Permalänk
Medlem

Uppgradering fr 660

Vill ha hjälp att leta rätt på en ny bra GPU till min dator spelar normala spel, kanske nu inte nån hc-nörd men nog gillar man ju fin grafik none the less!

Allt välkomnas!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Resten av dina komponenter? Budget?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Resten av dina komponenter? Budget?

Chassi: Thermaltake Overseer RX-1,
CPU: Intel Core i5-3570k
MoBo: ASUS Sabertooth Z77
Nätagg: Corsair GS800.

Jupp sorry för den flumma texten och lite information om systemet var inte på topp när jag skrev tråden.

Budgeten ligger på cirka 400 euro kanske lite över beroende på, har inte ännu fått en hel månatlig lön så vet inte riktigt den totala budgeten.

PS kan hända att jag först köper i augusti men vill bara gärna vara förberedd!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Nå det här är ju lite väl slött/trist..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Equilibrium:

Nå det här är ju lite väl slött/trist..

Snälla det är ju sommar. Försök att inte bumpa tråden för då får jag låsa den.

Men vilka spel spelar du mest?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Snälla det är ju sommar. Försök att inte bumpa tråden för då får jag låsa den.

Men vilka spel spelar du mest?

Okej, sant det är ju sommar.

Och inte var det meningen att "bumpa tråden".

Nå räknar upp det jag har på spel hyllan + det som finns digitalt.

Typ all Command and Conquer spelen, StarCraft II Wings of Liberty, CS:S, Crysis + Crysis 2, Dawn Of War + Winter Assault + Dark Crusade..

Alltså simpelt sagt en stor fan av RTS.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska köpa ett vanligt 780 inte ett 780 Ti. Det blir billigare och är ändå en stor uppgradering från 660.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Okej, sant det är ju sommar.

Och inte var det meningen att "bumpa tråden".

Nå räknar upp det jag har på spel hyllan + det som finns digitalt.

Typ all Command and Conquer spelen, StarCraft II Wings of Liberty, CS:S, Crysis + Crysis 2, Dawn Of War + Winter Assault + Dark Crusade..

Alltså simpelt sagt en stor fan av RTS.

Kör på ett 780.. De kan du få från 3800 kr.

Då har du så du klarar dig ett par år

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Kör på ett 780.. De kan du få från 3800 kr.

Då har du så du klarar dig ett par år

Okej, men en ny GPU förbättrar bara grafiken i spel eller får man overall bättre grafik i allt såsom i filmer etc?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Equilibrium:

Okej, men en ny GPU förbättrar bara grafiken i spel eller får man overall bättre grafik i allt såsom i filmer etc?

Nej det förbättrar inte filmerna. Sedan finns ju även Radeon t ex R9 290 som är ett väldigt kapabelt kort samtidigt som det är förhållandevis "billigt".

Ps: Är själv ett RTS fan, men oftast behöver man inte värstingkorten då.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Nej det förbättrar inte filmerna. Sedan finns ju även Radeon t ex R9 290 som är ett väldigt kapabelt kort samtidigt som det är förhållandevis "billigt".

Ps: Är själv ett RTS fan, men oftast behöver man inte värstingkorten då.

Okej så vad är det som orsakar frame lag, processorn?

My brother from another mother, Jalle64

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Equilibrium:

Okej så vad är det som orsakar frame lag, processorn?

My brother from another mother, Jalle64

Jadu, det var en bra fråga. allt i datorn kan orsaka (lag).
Men dina delar duger gott och väl till dom spelen du listat.
Det enda som verkar vara någon ide att uppgradera är just precis Grafikkortet

Edit : Sen såg jag på ditt galleri att du hade 4Gb ram, det kan göra en hel del att uppgradera till Minst 8Gb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickarn:

Jadu, det var en bra fråga. allt i datorn kan orsaka (lag).
Men dina delar duger gott och väl till dom spelen du listat.
Det enda som verkar vara någon ide att uppgradera är just precis Grafikkortet

Edit : Sen såg jag på ditt galleri att du hade 4Gb ram, det kan göra en hel del att uppgradera till Minst 8Gb!

Nja måste nog ha skrivit in fel värde, har nog 8GB ram installerat. men det som jag nu också måste checka om kortet rymms in..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.