Kan inte aktivera Windows 8 efter reparation (moderkort/hårddisk)

Permalänk
Medlem

Kan inte aktivera Windows 8 efter reparation (moderkort/hårddisk)

Hejsan

Fick precis tillbaka min dator från inet då den varit inne på lagning. (moderkortet och hårddisken)

Nytt nätverkskort och en ny hårddisk blev det.

Startade datorn skrev in min w8 produktnyckel det gick fint men nu andra gången jag startar datorn står det att produktnyckeln används av någon annan..

Hjälp mig snälla..

/Tollen

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Kan vara så att den varit låst till din hårdvara och när du bytte HDD så stämmer inte hårdvaran med din tidigare aktivering.
Kontakta MS support och förklara att den varit på reparation och att resultatet blev en ny HDD, då kan dom hjälpa dig med aktiveringen.

Alternativ 2 är att kontakta Inet (om burken köptes där med OS) och få en ny nyckel.

Permalänk
Medlem

kollade lite nu, man måste logga in med sitt gamla MS konto som jag avvände när jag installerade OS från första början?

Permalänk

Såklart du måste....

Permalänk
Medlem

Som sagt, rubriken säger okunnig.

Permalänk

Jomen känns som att det gick fel och att du sedan direkt, utan att försöka lösa problemet själv, la upp tråden

Permalänk
Medlem

Fast det är ju för att jag är i princip helt okunnig och enbart för att jag inte vill göra fel som jag sedan inte kan återställa.

Plus att felet var ju igår då jag troligtvis var för taggad när jag fick hem datorn och bara drog igång den utan att vara uppmärksam.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Kom ihåg att en beskrivande rubrik ger bättre svar, det går bra att ändra i efterhand.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Rubrik ändrad*

Kom ihåg att en beskrivande rubrik ger bättre svar, det går bra att ändra i efterhand.

/moderator

Tack, självklart.

Har ändrat till min registrerade mailadress, då var inte datorn betrodd utan var tvungen att fixa med någon verifiering av mailen men det löste sig.

Dock har inte problemet med mitt OS löst sig.
Står fortfarande: windows har inte aktiverats och under det står det att nyckeln används på en annan dator..

Hjälp någon? :-/

Edit:
När jag skriver in nyckeln står det:
Aktiveringsservern rapporterade att upplåsningsgränsen för produktnyckeln och överskridits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Tack, självklart.

Har ändrat till min registrerade mailadress, då var inte datorn betrodd utan var tvungen att fixa med någon verifiering av mailen men det löste sig.

Dock har inte problemet med mitt OS löst sig.
Står fortfarande: windows har inte aktiverats och under det står det att nyckeln används på en annan dator..

Hjälp någon? :-/

Edit:
När jag skriver in nyckeln står det:
Aktiveringsservern rapporterade att upplåsningsgränsen för produktnyckeln och överskridits.

Har du läst min första post, post nr #2?

Skrivet av MacAllan:

Kan vara så att den varit låst till din hårdvara och när du bytte HDD så stämmer inte hårdvaran med din tidigare aktivering.
Kontakta MS support och förklara att den varit på reparation och att resultatet blev en ny HDD, då kan dom hjälpa dig med aktiveringen.

Alternativ 2 är att kontakta Inet (om burken köptes där med OS) och få en ny nyckel.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt.
Var inte uppmärksam..

Har mailat inet, skall kontakta MS idag.

Permalänk
Medlem

Vill tacka för hjälpen och det var precis som du skrev MacAllan, bra jobbat!

MS var riktigt trevliga och tillmötesgående.

Over and out.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Vill tacka för hjälpen och det var precis som du skrev MacAllan, bra jobbat!

MS var riktigt trevliga och tillmötesgående.

Over and out.

Inga problem, bra att det löste sig