Är GTX TITAN BLACK så kasst?

Permalänk

Är GTX TITAN BLACK så kasst?

Har fått en jätte bra deal på et TITAN BLACK men har läst runt lite och folk värkar klaga mer än att säga bra saker. Så frågan är klarar den 1920-1080 120 fps + på den flesta spel just nu?

Tacksam för svar ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS MAXIMUS V GENE mATX | i7 2600k | Sapphire Radeon R9 290X TRI-X| H100i | Smasung SSD EVO 250gb |

Permalänk
Skrivet av NewandNeedhelp:

Har fått en jätte bra deal på et TITAN BLACK men har läst runt lite och folk värkar klaga mer än att säga bra saker. Så frågan är klarar den 1920-1080 120 fps + på den flesta spel just nu?

Tacksam för svar ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte svaret på din fråga, men får jag fråga vad för deale du fått? mvh

Permalänk
Medlem

Så kasst som vad?
Vad är en jätte bra deal?

Permalänk
Medlem

De är väl bara kasst jämfört med priset? Är det ett jätte bra pris kan de självklart vara värt det.

Permalänk
Medlem

jättebra kort på alla sätt förutom priset om man bara ska spela spel på det. om du får ett bra pris finns det ingen anledning att inte slå till.

edit: 120 fps är nog lite väl optimistiskt.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Så kasst som vad?
Vad är en jätte bra deal?

Halva priset på orginal, den har gått i 30 timmar. Det är en jätte bra deal tycker jag ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS MAXIMUS V GENE mATX | i7 2600k | Sapphire Radeon R9 290X TRI-X| H100i | Smasung SSD EVO 250gb |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av versions:

jättebra kort på alla sätt förutom priset om man bara ska spela spel på det. om du får ett bra pris finns det ingen anledning att inte slå till.

edit: 120 fps är nog lite väl optimistiskt.

Jo kom på det snart efter att jag postat, är inte helt säker men tänkt nog 4k som börjar bli poppis nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS MAXIMUS V GENE mATX | i7 2600k | Sapphire Radeon R9 290X TRI-X| H100i | Smasung SSD EVO 250gb |

Permalänk
Skrivet av versions:

Jadå, dock vet man inte om det är en scam eller inte.. Men kan ändå vara bra o veta ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS MAXIMUS V GENE mATX | i7 2600k | Sapphire Radeon R9 290X TRI-X| H100i | Smasung SSD EVO 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewandNeedhelp:

Jadå, dock vet man inte om det är en scam eller inte.. Men kan ändå vara bra o veta ^^

Skickades från m.sweclockers.com

jag skulle förmodligen inte köpa av någon som skriver "mkt" och särskriver i sin annons då det verkligen inte ger ett seriöst intryck. man kan skriva hur man vill men när man försöker sälja något tycker jag att man kan försöka lite extra. jag är också lite skeptisk till priset men du skulle kanske kunna använda blocketpaketet. jag har tyvärr ingen egen erfarenhet med distansaffärer på blocket.

Permalänk
Medlem

Det är nog en blåsning/försök till bedrägeri. Oavsett, begär köp med Blocket-paketet https://www.blocket.se/blocketpaketet/blocketpaketet.htm

edit: Annons;

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewandNeedhelp:

Har fått en jätte bra deal på et TITAN BLACK men har läst runt lite och folk värkar klaga mer än att säga bra saker. Så frågan är klarar den 1920-1080 120 fps + på den flesta spel just nu?

Tacksam för svar ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Normalt gjelder garantier kun mellom butikk og kjøpere og ikke ved videre salg fra privat personer.

Ville det være feil på kortet som en kanskje kun kan se etter en lengre tids bruk (f.eks. artefakter), så vil du kunne få problem med å få butikken til å godta å få reparert eller byttet kortet på garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewandNeedhelp:

Har fått en jätte bra deal på et TITAN BLACK men har läst runt lite och folk värkar klaga mer än att säga bra saker. Så frågan är klarar den 1920-1080 120 fps + på den flesta spel just nu?

Tacksam för svar ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan inte se att det inte är en blåsning, så håll dig borta är mitt råd.
Alternativt använd Blocket-paketet/Blocket direktbetalning.

Oregistrerat kontantkort, Gotland.

Här har du en konkurrent: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1309183-gtx-tita...

Permalänk
Medlem

Annonsen borta.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Det är nog en blåsning/försök till bedrägeri. Oavsett, begär köp med Blocket-paketet https://www.blocket.se/blocketpaketet/blocketpaketet.htm

edit: Annons;
https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B49UTAoxi_5AN...

Visst annonsen är lite tvivel aktig, men om du kan hämta kortet på plats? Då kan du kontrollera kortet på plats......

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Visst annonsen är lite tvivel aktig, men om du kan hämta kortet på plats? Då kan du kontrollera kortet på plats......

Om det inte hade varit 100 varningstecken så visst.

Säljs på Gotland av en person som utger sig för att vara en viss person (som är väldigt enkel att kolla upp).
Oregistrerat kontantnummer.
Vill ha pengarna i förskott på ett bankkonto för att han inte kan vänta ett par dagar för att använda Blocket-paketet för att få sina pengar.
Annonsen borttagen.

Case closed.

Permalänk
Medlem

Var en kille här på forumet från Gotland förut som frågade vad han skulle kunna ta för sitt Titan Black eftersom han köpt ett Titan Z, han var inte intresserad av att få så mycket pengar som möjligt för det utan ville bli av med det hyffsat fort och en "okej" betalning.

Nu säger jag inte att det är han som lagt upp annonsen, svårt att tro att han skulle använda blocket istället för Marknaden, men bedragaren kan mycket väl ha inspirerats av hans tråd och planerade att låtsas vara han.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Förövrigt är det samma kille som frågade hur mycket han kunde få för kortet. Sitter på mobilen men han har en tråd här på swec.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Förövrigt är det samma kille som frågade hur mycket han kunde få för kortet. Sitter på mobilen men han har en tråd här på swec.

Skickades från m.sweclockers.com

Isåfall med 2 olika användare här.

Denna användare (som nu är avstängd) hade gjort ett inlägg inlägg i tråden http://www.sweclockers.com/forum/118-annonskommentarer/130913... som bara länkade till denna Blocket-annons, med samma uppgivna namn som annonsören.

Inlägget är borttaget nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Isåfall med 2 olika användare här.

Denna användare (som nu är avstängd) hade gjort ett inlägg inlägg i tråden http://www.sweclockers.com/forum/118-annonskommentarer/130913... som bara länkade till denna Blocket-annons, med samma uppgivna namn som annonsören.

Inlägget är borttaget nu.

Där ser man. Minns bara att jag läste om detta för någon dag sen, tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk

If it sounds to good to be true, it probably is hört den förr?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100