Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

När tror du att det kommer upp och är live?
Hur är vapen osv?

Vet inte, skulle tro att dom implementerar saker efter som, antar att test miljön är för att stanna för framtida föreberedelser också. Men skulle jag få tippa själv så skulle jag säga att många delar av det kommer komma med nya DLC som kommer någon gång under sommaren förhoppningsvis.

Skrivet av OskarW90:

det jobbiga med M16a4n är ju när folk headglitchar. Svårt som fan att kontrollera burst recoilen. Medan när folk står öppet, då siktar man på bröst och så får man 1hit i bröst och 2 i head. utan att kompensera

AWSens Recoil är grymt lätt att kontrollera nu, tror att vi kommer se en nerf på den. Med 100skott så har man råd med prefire varje gång och med accuracy som en DMR så vinner man lätt firefights mot allt förutom PDWs.

Något jag hoppas att man slipper är det SJUKA scopeswayet som kommer från suppression från LMGs på Snipers.. fan omöjligt att plocka någon när de börjar skjuta mot en.

Beskriv vad du menar med headglitch?

AWSen bör nerfas lite, har spelat detta spel länge och det är sällan jag torskar dueller mot support players, men har börjat göra det mer och mer på längre avstånd och då är det AWS som är grejen..

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskanen:

Vet inte, skulle tro att dom implementerar saker efter som, antar att test miljön är för att stanna för framtida föreberedelser också. Men skulle jag få tippa själv så skulle jag säga att många delar av det kommer komma med nya DLC som kommer någon gång under sommaren förhoppningsvis.

Beskriv vad du menar med headglitch?

AWSen bör nerfas lite, har spelat detta spel länge och det är sällan jag torskar dueller mot support players, men har börjat göra det mer och mer på längre avstånd och då är det AWS som är grejen..

I BF4 (Alla BF spel har jag för mig) så kommer inte skotten ur ditt vapen, utan från toppen av ditt huvud. detta innebär att du kan stå bakom något och dölja hela kroppen förutom toppen av ditt huvud och fortfarande se och skjuta på andra, medan de bara ser en del av ditt huvud och har grymt svårt att skjuta tillbaka..

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

I BF4 (Alla BF spel har jag för mig) så kommer inte skotten ur ditt vapen, utan från toppen av ditt huvud. detta innebär att du kan stå bakom något och dölja hela kroppen förutom toppen av ditt huvud och fortfarande se och skjuta på andra, medan de bara ser en del av ditt huvud och har grymt svårt att skjuta tillbaka..

och när man väl dödar dom så blir det nästan aldrig ett headshot.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag köpte BF3 förra sommaren (väldigt sent) & så köpte jag BF4 Deluxe direkt när det släpptes.

Jag var sjukt nöjd med BF3, medan jag nu lirat bf4 sedan release så tycker jag inte alls att det är lika bra som BF3.

BF4 ser lite snyggare ut och har lite bättre ljud (när det inte buggar, vilket det inte gör så ofta längre).

Tycker mapparna och känslan var roligare i BF2, BC2 och BF3 än BF4.

Nu när jag läser kommentarerna så ser jag att många tydligen lirar BC2 och BF3 fortf, vilket gör mig sugen på att gå tillbaks!

För jag lirar endast BF4 just för att alla verkade ha gått över och servrarna var tomma - vilket gör det tråkigt att spela, det ska ju vara 32+++++ inne annars är det segt =D

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk

Jag har körde BF4 för första gången igår på 3-4 månader. Nu glider det på galant

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-GD65 Gaming CPU: i7 4770k Grafikkort: ASUS GTX 780 DCU II - (knäpptyst, supersvalt) RAM: 16GB VENGEANCE PRO 1600Mhz SSD: Samsung EVO 250GB Nätaggregat: Corsair AX860i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskanen:

Ni som kör CTE however, lär ju testa m16a4!

https://www.youtube.com/watch?v=XWEL5Bj7NSM

Sjukt med burst på CTE.

Skrivet av OskarW90:

I BF4 (Alla BF spel har jag för mig) så kommer inte skotten ur ditt vapen, utan från toppen av ditt huvud. detta innebär att du kan stå bakom något och dölja hela kroppen förutom toppen av ditt huvud och fortfarande se och skjuta på andra, medan de bara ser en del av ditt huvud och har grymt svårt att skjuta tillbaka..

Ouf, hade faktiskt ingen större koll på det, antar att det är de man kan säga att jag gör i början utav mitt gameplay senast?
Känns ju som det är något dom bör fixa, och som isf bör har uppmärksammas av esport scenen av bf?

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quim:

Jag köpte BF3 förra sommaren (väldigt sent) & så köpte jag BF4 Deluxe direkt när det släpptes.

Jag var sjukt nöjd med BF3, medan jag nu lirat bf4 sedan release så tycker jag inte alls att det är lika bra som BF3.

BF4 ser lite snyggare ut och har lite bättre ljud (när det inte buggar, vilket det inte gör så ofta längre).

Tycker mapparna och känslan var roligare i BF2, BC2 och BF3 än BF4.

Nu när jag läser kommentarerna så ser jag att många tydligen lirar BC2 och BF3 fortf, vilket gör mig sugen på att gå tillbaks!

För jag lirar endast BF4 just för att alla verkade ha gått över och servrarna var tomma - vilket gör det tråkigt att spela, det ska ju vara 32+++++ inne annars är det segt =D

Jag kör fortfarande aktivt på BF3! du kan adda mig om du vill på battlelog, jag kör på PC, kör oftast rush/conquest men TDM är riktigt kul det med!

här är jag, om du vill adda mig:) :http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/DoktorRussia/sta...

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

det jobbiga med M16a4n är ju när folk headglitchar. Svårt som fan att kontrollera burst recoilen. Medan när folk står öppet, då siktar man på bröst och så får man 1hit i bröst och 2 i head. utan att kompensera

AWSens Recoil är grymt lätt att kontrollera nu, tror att vi kommer se en nerf på den. Med 100skott så har man råd med prefire varje gång och med accuracy som en DMR så vinner man lätt firefights mot allt förutom PDWs.

Något jag hoppas att man slipper är det SJUKA scopeswayet som kommer från suppression från LMGs på Snipers.. fan omöjligt att plocka någon när de börjar skjuta mot en.

Det är ju tvärtom, eftersom att burst vapnen är så jäkla stabila räcker det ofta med en burst även om dom headglitchar.
Nu kör jag inte assault alls men överlag så är väl alla assault rifles väldigt stabila i BF4, iaf om man som jag enbart kört med carbines sen Bad Company 1.

Tyvärr så börjar det bli lika med carbines nu, mindre recoil på dom med vilket jag tycker är jäkligt trist. Förr krävdes det lite skill, och framför allt träning för att bli bra med ett vapen det är inte riktigt så nu..

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KennethL:

Det är ju tvärtom, eftersom att burst vapnen är så jäkla stabila räcker det ofta med en burst även om dom headglitchar.
Nu kör jag inte assault alls men överlag så är väl alla assault rifles väldigt stabila i BF4, iaf om man som jag enbart kört med carbines sen Bad Company 1.

Tyvärr så börjar det bli lika med carbines nu, mindre recoil på dom med vilket jag tycker är jäkligt trist. Förr krävdes det lite skill, och framför allt träning för att bli bra med ett vapen det är inte riktigt så nu..

Detta är absolut någonting jag håller med om, i bf3 var det svårt att skjuta med de flesta vapen (undantag m416 och m16a3) men i bf4 kan man modifiera vapnen så att alla blir i princip laservapen..

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem

BF4 fungerar lika bra som BF3 för mig. Jag har en krash under mina senaste 150 timmar inne i BF4 vilket jag anser är rätt bra. Nya nätkoden är ett bra steg framåt också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KennethL:

Det är ju tvärtom, eftersom att burst vapnen är så jäkla stabila räcker det ofta med en burst även om dom headglitchar.
Nu kör jag inte assault alls men överlag så är väl alla assault rifles väldigt stabila i BF4, iaf om man som jag enbart kört med carbines sen Bad Company 1.

Tyvärr så börjar det bli lika med carbines nu, mindre recoil på dom med vilket jag tycker är jäkligt trist. Förr krävdes det lite skill, och framför allt träning för att bli bra med ett vapen det är inte riktigt så nu..

Njae... Det är stabilare jämfört med att skjuta kontinuerligt, men tack vare högre RPM under burst och ingen recoil "mellan" så blir de svårare att styra in. Den som sagt, om man trycker en burst mot nacke-bröst med M16a4 så kommer du få ett skott i bröst och två i huvud utan recoil control.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Njae... Det är stabilare jämfört med att skjuta kontinuerligt, men tack vare högre RPM under burst och ingen recoil "mellan" så blir de svårare att styra in. Den som sagt, om man trycker en burst mot nacke-bröst med M16a4 så kommer du få ett skott i bröst och två i huvud utan recoil control.

Ja men.. Vad mer kan du begära?
En burst vs kontinuerligt skjutande.
3 skott vs ett halvt magasin.

Det är ju busenkelt att skjuta i BF4, burst vapnen är ju en gåva från FPS-gudarna till oss sålänge som man har iaf ett par meter till fienden.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KennethL:

Ja men.. Vad mer kan du begära?
En burst vs kontinuerligt skjutande.
3 skott vs ett halvt magasin.

Det är ju busenkelt att skjuta i BF4, burst vapnen är ju en gåva från FPS-gudarna till oss sålänge som man har iaf ett par meter till fienden.

Tror du missuppfattade mig. Burstvapnen är bra! jag gillar hur de fungerar idag.
Det jag försökte säga var att burstvapnen blir speciellt lidande när folk headglitchar p.g.a av sitt speciella recoil-mönster. Du siktar på huvudet och i bursten släpper 1 skott i huvudet och resten över, medan de som står och headglitchar kan skjuta fritt mot dig.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Att dom inte fixat buggen när man blivit dödad och går in i options och under tiden blir man revivad, så spawnar man in utan hud överhuvudtaget. Enda fördelen är väl att man slipper allt kludd, men det blir lite jobbigt när man inte har en aning om vilka som är friendly och inte. Dessutom tror jag spelet i sig blir mörkare också. Släpper dock efter att man blivit dödad igen.

Kanske fel tråd. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Fått någon konstig jävla bugg, efter Orgin uppdateringen tydligen. Laddar upp BF4, kommer in på loading screen. Hör ljudet men har typ "0"fps och händer inte ett skit. HDD leden blinkar som fan.......

FIX:

1. Go to origin
2. Click on my games
3. Click on BF3/BF4
4. Click the little italic i to open up the info
5. Click game properties
6. Check disable Origin in-game for this game

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Fått någon konstig jävla bugg, efter Orgin uppdateringen tydligen. Laddar upp BF4, kommer in på loading screen. Hör ljudet men har typ "0"fps och händer inte ett skit. HDD leden blinkar som fan.......

FIX:

1. Go to origin
2. Click on my games
3. Click on BF3/BF4
4. Click the little italic i to open up the info
5. Click game properties
6. Check disable Origin in-game for this game

Shit, har haft samma problem till och från hela dagen idag, varit sjukt irriterande. Ska testa om fixen fungerar

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Skrivet av archnisse:

Shit, har haft samma problem till och från hela dagen idag, varit sjukt irriterande. Ska testa om fixen fungerar

Det verkar som att fixen fungerar. Bra jobbat Origin ^^ lagom irriterande när jag höll på att försöka överklocka grafikkortet och allt bara frös och krashade hela tiden. Sen börja felsöka SSDn när jag märkte hur aktiv den var, felsöka ram när jag trodde att BF försökte använda SSDn istället för ramet av någon anledning.. gah!

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Pfft.. Läs det andra inlägget där uppe, ju fler som använder ju fler ggr ser du det och tror att det är badass.

Om du fortfarande menar att det är OP, använd det själv ett tag? Om du vinner konstant med samma vapen så är du bättre än andra och har en poäng, om du kör samma uppsättning men fortsättar att dö så är du bara mindre bra:/

Själv tycker jag att det är skitkul, men endast med vänner när man larvar sig^^, tröttnade snabbt på att köra själv när man sliter för att få hög k/d (tdm) när någon okänd jeppe sitter med 5/27..

Brukar vara 1-2 personer per server som springer runt med Ace 23 och förstör. Har du kört Modern Warfare 2 kan man jämföra Ace med Scar-H

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Öhm, nej.
http://symthic.com/bf4-multi-comparison?p=ttk_btk&w1=ACE_23&w...

Du tror att Ace är bäst för att det är det vapnet många kör med. och många kör med det för att det blir dödade av det.

Länken är bara ett litet urval av populära vapen och som du ser så handlar det om millisekunders skillnad i time to kill. och alla vapen presterar olika på olika range. Det handlar bara om att välja sina strider och inte sitta och köra i en full Conquest 64 spelars server utan taktiker.

Jag kör aldrig Conquest men upplever fortfarande att det är lättare att dräpa och att bli dräpt med och av Ace.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig upplevt ACE som nått problem men jag kör iof 100% Conquest Large. Kan tänka mig att det är skillnad på mindre banor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Jag kör aldrig Conquest men upplever fortfarande att det är lättare att dräpa och att bli dräpt med och av Ace.

Testa en M416 med heavybarrel och Angeled, håll dig på medium/long så kommer du slakta Ace Spelare
Eller SR-2 och krama väggar och ta korta engagements, samma sak där ACE-23n är jäkligt bra, men det finns andra lika bra och andra bättre på andra avstånd

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Testa en M416 med heavybarrel och Angeled, håll dig på medium/long så kommer du slakta Ace Spelare
Eller SR-2 och krama väggar och ta korta engagements, samma sak där ACE-23n är jäkligt bra, men det finns andra lika bra och andra bättre på andra avstånd

Nej! Hoppa in på BF3 och testa AN-94, med heavy barrel och reddot.

https://www.youtube.com/watch?v=dzD5w7ETIlo

Snacka om att det vapnet levererar.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem

Gav precis BF4 en chans bara för att men spelet är fortfarande helt sönder när det kommer till nätkoden.
Blev dödad hela tiden bakom skydd och väggar aja blir bara att hoppas på att Battlefront inte förstörs totalt utav DICE/EA.

Battlelog är likaså värdelöst, sitta och vänta på att spelet ska starta för att sedan komma in på den servern man valt, nej inget fan direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Gav precis BF4 en chans bara för att men spelet är fortfarande helt sönder när det kommer till nätkoden.
Blev dödad hela tiden bakom skydd och väggar aja blir bara att hoppas på att Battlefront inte förstörs totalt utav DICE/EA.

Battlelog är likaså värdelöst, sitta och vänta på att spelet ska starta för att sedan komma in på den servern man valt, nej inget fan direkt.

Har man BF på en SSD så tycker jag battelog är sjukt smart, då kan man softa på nätet medans spelet laddar. Sitter man på vanlig HDD så är det ett helvete dock.

Sen håller jag med dig om nätkoden, BF3 är otroligt mycket roligare att spela. Och väldigt aktivt fortfarande.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskanen:

Har man BF på en SSD så tycker jag battelog är sjukt smart, då kan man softa på nätet medans spelet laddar. Sitter man på vanlig HDD så är det ett helvete dock.

Sen håller jag med dig om nätkoden, BF3 är otroligt mycket roligare att spela. Och väldigt aktivt fortfarande.

Hade det på SSDn men lik för bannat så tycker jag fortfarande inte om det.
Är alldeles för skadad troligen på det området att när jag trycker Join Server så ska jag vara inne bums, inte vänta på att spel m.m ska starta upp först..
Även om jag föredrar att spela i Fullscreen så tabbar jag bara helt enkelt ut medans saker och ting laddar i andra spel.
Annars så har ju bra Borderless Window nästan blivit en standard nu att ge ut med spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hade det på SSDn men lik för bannat så tycker jag fortfarande inte om det.
Är alldeles för skadad troligen på det området att när jag trycker Join Server så ska jag vara inne bums, inte vänta på att spel m.m ska starta upp först..
Även om jag föredrar att spela i Fullscreen så tabbar jag bara helt enkelt ut medans saker och ting laddar i andra spel.
Annars så har ju bra Borderless Window nästan blivit en standard nu att ge ut med spelen.

Vad är det för skillnad du menar? Oavsett om du låter det ladda en stund på BL vs en server browser ingame, så sitter ju ju ändå och kikar runt på nätet?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag har haft en extrem tur när det gäller spel.. När BF3 kom och alla klagade på buggar, lagg osv osv, så hade jag knappt problem överhuvudtaget, endast någon enstaka månad efter release men sedan i princip problemfritt. BF4 likadant, nu spelar jag det inte men min äldre bror och farsan gör det. Minns även att Far Cry 3 fick mycket skit för att ha många problem men jag spelade det innan officiel release i Sverige (förbokat och fick ett par dagar innan releasen) och märkte av minimalt med buggar, spelet flöt även på som smör. Ingen annan som upplevt det likadant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vad är det för skillnad du menar? Oavsett om du låter det ladda en stund på BL vs en server browser ingame, så sitter ju ju ändå och kikar runt på nätet?

Skillnaden är att jag inte måste sitta och vänta egentligen dock med att BF4 ska hinna starta och ladda banan så hinner ens naglar växa 2cm.
Med laddningar i andra spel så är jag mer inne på att annat folk ska ansluta, ex Dota eller CS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Skillnaden är att jag inte måste sitta och vänta egentligen dock med att BF4 ska hinna starta och ladda banan så hinner ens naglar växa 2cm.
Med laddningar i andra spel så är jag mer inne på att annat folk ska ansluta, ex Dota eller CS.

Apples and Oranges bro.

Men alla har sina åsikter så är det, finns flertal saker jag inte är nöjd med i BF4, som jag har stora förhoppningar på att dom ska fixa. Men blir nog mer troligt att detta sker i Hardline.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hade det på SSDn men lik för bannat så tycker jag fortfarande inte om det.
Är alldeles för skadad troligen på det området att när jag trycker Join Server så ska jag vara inne bums, inte vänta på att spel m.m ska starta upp först..
Även om jag föredrar att spela i Fullscreen så tabbar jag bara helt enkelt ut medans saker och ting laddar i andra spel.
Annars så har ju bra Borderless Window nästan blivit en standard nu att ge ut med spelen.

Du vet att när du trycker på join game så börjar allt ladda i bakgrunden. Du kan fortsätta surfa då och spelet kommer tabba in dig när det är dags att börja spela, dvs när laddningen är klar. Jag ser inte vilken förlust det är på tiden. (Förövrigt så är laddningstiden riktig snabb för mig)