Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunnargren:

Ber om ursäkt om detta varit uppe tidigare. Men som jag förstår det så är Windows phone 8.1 släppt. Men varför går det inte att hitta det när man söker uppdateringar? Kör med en Nokia Lumia 920. När jag kollar på microsoft´s hemsida så är det upp till mobiloperatören när den trycks ut, men när jag kollar med Halebop så säger dom att dom inte släpper några uppdateringar.

Så vad gäller?

Edit: Vet nu att det inte är släppt än så då är det därför jag inte hittar uppdateringen.

Du kan gå med i developer så kan du få den!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Skrivet av linde:

Du kan gå med i developer så kan du få den!

Är det några problem/buggar med dev versionen som gör att det kan vara värt att vänta på den skarpa uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunnargren:

Är det några problem/buggar med dev versionen som gör att det kan vara värt att vänta på den skarpa uppdateringen?

För mig funkar det galant!Blir en helt ny lur med 8.1!Men man får väll tänka på att garantierna kanske kan bli annorlunda!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunnargren:

Är det några problem/buggar med dev versionen som gör att det kan vara värt att vänta på den skarpa uppdateringen?

Jag har haft mängder med irriterande smågrejer sen jag började med dev versionen. Nu fungerar det dock bra men de lär ju ändras när nästa version släpps. Men bortsätt från det tycker jag 8,1 är bra och vill du slippa smågrejer är det bättre att vänta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Fast jag tycker ändå fördelarna är fler med 8,1 än 8, det jag kommer på spontant är att batteritiden är lite sämre.

Permalänk
Medlem

Största nackdelen enligt mig är att fb-integrationen och foto-integrationen till stor del försvunnit. Samt att fb-appen fortfarande är den sämsta appen I hela djävla storen....Seg och osmart navigering. Och fortfarande ingen taggning i kommentarer i inlägg.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Största nackdelen enligt mig är att fb-integrationen och foto-integrationen till stor del försvunnit. Samt att fb-appen fortfarande är den sämsta appen I hela djävla storen....Seg och osmart navigering. Och fortfarande ingen taggning i kommentarer i inlägg.

http://www.wpcentral.com/facebook-beta-windows-phone-overhauled-new-design

Permalänk
Medlem

Batteritiden upplever jag som markant förbättrad i 8.1. Sen tycker jag gott att facebooks mobilsida är vassare än appen för tillfället, dock slökör jag med den då det går aningen snabbare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Min Lumia 1520 klarade 3.5 timmar till 20% kvar från fullladdad. 8.1 är bra om man inte tänder skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tänkte höra med er när kommer Lumia 520 få Windows Phone 8.1 vet att Nokia har haft en sida där de skrivit när och om uppdateringen kommit men kan inte hitta den nu.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Tänkte höra med er när kommer Lumia 520 få Windows Phone 8.1 vet att Nokia har haft en sida där de skrivit när och om uppdateringen kommit men kan inte hitta den nu.

Denna du tänker på? http://www.nokia.com/global/support/software-update/wp8-software-update/availability-in-europe/

Uppdateringen år för långt bort för att Nokia ska uppdatera sidan än.
Ladda ner Developer Preview bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det verkar som att man sparar det bästa till sist, och då syftar jag på MS och deras lanseringar av rejäla updates på Skype. Först kom version 5.0 till IOS, som var en bra uppstylad version. Idag kan man läsa om att de kommer släppa en rejäl ansiktslyftning till Linux.

Så vi står väl snart på tur, och även om själva tjänsten Skype är top notch så vore en helrenovering av appen oerhört välkommen. Och det verkar som vi snart är där.

Fasen vad gött att WP9 och W9 kommer i början på nästa år. Kolla bara på hur mycket bättre det blev med 8.1 från vanliga 8.

Permalänk
Medlem

Snart är det dags att dom fixar till hörlursbuggen, på min 920 så lägger högra hörlur av allt för ofta, hårdvaru/mjukvaru fel?
Om ni tror att det är skräp i ingången så är det inte det, det avhjälpes av en omstart av mobilen o då funkar båda igen.... Rikirgt irriterande, fixar dom inte detta så blir det ingen mer wp för mig...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Snart är det dags att dom fixar till hörlursbuggen, på min 920 så lägger högra hörlur av allt för ofta, hårdvaru/mjukvaru fel?
Om ni tror att det är skräp i ingången så är det inte det, det avhjälpes av en omstart av mobilen o då funkar båda igen.... Rikirgt irriterande, fixar dom inte detta så blir det ingen mer wp för mig...

Jag tror nog bara det är just 920 som har den otroligt irriterande buggen. Det spelar ingen roll vilka hörlurar man byter till, det blir ändå strul för eller senare. Så skönt att slippa det på min 1020. För så går det inte att ha det.

Så det är förmodligen ett hårdvarufel. Då andra med samma mjukvara funkar.

När jag hade körde med min 920 så blev det att jag körde BT istället, vilket är jäkligt skönt. men visst är det även behändigt att kunna koppla in HF när man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Snart är det dags att dom fixar till hörlursbuggen, på min 920 så lägger högra hörlur av allt för ofta, hårdvaru/mjukvaru fel?
Om ni tror att det är skräp i ingången så är det inte det, det avhjälpes av en omstart av mobilen o då funkar båda igen.... Rikirgt irriterande, fixar dom inte detta så blir det ingen mer wp för mig...

Skrivet av Telepati:

Jag tror nog bara det är just 920 som har den otroligt irriterande buggen. Det spelar ingen roll vilka hörlurar man byter till, det blir ändå strul för eller senare. Så skönt att slippa det på min 1020. För så går det inte att ha det.

Så det är förmodligen ett hårdvarufel. Då andra med samma mjukvara funkar.

När jag hade körde med min 920 så blev det att jag körde BT istället, vilket är jäkligt skönt. men visst är det även behändigt att kunna koppla in HF när man vill.

Lumia 720 lider av samma bugg. Sambon råkar ut för det titt som tätt på sin. Eller gjorde iaf innan DP8.1. Hon har inte sagt något på ett tag.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Avstängd

Nästa vecka säljer Elgiganten Lumia 1320 för bara 1990 SEK.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Lumia 720 lider av samma bugg. Sambon råkar ut för det titt som tätt på sin. Eller gjorde iaf innan DP8.1. Hon har inte sagt något på ett tag.

Buggen finns även på min fars 925, har för mig den öa av på högra hörluren för ett tag sedan ....

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Den buggen går ju inte att stå ut med om man gillar eller är van vid hf. Hemma har jag alltid min hf i, så skönt att kunna låta luren ligga på bordet och ändå snacka, och även kunna göra annat med händerna, skriva eller what ever. Men jag stod inte ut så jag bytte lur. Ni som fortfarande går runt och stör er på det står ju ändå ut med det. För annars hade ni ju agerat, inte sant. Så håll ut lite till så kanske den släpper.

Det hade ju varit intressant att få höra Nokias syn/förklaring till det hela. Om det går att få bort med någon kommande update, eller ej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

Det hade ju varit intressant att få höra Nokias syn/förklaring till det hela. Om det går att få bort med någon kommande update, eller ej.

Microsoft Mobile menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Den buggen går ju inte att stå ut med om man gillar eller är van vid hf. Hemma har jag alltid min hf i, så skönt att kunna låta luren ligga på bordet och ändå snacka, och även kunna göra annat med händerna, skriva eller what ever. Men jag stod inte ut så jag bytte lur. Ni som fortfarande går runt och stör er på det står ju ändå ut med det. För annars hade ni ju agerat, inte sant. Så håll ut lite till så kanske den släpper.

Det hade ju varit intressant att få höra Nokias syn/förklaring till det hela. Om det går att få bort med någon kommande update, eller ej.

Lösningen är ju att alltid starta om telefonen... Riktigt irriterande faktiskt.. Det verkar ju vara en omtalande bugg så det borde ju komma uttalanden om detta från ms el Nokia... Jag väntar på cyan uppgraderingen, när kommer den ? Skulle inte den släppas i juni? ..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Microsoft Mobile menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Njae, det är väl Nokia som ska släppa Cyan-updaten? Så har det stått att läsa iaf, inte MS nybildade bolag efter affären, och Nokia finns ju kvar.

Nokia har en hemsida där de säljer telefoner. www.nokia.com.

Borde inte den vara nedstängd om de inte har kvar en mobilavdelning? Eller så är det så att de har kvar den tills dessa lurar som ligger uppe nu är sålda.

Men det är ju på Nokias hemsida man hittar lurarna, inte hos Microsoft Mobile.

Nokia släppte även nyligen (igår) en app till sina X-modeller, och där stod det att det var deras avdelning Advanced Tech Group som låg bakom. Lite märkligt, men detta blir nog tydligare framöver.

http://microsoft-news.com/nokia-releases-z-launcher-app-for-a...

Denna launcher verkar vara relativt avancerad så deras ATG är nog ganska vassa på mobilteknologi. Och dessa behöll Nokia, jag tror inte man behöver undra varför. Dessutom har Nokia köpt upp 2 bolag på kort tid det senaste, och verkar vilja stärka upp sig rejält. Så Nokia kanske har något i bakfickan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Njae, det är väl Nokia som ska släppa Cyan-updaten? Så har det stått att läsa iaf, inte MS nybildade bolag efter affären, och Nokia finns ju kvar.

Nokia har en hemsida där de säljer telefoner. www.nokia.com.

Borde inte den vara nedstängd om de inte har kvar en mobilavdelning? Eller så är det så att de har kvar den tills dessa lurar som ligger uppe nu är sålda.

Men det är ju på Nokias hemsida man hittar lurarna, inte hos Microsoft Mobile.

Nokia släppte även nyligen en app till sina X-modeller, och där stod det att det var deras avdelning Advanced Tech Group som låg bakom. Lite märkligt, men detta blir nog tydligare framöver.

Microsoft har köpt Nokas mobilavdelnng om du missat det. Nokia finns kvar, Nokia sysslar med annat än bara tillverka mobiltelefoner. Det hade varit mycket dumt av Microsoft att stänga ner Nokia.com. Microsoft får använda Nokias namn ett tag framåt men i Store är inte Nokia länggre utgivaren utan Microsoft Mobile.

Var på sidan säljer Nokia telefoner förresten? Jag har bara lyckats hitta information, support och nedladdningar.

T.ex skrolla ner på sidan så står det bland annat copyright Microsoft Mobile. Microsoft med logga och allt.

Eller vad är oklart?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Devices & Services är nu Microsoft Mobile Oy. All personal som jobbade med terminaler överfördes förutom fabriken i Indien som ändå håller på och avvecklas på sikt. Det är dem som släpper uppdateringar med Nokia-märkta telefoner. De får använda Nokia på telefonerna (på Asha, Nokia X, Nokia Lumia) till 31 december 2015. Here som gör kartapparna däremot, men Microsoft har betalat Nokia-gruppen för att fortsätta få kartappar och kartdata från som de ger till finska Microsoft Mobile. I och med avtalet så tar Microsoft hand om nokia.com ett tag framåt. Det är Microsoft Mobile som är ansvariga och deras verksamhet sidan pekar till, precis som det står längst ner på sidan. Om oss sidan pekar till Microsoft Mobiles verksamhet och Om Nokia till Nokias som ägare av Nokia Solutions, Here och Technologies (patenter, viss forskning), som också har vissa gemensamma funktioner för dessa bolag.

Z Launcher är ingen Nokia X-produkt och ingen Microsoft-produkt. Z Launcher går inte att köra på Nokia X (officiellt iaf, anpassat för vanliga populära Androidlurar). Product lead jobbade inte med Nokia X. Han tillhörde en del av R&D som stannade kvar hos Nokia Corp och aldrig var tänkt att följa med. NRC och lite annat räknas in där, men det handlar inte om särskilt många hundra personer (om vi räknar bort fabriken i Indien) och Microsoft Mobile fick runt 25 000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Microsoft har köpt Nokas mobilavdelnng om du missat det. Nokia finns kvar, Nokia sysslar med annat än bara tillverka mobiltelefoner. Det hade varit mycket dumt av Microsoft att stänga ner Nokia.com. Microsoft får använda Nokias namn ett tag framåt men i Store är inte Nokia länggre utgivaren utan Microsoft Mobile.

Var på sidan säljer Nokia telefoner förresten? Jag har bara lyckats hitta information, support och nedladdningar.

T.ex skrolla ner på sidan så står det bland annat copyright Microsoft Mobile. Microsoft med logga och allt.

Eller vad är oklart?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, tror du berättar något nytt nu eller? Alla lurar på sidan heter Nokia och säljs med deras logga än idag, Och imorgon.

930 och andra på sidan heter Nokia och går du till affären så kan du köpa Nokia-lurar, även efter att affären är klar. Sedan går MS rättigheter ut om snart 1 år.

Nokia 930 kommer snart, Nokias telefon, Nokia som inte säljer mobiler längre .LOL.

Nokia står för Cyan-updaten.

Frågor på det?

Skrivet av Petterk:

"[B]The original Nokia company today surprised everyone by releasing a launcher called Z Launcher for Android devices[/B]. This app comes from the Advanced Technologies Group of Nokia which Microsoft didn’t acquire. They are trying to make a more intelligent and personal mobile experience that’s better suited for real life. Throughout the day, Z Launcher will learning how you use your phone and promoting your favorite apps so you can get to them faster. Whether you’re texting a certain someone, trying not to search for apps in the car, or multi-tasking at the office, your screen changes based on your everyday life. The more you use it, the better it gets. The fastest way to find any app on your phone in one second is by scribbling in the first letter – right on the home screen. It’s easy"

http://microsoft-news.com/nokia-releases-z-launcher-app-for-a...

Det var Nokia som låg bakom ***bort/moderator***

Tagit bort otrevligheter
Permalänk
Medlem

Microsoft Mobile Oy har rätt att använda Nokias varumärke på telefoner, för Asha, Nokia X och Lumia till 31 december 2015. De licensierar varumärket, precis som Caterpillar inte gör skor och kängor. Eller Philips inte längre tillverkar/designar TV-apparater. Motorola (gruppen, som äger varumärket) inte längre gör telefoner. Fast här är licensen bara för en övergående period för nämnda produktlinjer. Nokia Oy släpper inte uppdateringar till Microsoft Mobile Oys telefoner, Microsoft Mobile har tagit över Devices & Services personal som jobbade med den biten. Du har alltså ett Microsoft som gör operativsystemet och ett dotterbolag till Microsoft som säljer telefonerna (tillverkar, utvecklar hårdvaran) och anpassar mjukvaran. Styret är lite skiljt där i mellan, deras ansvar är att göra telefoner, inte bara köra vanilla WP. Köpet gick igenom formellt 25 april i år, men förberett sen tidigare.

Titta på Nokias (nokia.com) hemsida och vem som driver den, längst ner på sidan ser du Microsoft Mobile, titta vem som tog över Nokia Conversations (blogg och presskit för Microsoft Mobile/D&S telefoner flyttade dit) och så vidare.

http://company.nokia.com/en/news/press-releases/2014/04/21/no...
http://www.microsoft.com/en-us/news/press/2014/apr14/04-25nok...
O.s.v. du har t.o.m. Nokia Devices som en del av Microsoft på microsoft.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Haha, tror du berättar något nytt nu eller? Alla lurar på sidan heter Nokia och säljs med deras logga än idag, Och imorgon.

930 och andra på sidan heter Nokia och går du till affären så kan du köpa Nokia-lurar, även efter att affären är klar. Sedan går MS rättigheter ut om snart 1 år.

Nokia 930 kommer snart, Nokias telefon, Nokia som inte säljer mobiler längre .LOL.

Nokia står för Cyan-updaten.

Frågor på det?

"[b]The original Nokia company today surprised everyone by releasing a launcher called Z Launcher for Android devices[/b]. This app comes from the Advanced Technologies Group of Nokia which Microsoft didn’t acquire. They are trying to make a more intelligent and personal mobile experience that’s better suited for real life. Throughout the day, Z Launcher will learning how you use your phone and promoting your favorite apps so you can get to them faster. Whether you’re texting a certain someone, trying not to search for apps in the car, or multi-tasking at the office, your screen changes based on your everyday life. The more you use it, the better it gets. The fastest way to find any app on your phone in one second is by scribbling in the first letter – right on the home screen. It’s easy"

http://microsoft-news.com/nokia-releases-z-launcher-app-for-a...

Det var Nokia som låg bakom ***bort/moderator***

Tror du får ta och uppdatera dig lite. Microsoft har köpt Nokias mobiltelefonavdelning. Den avdelningen är nu en del av Microsoft och inte Nokia. Nokia gör inte mobiltelefoner längre. Bara för att Microsoft får använda namnet betyder inte det att Nokia gör telefonerna.

Jag har inga frågor, det var du som tyckte att det var oklart i tidigare inlägg. Du verkar fortfarande inte ha det helt klart med vad som har hänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tagit bort otrevligheter i citat
Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vad som hänt men snabbkollsskärmen (glance) på min 920 är upp och ner av någon anledning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Nokia Oy släpper inte uppdateringar till Microsoft Mobile Oys telefoner

Ingen som påstått det heller, men den kommande updaten, Cyan, kommer från Nokia och den landar i deras lurar.

Finns inga lurar ute från det nyskapade bolaget än.

Skrivet av betan:

Tror du får ta och uppdatera dig lite. Microsoft har köpt Nokias mobiltelefonavdelning. Den avdelningen är nu en del av Microsoft och inte Nokia. Nokia gör inte mobiltelefoner längre. Bara för att Microsoft får använda namnet betyder inte det att Nokia gör telefonerna.

Jag har inga frågor, det var du som tyckte att det var oklart i tidigare inlägg. Du verkar fortfarande inte ha det helt klart med vad som har hänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Har någon påstått att Nokia idag tillverkar telefoner? Deras 930, som väl är den senaste, lär vara tillverkad innan affären gjordes, så även X-serien, som Nokia uppdaterade i förrgår. Nokia gjorde det, inte MS.

Permalänk
Medlem

Nokia X har inte Z Launcher, Nokias anställda har inte uppdaterat Nokia X. Olika grupper som gjort mjukvaran i X och Z Launcher, även när vi räknar innan försäljningen. Vad de gjort med nästa Nokia X vet vi inte fören de lanserat (på pappret) den 24:e. Eller om 2 dagar och ca 20 timmar. Telefoner som släpps nu lär vara tillverkad av personal som direkt anställts av Microsoft, då en sådan telefon lär vara tillverkad i Microsoft Mobiles fabrik i Kina eller Ungern senaste månaden. Det är Microsoft Mobile som säljer dem oavsett när de tillverkades och det är dem som står för garanti och mjukvaran.

Påstod någon? Hur är det med du? Tog bort den grövsta felaktigheten med Nokia X, men om Nokia skrev du detta –

Skrivet av Telepati:

Njae, det är väl Nokia som ska släppa Cyan-updaten? Så har det stått att läsa iaf, inte MS nybildade bolag efter affären, och Nokia finns ju kvar.

Nokia har en hemsida där de säljer telefoner. www.nokia.com.

Borde inte den vara nedstängd om de inte har kvar en mobilavdelning? Eller så är det så att de har kvar den tills dessa lurar som ligger uppe nu är sålda.

Men det är ju på Nokias hemsida man hittar lurarna, inte hos Microsoft Mobile.

Cyan kommer från Microsoft Mobile för tredje gången. Det nya bolaget har effektivt och formellt tagit över all försäljning och alla garanti-ärenden, samt all personal från devices & services utom fabriken i Indien där de bråka. De har släppt Nokia Lumia 630 själva sedan de formades och tog över verksamheten. Samt Lumia 930 då, på andra marknader. Personalen finns inte kvar hos Nokia. Affärer, distributörer/agenter och operatörer har inte köpt de senaste modellerna av Nokia Oy överhuvudtaget, avtalen där är med Microsoft Mobile Oy och alla leveranser är från Microsoft. Fabrikerna i Kina, Vietnam, Mexiko, Ungern osv är Microsoft Mobiles.

Microsoft Mobile står för sidan och visar de telefoner de säljer och har stöd för på nokia.com, precis som de skulle i linje med avtalen de slöt och överenskommelserna de gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Nokia X har inte Z Launcher, Nokias anställda har inte uppdaterat Nokia X.

"The original Nokia company today surprised everyone by releasing a launcher called Z Launcher for Android devices. This app comes from the Advanced Technologies Group of Nokia which Microsoft didn’t acquire.

***bort/moderator***

Det är ju tom Microsoft som säger detta. ***bort/moderator***

MS uppger att ATG som ä'r kvar på Nokia, som de inte förvärvade, ligger bakom appen. Varför skulle MS säga så, om det inte är så? Och, framför allt, MS säger att det inte är dem, men du säger det. ***bort/moderator***

Källa som motsäger MS, tack.

http://microsoft-news.com/nokia-releases-z-launcher-app-for-a...

Citat:

Cyan kommer från Microsoft Mobile för tredje gången. Det nya bolaget har effektivt och formellt tagit över all försäljning och alla garanti-ärenden, samt all personal från devices & services utom fabriken i Indien där de bråka. De har släppt Nokia Lumia 630 själva sedan de formades och tog över verksamheten. Samt Lumia 930 då, på andra marknader. Personalen finns inte kvar hos Nokia. Affärer, distributörer/agenter och operatörer har inte köpt de senaste modellerna av Nokia Oy överhuvudtaget, avtalen där är med Microsoft Mobile Oy och alla leveranser är från Microsoft. Fabrikerna i Kina, Vietnam, Mexiko, Ungern osv är Microsoft Mobiles.

http://www.phonearena.com/news/Nokia-Cyan-update-coming-this-...

http://www.techtimes.com/articles/8013/20140605/nokia-lumia-c...

"schemat för hur Nokia planerar att rulla ut OTA (over the air) uppdatering"

"Detta dokument var aldrig tänkt att ses av allmänheten och Nokia konstaterar att Lumia Cyan / Windows Phone 8.1 release datum kan komma att ändras. Vi ska invänta något officiellt från Nokia under de kommande veckorna och kommer att rapportera till dig.

Varför heter updaten ens Nokia Cyan?

Och varför är det bara Nokias telefoner som får den, om nu MS står för updaten så borde väl alla inom WP få den?

Precis samma scenario som med Amber, Black och snart Cyan. GDR-updatsen är det MS som står för.

En annan grej som många glömmer är: MS köpte folk och kunskap, men det de folket gjorde var i mångt och mycket patenterade tekniker, och även om MS nu har folket, så får de inte nyttja något patent, då Nokia var smarta nog att behålla hela sin patentportfölj.

Ska MS nyttja något patent så måste de betala för det, trots förvärvet, de kommer licensera mycket, men som de måste betala för. Så att döpa om Nokias appar och nyttja deras innovation kostar dem pengar. Nokia var oerhört smarta där.

Tagit bort otrevligheter