Permalänk

Stilrena Chassin

Long story short, jag är sugen på ett nytt chassi. Så, här sitter jag och surfar. Jag kommer över detta.
Det måste vara det snyggaste, mest stilrena chassit jag någonsin har sett. Till min besvikelse så är mitt nätaggregat för långt så jag kan inte använda det.
Jag har varit inne lite på Fractal Design Define R4 ett tag nu, och det ligger också på topplistan hos mig.

Men nu till ditt jobb... Visa vilka chassin du tycker är mest stilrena, jag är fruktansvärt sugen på nytt så alla förslag uppskattas!
Tack.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Cubitek Mini Cube är jäkligt stilren. Jag gillar hur toppen, fram och båda sidorna är helt i borstad aluminium utan fläktgaller

Jag hade som plan att göra ett tyst m-ITX bygge i en sådan med fokus på att inte ses och inte höras.

Permalänk

900D absolut det bästa som finns om man håller på med vattenkylning.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

In win har verkligen lycckats bra med det chassit. De flesta in win jag har sett tidigare har alltid varit plastigt enl min upplevelse. men nu på senare tid så har de verkligen tagit sig in i premium marknaden. vill man kolla på chassin med stil å klass så ska man alltid kolla in hos Lian Li också som gör riktigt stiliga och "traditionella" chassin av mycket bra kvalitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag gillar hur det nya chassit Antec P380 ser ut. Den har inte kommit ut än men är det värt att vänta kanske? (det är en prototyp)

Permalänk
Skrivet av gustisch:

Jag gillar hur det nya chassit Antec P380 ser ut. Den har inte kommit ut än men är det värt att vänta kanske? (det är en prototyp)
http://www.sweclockers.com/image/red/2014/06/05/Antec_p380-3....

Hoppas verkligen detta chassit blir bra nu, deras senaste 2 har ju varit total flop. Blir inte kul för dom om denna är lika dumt byggd också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Just det inWin chassit är ett av mina favoriter, säker på att agget inte passar? Kanske kan köpa nytt nätagg? Jämföra det chassit och fractal design funkar inte riktigt, sök på swec, ganska säker på att just det chassit va med på första sidan för några månader sedan.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Just det inWin chassit är ett av mina favoriter, säker på att agget inte passar? Kanske kan köpa nytt nätagg? Jämföra det chassit och fractal design funkar inte riktigt, sök på swec, ganska säker på att just det chassit va med på första sidan för några månader sedan.

Det skulle hålla för 180mm, mitt är 200mm (Corsair AX1200i) tyvärr. Jag har ett 650W som kanske kan användas. Tack för inlägget!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Silverstone Fortress 2

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Voodoo Omen var rätt stilrent på sin tid

Rätt omöjligt att få tag på numera dock gissar jag. (och det var nog rätt otympligt stort vill jag minnas?)

Kommande Silverstone FT05 tycker jag är rätt stilrent och kompakt annars.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Voodoo Omen var rätt stilrent på sin tid
http://www.slashgear.com/gallery/data_files/7/4/Voodoo_Omen_P...

Rätt omöjligt att få tag på numera dock gissar jag. (och det var nog rätt otympligt stort vill jag minnas?)

Kommande Silverstone FT05 tycker jag är rätt stilrent och kompakt annars.

Den där gillar jag starkt! Jag hittade ett annat chassi som också är hyggligt omöjligt att få tag på numera Lian Li PC-A10

Personligen gillar jag det silvriga mest

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA