Permalänk

Ny dator på ingång!

Godkväll mina herrar! Innan vi börjar vill jag bara önska er en trevlig helg allesammans!
Nå låt oss gå tillbaks till ämnet. Jo, det ligger till nu att det är dags för en ny spelburk. Jag vänder mig självklart här till er för jag vet att ni har betydligt mer koll än vad jag har. Min budget ligger runt 10 500:- och detta är vad jag har plockat ihop: kostar (10 148):)

De enda två grejerna jag är lite osäker på är modekortet och ram minnerna. Jag kan som sagt få 2133Mhz minnen från Corsair för samma peng men problemet är att jag är lite osäker på om dem kommer passa under min Noctua NH-D15 eftersom det är corsair vengeance pro serien. Sedan är jag lite osäker på modekortet. Jag valde det eftersom det är Asus och jag har alltid varit nöjd över deras produkter. Jag uppskattar all hjälp mina herrar

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut.
Du kan nog beställa rakt av!!!!
I alla fall om jag får bestämma.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk

Håller med halojoy ser väldigt fint ut

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Okej om två personer tycker det ser bra ut gör jag inga ändringar. Men innan jag lämnar er ifred vet ni om Corsair Vengeance Pro kommer få plats under Noctua NH-D15 utan av behöva ta bort kylflänsarna på dem?

Permalänk
Medlem

Det är ju som tur är LP low profile du valt.
Jag såg en bild på det där.

Det är ganska tight med D-15.
Men det går, om man funderar ut åt vilket håll man monterar kylaren.
Man får prova sig fram tills det får plats.
Det går som sagt att få plats med D-15 över LP minnen.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Det är ju som tur är LP low profile du valt.
Jag såg en bild på det där.

Det är ganska tight med D-15.
Men det går, om man funderar ut åt vilket håll man monterar kylaren.
Man får prova sig fram tills det får plats.
Det går som sagt att få plats med D-15 över LP minnen.

Japp, jag valde LP eftersom jag var osäker. Fråga nyss i Noctuas NH-D15 forum vi får se vad dem säger.

Permalänk
Medlem

Jag skulle välja Noctua NH-D14 istället.
Dels undviker man problem med utrymmet runt och under kylaren.
Dels presterar D14 bättre eller lika med D15

Det är möjligt att D15 är tystare. Men i alla fall presterar den inte just nåt bättre än D14.
Se här en test av Guru3D.com

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4