Hjälp med Amigan!!!

Permalänk

Hjälp med Amigan!!!

Hallå!

Jag håller på att försöka installera ett Compact Flash-kort i min Amiga 1200 men skulle behöva lite hjälp av någon som har en Amiga "up and running". Det jag behöver är en vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig med en diskett som går att boota och köra HDToolBox på. Jag vill alltså formatera och partitionera mitt CF kort på Amigan och inte i någon emulator - och därmed behöver jag saker på riktiga Amigadisketter. Jag har Workbench 3.0 i min gamla diskettbox, men givetvis är den försvunnen i föräldrahemmet och kvar har jag endast Extras-disken och manualen

Någon här som skulle kunna hjälpa mig?

Permalänk

Skulle kunna fixa några disketter till dig, skicka ett PM med adress.

Permalänk
Medlem

Kan du inte använda en emulator för att köra minneskortet redo först och sen bara sätta in den i amigan ?

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Skrivet av Brajg:

Kan du inte använda en emulator för att köra minneskortet redo först och sen bara sätta in den i amigan ?

https://www.youtube.com/watch?v=x_LT5eDNQOI

Det är vad jag gör men han ville köra på amigan så jag kan avvara några disketter. Om jag kan hitta min noll-modem kabel, alla mina amiga grejer är neroackade för flytten. Förutom min CD32 behövde den för att utveckla min nya PSX->amiga kontroll.

Permalänk
Medlem

Ett vanligt alternativ om du inte inte redant tänkt eller gjort det är att använda en CF<->USB-adapter till datorn, finns multiadaptrar som läser CF/SD/SDHC etc.

T.ex:
https://www.komplett.se/kingston-card-reader-usb-30/649393?gc...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|