Permalänk
Avstängd

Prisvärt headset paket?

http://www.inet.se/produkt/v100366/diablo-iii-headsetpaket Detta paket verkar ju prisvärt frågan är bara om headsetet är bra... någon som vet.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Kul att de sket i att skriva vilket headset det är :). Antar att det är Siberia V2 Diablo bla bla, du kan kolla recensioner på det.

Permalänk

Rätta mig om jag har fel men det är väl ett siberia v2 typ? Det suger.

Permalänk

Separat:
Diablo 3, 189:-
Siberia v2, 590:-
Reaper of Souls, 259:-

Sammanlagt: 1038:-
Bundlingen: 998:-

Grejen är det att.. Sibera v2 är inte värt att köpa i dagsläget. Kom väl ut 2009 va? Om du inte har något emot att köpa Diablo 3 separat så kan jag rekommendera de här:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Rätta mig om jag har fel men det är väl ett siberia v2 typ? Det suger.

Micken på en kompis V2 hade ungefär samma ljudkvalité som såna vaxskivor de använde innan vinylskivor kom. En annan kompis V2-mick lät som en Blue Yeti. Ljudkvalitén kan jag inte uttala mig om då jag aldrig har provat de. Men angående passformen så ska de formas efter huvudet på någe vis, så de är antagligen sköna.

Permalänk

Kör på Qpad qh-85 eller 90. 85 är öppna lurar och 90 är stängda.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Siberia v2? Blergh. Gör dig själv en tjänst och skaffa ett headset som varar i en evighet, typ Sennheiser eller nåt. Visst är dom lite dyrare (1300kr för PC360 tror jag) men väl värt det.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Flyttat tråden till "Ljud"
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av friskybob:

Micken på en kompis V2 hade ungefär samma ljudkvalité som såna vaxskivor de använde innan vinylskivor kom. En annan kompis V2-mick lät som en Blue Yeti. Ljudkvalitén kan jag inte uttala mig om då jag aldrig har provat de. Men angående passformen så ska de formas efter huvudet på någe vis, så de är antagligen sköna.

Det har jag också märkt

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Siberia v2? Blergh. Gör dig själv en tjänst och skaffa ett headset som varar i en evighet, typ Sennheiser eller nåt. Visst är dom lite dyrare (1300kr för PC360 tror jag) men väl värt det.

Evighet? En klankompis köpte någon 200(ish) euro sennheiser för ett par månader sedan och micken på de är redan sönder. Personligen köpte jag en Zalman mic 1 för under hundringen att ha till mina hörlurar ungefär samtidigt, som fungerar hur bra som helst och nog kommer överleva många gånger vad Sennheiserheadsetet gjorde...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Jag avskyr siberia V2 med en passion, jag hade ett par där micken brusade extremt och dem var omänskligt osköna och dem kändes riktigt kassa allmänt.
Två av mina kompisar har bytt sina minst en gång för dem pajade och en tredje har bokstavligt talat tejpat ihop sina med silvertejp för den ena hörluren har liksom lossnat så den hänger vid hans hals, på den hörluren är micken så han måste konstant hålla upp den.

Köp inte siberia v2, du kommer ångra dig.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.