Snabbkommando i Word 2013 för sökning?

Permalänk

Snabbkommando i Word 2013 för sökning?

Köpte för ett tag sedan ny dator (Word 2013) och undrar hur man gör för att komma åt snabbkommandot till avancerad sökning. På den gamla var det Control + B, numera ger det bara "navigering".

Permalänk
Moderator
Moderator

Behöver också hjälp...

*uppdaterat trådtitel*

Jo, jag behöver din hjälp. Med att i fortsättningen hitta på bättre trådtitlar! Du tjänar på det, folk som har svaret ser tråden enklare, andra som undrar samma sak hittar lättare, vi får bättre ordning i forumet.

Tänk på det nästa gång, ok?

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

För övrigt misstänker jag ctrl+f.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

*uppdaterat trådtitel*

För övrigt misstänker jag ctrl+f.

Leder tyvärr bara till fet stii.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newmember:

Leder tyvärr bara till fet stii.

"Navigering" innehåller väl ett sökfält bl.a? Rubriker osv kan ju komma i en fin lista där också och en del annat och överst finns ett sökfält. Det ploppar upp till vänster om dokumentet och överst är sökfältet, i navigeringsrutan. Tror det är det som är navigering iaf...har inget word att kolla på nu dock så är inte helt 100.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Newmember:

Köpte för ett tag sedan ny dator (Word 2013) och undrar hur man gör för att komma åt snabbkommandot till avancerad sökning. På den gamla var det Control + B, numera ger det bara "navigering".

http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-map-ctrlf-to-the...

Eller Ctrl+H....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Eller Ctrl+H....[/QUOTE]

Tack!

Finns det någon för bara "sök" i "sök och ersätt också"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Newmember:

Finns det någon för bara "sök" i "sök och ersätt också"

Om man högerklickar på verktygsfältet och väljer "anpassa" (eller vad det kan tänkas heta) kan man se vilka kortkommandon som finns och ändra efter behag.

Permalänk
Medlem

Lite jobbigt att Microsoft inte kan vara konsekventa i sina snabbkommandon, på svenskt office 2010 är sök ctrl+B, på engelsk ctrl+F och i 2013 tydligen ctrl+H.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoWin:

Lite jobbigt att Microsoft inte kan vara konsekventa i sina snabbkommandon, på svenskt office 2010 är sök ctrl+B, på engelsk ctrl+F och i 2013 tydligen ctrl+H.

Det går dock att söka från navigeringsfältet också.