Chrome öppnar tre flikar vid start trots borttagning, hur få bort permanent?

Permalänk
Medlem

Chrome öppnar tre flikar vid start trots borttagning, hur få bort permanent?

Jag har precis installerat chrome och ibland då och då så öppnar den 3 New tab och jag tar bort dom men dyker upp iaf.
vad är detta, måste jag ominstallera chrome nu ?:/. alla mina sparade bokmärken

§3.1 i reglerna
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av draups:

Jag har precis installerat chrome och ibland då och då så öppnar den 3 New tab och jag tar bort dom men dyker upp iaf.
vad är detta, måste jag ominstallera chrome nu ?:/. alla mina sparade bokmärken

Dags att titta över §3 i reglerna eftersom jag även behövt flytta en annan tråd du skapat, där du även korspostade:

Citat:

§ 3 När du skapar en tråd

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet. Om man är osäker på var en tråd ska placeras kan man skapa den i en forumdel som verkar lämplig och sedan anmäla sitt eget inlägg till moderatorerna för att få placeringen kontrollerad.
§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Gällande denna tråden, dels låg den fel och trådrubriken har inget som helst med din frågeställning att göra. Jag ändrar den nu, men se till att det inte händer igen, tack. Det torde vara rätt uppenbart att en sådan trådrubrik inte är lämplig, eller hur? Hamnar en tråd fel, anmäler du tråden, så flyttar vi.

*Tråd flyttad, trådrubrik ändrad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

När det öppnas med 3 flikar, kolla namnet på flikarna, sen skriv på google "How to remove X" där X=namnet på fliken. Lycka till och ha de så skoj.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av draups:

Jag har precis installerat chrome och ibland då och då så öppnar den 3 New tab och jag tar bort dom men dyker upp iaf.
vad är detta, måste jag ominstallera chrome nu ?:/. alla mina sparade bokmärken

Öppna Google Chrome och gå in i inställningar.
Under Rubrik "Vid Start", se om denna radioknapp är aktiverad:
"Öppna en särskild sida eller en grupp med sidor. Grupp med sidor"

Är den det, så klicka på "Grupp med sidor" och ta bort de du inte vill ha kvar.

Hoppas detta hjälper

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Dags att titta över §3 i reglerna eftersom jag även behövt flytta en annan tråd du skapat, där du även korspostade:

Gällande denna tråden, dels låg den fel och trådrubriken har inget som helst med din frågeställning att göra. Jag ändrar den nu, men se till att det inte händer igen, tack. Det torde vara rätt uppenbart att en sådan trådrubrik inte är lämplig, eller hur? Hamnar en tråd fel, anmäler du tråden, så flyttar vi.

*Tråd flyttad, trådrubrik ändrad*

vart kan jag anmäla tråden min ifall jag vet själv att jag gjort fel men upptäckt det för sent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjuuu:

Öppna Google Chrome och gå in i inställningar.
Under Rubrik "Vid Start", se om denna radioknapp är aktiverad:
"Öppna en särskild sida eller en grupp med sidor. Grupp med sidor"

Är den det, så klicka på "Grupp med sidor" och ta bort de du inte vill ha kvar.

Hoppas detta hjälper

detta hjälpte, jag ber så mycket om tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av draups:

vart kan jag anmäla tråden min ifall jag vet själv att jag gjort fel men upptäckt det för sent?

Klicka på Anmäl-knappen i underkanten av inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Klicka på Anmäl-knappen i underkanten av inlägget.

Yes got it!, THANKS!!!
och jag hittade problemet med new tabs i chrome. checked and done!