Permalänk
Medlem

Samsung S5 eller Sony Z2

Först ber jag om ursäkt, vet att det är tjatigt med folk som undrar vilken lur som är bäst, men jag vill egentligen höra med er som har någon av dessa telefoner vad ni tycker.
Jag kan verkligen inte bestämma mig för vilken jag ska köpa.
Jag gillar designen på Sony men sist jag hade en sony var Arc S och där hade sony gjort om operativet så mycket så jag tror aldrig det kom några uppdateringer till den, och den var allmänt seg.
Sen gillar jag samsung för alla gadgets som pulsmätare och Ir, även om den är lite platsig.
Antar att båda är lika bra i vatten?

Så kort och gott, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Har bägge telefonerna, lutar dock åt att jag säljer Z2, inte för att den är sämre men jag har svårt att hålla mig ifrån AMOLED då jag kört det sedan Nexus One, Z2 är bättre i vatten, den har även dubbla stereo högtalare i fronten som jag uppskattar annars är båda bra telefoner som har sina för och nackdelar, dock har tyvärr Z2 haft en del barnsjukdomar som tex glipor i fronten, usel samtals kvalité osv, min är förövrigt inne på service för just de problemen. annars är ju S5 som sagt lite fler funktioner som tex IR som kan vara bra att ha som universal fjärrkontroll. smaksak som sagt.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

ahh okej tack.
så du rekommenderar samsung`?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magic84:

ahh okej tack.
så du rekommenderar samsung`?

nja alltså du blir nog nöjd oavsett vilken du väljer, mitt råd är att gå känna på telefonerna, S5 ligger enligt mig bättre i handen och lite smidigare men det är min åsikt. Z2 har sina fördelar med bättre högtalare, 1GB mer RAM samt att den tål vatten bättre, hade det inte varit för AMOLED hade jag valt Z2.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C