Köpa trådlösa hörlurar.

Permalänk

Köpa trådlösa hörlurar.

Jo nu har jag blivit less på kabeln som går efter hela golvet samt att den hela tiden börjar glappa och sluta funka så nu går jag till trådlöst.

Men nu till det stora problemet vilken man ska ha så nu vänder jag mig till er som vet lite mer

Det dom ska användas till är att kolla på film från htpc:n men även lyssna på musik (är allätare inom musik) ett plus är väll att man kan använda dom till mobilen också.

Heltäckande hörlurar ska det va och helst tysta ner omgivningen lite och inte läcka för mycket ljud ut heller

Vet inte om allt går att få eller inte men lika bra att skriva det man vill ha

Budget 0-2000kr kan gå upp eller ner.

Tacksam för svar

Permalänk
Avstängd

Det är guld med trådlösa lurar. Dock är det svårt att veta vilka man ska köpa. Jag kör med billiga Arkon. Tror du får försöka åka runt och prova lite. Men det är ju inte alltid det går. Lycka till.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är guld med trådade lurar.
Det finns få trådlösa lurar som låter anständigt bra så är man ute efter seriös ljudkvalitet finns det i praktiken inget att välja på som nytillverkas just nu.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det är guld med trådade lurar.
Det finns få trådlösa lurar som låter anständigt bra så är man ute efter seriös ljudkvalitet finns det i praktiken inget att välja på som nytillverkas just nu.

Nope. Trådlöst är mycket bättre. Du har full frihet. Att det finns dåligt med riktigt bra trådlösa lurar stämmer. Sänker du kraven något så finns det några som har bra ljud.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolight:

Nope. Trådlöst är mycket bättre. Du har full frihet. Att det finns dåligt med riktigt bra trådlösa lurar stämmer. Sänker du kraven något så finns det några som har bra ljud.

det enda som är bra med trådlösa är just att dom är trådlösa, finns inget mer.

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte ett par Sennheiser RS180 förra året och jag är JÄTTENÖJD. Sitter perfekt på huvudet då de är mycket lätta och luftiga.
Jag köpte mina för 1800kr och de har en ljudkvalitet motsvarande ett par trådade för runt 1000kr av egen bedömning. Brusnivån är heller inget jag stör mig på men det är som sagt väldigt individuellt.

Permalänk

Jag kör med Steelseries H wireless,funkar fint.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lolight:

Nope. Trådlöst är mycket bättre. Du har full frihet. Att det finns dåligt med riktigt bra trådlösa lurar stämmer. Sänker du kraven något så finns det några som har bra ljud.

Förstår inte riktigt det där, det blir inte direkt bättre ljud om man sänker kraven, det borde gå att bygga bra trådlösa lurar idag men ingen gör det, Sennheiser och Sony har gjort det tidigare men idag när tekniken har blivit billigare så tillverkar bara design och spelfirmorna dyrare trådlösa enheter med ytterst tveksam ljudkvalitet och hörlurstillverkarna gör bara trådlösa lurar av budgetmodell, det borde gå att ta en 2000kr lur och lägga på trådlöst för ca 1000kr för att få ihop nått vettigt men ingen gör det, elektroniken har krympt och batterierna är bra mycket bättre än de var för 20-30 år sedan men inget nytt klår ju de gamla lurarna i ljudkvalitet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av lolight:

Det är guld med trådlösa lurar. Dock är det svårt att veta vilka man ska köpa. Jag kör med billiga Arkon. Tror du får försöka åka runt och prova lite. Men det är ju inte alltid det går. Lycka till.

Jo det är ju det för tänkte åka till siba/elgiganten och kolla och sånt men så extremt dåligt utbud där i butikerna dock.

Skrivet av mrqaffe:

Det är guld med trådade lurar.
Det finns få trådlösa lurar som låter anständigt bra så är man ute efter seriös ljudkvalitet finns det i praktiken inget att välja på som nytillverkas just nu.

Jaså det är så dåligt utbud med bra trådlösa? tycker ju att det borde ha kommit ut mer med tanke på att det är 2014 ändå

Skrivet av MrNeikter:

Jag köpte ett par Sennheiser RS180 förra året och jag är JÄTTENÖJD. Sitter perfekt på huvudet då de är mycket lätta och luftiga.
Jag köpte mina för 1800kr och de har en ljudkvalitet motsvarande ett par trådade för runt 1000kr av egen bedömning. Brusnivån är heller inget jag stör mig på men det är som sagt väldigt individuellt.

Okej för funderade ju först på RS170 men tydligen kändes dom "billiga" enligt vad man läst och känns ju inte så roligt å spendera en så hög summa på lurar som känns "billiga".

Men hur är kvalitén på RS180?? kanske blivit bättre

Skrivet av Shooto Great:

Jag kör med Steelseries H wireless,funkar fint.

Ska kika på dom

Men en fråga och det är att många säger ju att beats by dr.dre är hur bra som helst men har aldrig testat några så funderar på om det stämmer och är värt det eller är det bara att glömma? för det är ju rätt saftigt pris på dom

För dissa va dom enda jag hitta som va trådlösa

http://www.siba.se/product/16768997/beats-by-dr-dre-studio-wi...

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett par Parrot Zik. De är trådlösa och fungerar även som headset till datorn/telefonen om du vill. De paras lätt ihop med hjälp av NFC och du kan styra volymen genom gester på sidan på ena kåpan. De låter otroligt bra och sitter gudomligt skönt på huvudet. Brusreduceringen är även den av yppersta klass. Nackdelar är att de är rätt tunga så du kan inte använda dem om du ska ut och springa men kanske framför allt priset. Just nu ligger de på 3149 kr hos NetOnNet. Själv har jag dessutom köpt två extra batterier för runt 400 kr och ett riktigt fodral för ytterligare 500 kr så priset för lurarna springer lätt iväg. De går även att köra på tråd om man så vill, men jag tycker inte ljudkvalitén blir bättre dock drar det mindre batteri och du slipper förstås eventuella hack som blir om du kommer för långt från lurarna när du kör på blåtand.
Du kan läsa många recensioner av dem och du kommer se att de oavkortat har fått fullkomligt lysande kritik av alla seriösa medier. Men den främsta nackdelen är förstås priset. Men har du råd så kommer du inte ångra dig en enda sekund.
Ljudmässigt spelar de i samma division som farsans studio Koss hörlurar som drivs av en egen förstärkare, och de låter definitivt bättre än hans Bose QC15. De klarar dock inte riktigt att spela lika högt som Koss lurarna men det gör ändå ingen vettig människa. Lurarna spelar iaf högre än vad jag använder.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/tradlos...
http://www.parrot.com/zik/usa/

Permalänk

Okej ska kolla på dom

Permalänk
Permalänk
Skrivet av F1MedStryk:

Har kollat på dom och ska fundera för verkade bra iaf vad man har läst och sett

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Själv har jag ett par Parrot Zik. De är trådlösa och fungerar även som headset till datorn/telefonen om du vill. De paras lätt ihop med hjälp av NFC och du kan styra volymen genom gester på sidan på ena kåpan. De låter otroligt bra och sitter gudomligt skönt på huvudet. Brusreduceringen är även den av yppersta klass. Nackdelar är att de är rätt tunga så du kan inte använda dem om du ska ut och springa men kanske framför allt priset. Just nu ligger de på 3149 kr hos NetOnNet. Själv har jag dessutom köpt två extra batterier för runt 400 kr och ett riktigt fodral för ytterligare 500 kr så priset för lurarna springer lätt iväg. De går även att köra på tråd om man så vill, men jag tycker inte ljudkvalitén blir bättre dock drar det mindre batteri och du slipper förstås eventuella hack som blir om du kommer för långt från lurarna när du kör på blåtand.
Du kan läsa många recensioner av dem och du kommer se att de oavkortat har fått fullkomligt lysande kritik av alla seriösa medier. Men den främsta nackdelen är förstås priset. Men har du råd så kommer du inte ångra dig en enda sekund.
Ljudmässigt spelar de i samma division som farsans studio Koss hörlurar som drivs av en egen förstärkare, och de låter definitivt bättre än hans Bose QC15. De klarar dock inte riktigt att spela lika högt som Koss lurarna men det gör ändå ingen vettig människa. Lurarna spelar iaf högre än vad jag använder.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/tradlos...
http://www.parrot.com/zik/usa/

Men de funkar inte med PS3 vad jag förstår? Annars hade jag definitivt köpt ett par. Provade brorsans och de lät bra och satt fint om man inte skakade på huvudet för häftigt.

Permalänk

Jag lånar tråden lite.

Är också och jagar efter ett par blåtands lurar. någonstans mellan 500 - 900kr, har hört om ett par som ska ligga i dn klassen men kan ej hitta dom i den svenska marknaden. ngon som vet något mer om lurar i den klassen? Är ingen direkt audiofil så bara det är en måtligt klar ton så är jag nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Har kollat på dom och ska fundera för verkade bra iaf vad man har läst och sett

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har dessa Sony MDR-1RBT och älskar dom
Batteriet räcker 30+ timmar utan uppladdning och du kan köra dom trådat om det kniper.
Rekommenderas varmt.

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenlye:

Jag har dessa Sony MDR-1RBT och älskar dom
Batteriet räcker 30+ timmar utan uppladdning och du kan köra dom trådat om det kniper.
Rekommenderas varmt.

Fortfarande nöjd med hörlurarna?

Är själv på jakt efter ett par trådlösa bluetooth-hörlurar med maxbudget på ca 2.000 kr. Många verkar rekommendera just Sony MDR-1RBT (batteritid, komfort och ljud) men det som bär emot är storleken och att det sannolikt blir varmt vid längre stunder. Har därför tittat lite på Philips Fidelio M1BT men jag är tveksam till om jag ändå bär dem utomhus och då spelar storleken egentligen ingen roll. Även Jabra Revo Wireless är lite mindre men verkar ha fått ganska blandade recensioner.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1648396,1572436,2181913,...