börja jag prenumerera på en liknande tjänst igår https://quarterly.co/products/lewis-hilsenteger
Har ju självklart inte fått något än men dom ska skicka till sverige i alla fall..

https://nerdblock.com/
Verkar vara nåt liknande det du söker, och dom skickar worldwide!
edit: Såg dock att dom var sjukt dyra :/ Eller ser jag fel på 1an och en 7a..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FredriKkh:

Just LootCrate verkar ju tyvärr inte skicka till sverige.

Själv börja jag prenumerera på en liknande tjänst igår https://quarterly.co/products/lewis-hilsenteger
Har ju självklart inte fått något än men dom ska skicka till sverige i alla fall..

https://nerdblock.com/
Verkar vara nåt liknande det du söker, och dom skickar worldwide!
edit: Såg dock att dom var sjukt dyra :/ Eller ser jag fel på 1an och en 7a..

Monthly total $19.99 USD
så lite billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredriKkh:

Just LootCrate verkar ju tyvärr inte skicka till sverige.

Själv börja jag prenumerera på en liknande tjänst igår https://quarterly.co/products/lewis-hilsenteger
Har ju självklart inte fått något än men dom ska skicka till sverige i alla fall..

https://nerdblock.com/
Verkar vara nåt liknande det du söker, och dom skickar worldwide!
edit: Såg dock att dom var sjukt dyra :/ Eller ser jag fel på 1an och en 7a..

Härligt! Återkom gärna med lite feedback när du fått första paketet. Tack för svar!

Visa signatur

CPU:Intel i5 4670k @4.2Ghz CPUKylare:Noctua NH-D14 MOBO:Asus SABERTOOTH Z87 RAM:Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP PSU:Corsair AX860 80+ platinum GPU:MSI Geforce GTX 780ti SSD:Samsung evo 840 120gb HDD:WD 1TB x2 Chassi:NZXT H630

Permalänk
Medlem

Någon som fått någon låda/paket ännu?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Låter rätt härligt. Men skulle gärna ha sett en exempellåda först så man vet att man får något för pengarna i varje fall. Men kanske bara är mobilsidorna som är mer begränsade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Låter rätt härligt. Men skulle gärna ha sett en exempellåda först så man vet att man får något för pengarna i varje fall. Men kanske bara är mobilsidorna som är mer begränsade.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg det på youtube och det är ju inga "bra att ha saker" utan mest onödiga och roliga saker, men kolla upp de på youtube vettja!

Visa signatur

CPU:Intel i5 4670k @4.2Ghz CPUKylare:Noctua NH-D14 MOBO:Asus SABERTOOTH Z87 RAM:Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP PSU:Corsair AX860 80+ platinum GPU:MSI Geforce GTX 780ti SSD:Samsung evo 840 120gb HDD:WD 1TB x2 Chassi:NZXT H630

Permalänk

Hade lätt betalat 150-200...älskar prylar.. Och att få ett paket varje månad med massa onödiga prylar hade vart min dröm

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Hade lätt betalat 150-200...älskar prylar.. Och att få ett paket varje månad med massa onödiga prylar hade vart min dröm

Har du en liksinnad polare kan ni köra "ebay-roulette" med varann.
Köp något till din polare för 100-200kr varje månad och han/hon gör likadant. Så får ni massa konstiga paket varje månad.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått hem t.ex Nerd Block? Älskar alla små nördprylar och har länge velat ha Loot Crate. Tänkte om alternativen var något att ha

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Nu skickar lootcrate till sverige har jag sett!

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Såg nu också att de börjat skicka till Sverige! Synd att jag är luspank Blir att börja prenumerera om några månader.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Helt idiotiskt om ni frågar mig. Varför betala pengar för krafs som jag inte behöver, bara för att jag gillar känslan av något nytt? En klockren indikator på att man har ett sjukligt konsumtionsbeteende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Nu skickar lootcrate till sverige har jag sett!

Ja, det gör dom. Men är det värt ~30 $/månaden? Visserligen är det med frakt och sådant... men ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mania_c:

Ja, det gör dom. Men är det värt ~30 $/månaden? Visserligen är det med frakt och sådant... men ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Aa det tycker jag det är värt 3 månader För 527 kronor är helt OK!

EDIT: 175 kronor i månaden (INKL. FRAKT) är faktiskt är riktigt bra pris enligt mig

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Aa det tycker jag det är värt 3 månader För 527 kronor är helt OK!

EDIT: 175 kronor i månaden (INKL. FRAKT) är faktiskt är riktigt bra pris enligt mig

Tål att funderas på efter en god natts sömn faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick hem min iförrgår (tror jag avin kom)
Lite synd att det tar sån tid för att det ska komma, man hinner ju se på nätet vad det är i den långt innan...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Signade precis och valde kvartal, hittade en kupong på 20%. Alltid kul med lite nördsaker

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Fick hem min iförrgår (tror jag avin kom)
Lite synd att det tar sån tid för att det ska komma, man hinner ju se på nätet vad det är i den långt innan...

Har du hämtat den än? Tänkte beställa 3 månader men hur är storlekarna dom tshirtar dom skickar ut? Brukar normalt köra S eller M, lite oroligt över att det skiljer i storlek när det kommer från USA.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Fick hem min iförrgår (tror jag avin kom)
Lite synd att det tar sån tid för att det ska komma, man hinner ju se på nätet vad det är i den långt innan...

Hur lång tid tog det för dig att få paketet jämnfört med dom i staterna? Skillde det bara ett par dagar eller snackar vi veckor?

Visa signatur

CPU:Intel i5 4670k @4.2Ghz CPUKylare:Noctua NH-D14 MOBO:Asus SABERTOOTH Z87 RAM:Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP PSU:Corsair AX860 80+ platinum GPU:MSI Geforce GTX 780ti SSD:Samsung evo 840 120gb HDD:WD 1TB x2 Chassi:NZXT H630

Permalänk
Medlem

Precis hämtat ut mitt paket från lootcrate. Lämnades för leverans i USA 11/8, kom till posten den 18/11, inte allt för blodigt. Fick avi idag från posten.

Innehållet i paketet finns i spoilern:

http://imgur.com/0UJhsQD
Magnet till kylen - Chimichangos
Häfte med bilder, lite info etc
Vingar man kan sätta på skorna
"Wonderbaum" äpple-kanel
Lootcrate aug 2014 knapp
Solglasögon tmnt
3 koder: 1 för Doctor who unlocks, 1 kod för spelet Defense Grid, kod för en hjälm till spelet Gauntlet
tnmt glow in the dark Donatello
guardian of the galaxy, groot

Dold text
Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av Mrpopo:

Hur lång tid tog det för dig att få paketet jämnfört med dom i staterna? Skillde det bara ett par dagar eller snackar vi veckor?

Sorry för VÄLDIGT segt svar! Men jag minns den förra (Heroes) kom väldigt fort. Den kom en dag efter dom i staterna fick den, tror jag...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.