Permalänk
Medlem
Skrivet av Annero:

Icon (den som förut kallades 929) har redan recenserats av WPC. Hoppas att Nokia/Microsoft släpper en internationell version av telefonen med liknande specs (med samma skärmstorlek. Annars finns ju 1520) relativt snart. Gärna då med en lite mindre konservativ design (beror här på operatören) även om jag nu kör 925:an som också är rätt konservativ. Då blir det ett byte till den så småningom, om de inte kommer med en schysst uppföljare till 1020 med lite vassare processor.

Här är recensionen av Icon. Verkar vara en trevlig "liten" lur, även om sidan kanske är lite partisk :)- >
http://www.wpcentral.com/lumia-icon-review

Jag gillar hyfsat konservativa telefoner, stilrena skall det va
929 borde definitivt släppas internationellt, vore konstigt annars tycker jag.

Haft min android ganska länge och börjar bli sugen på att byta till 4G. 929an känns som den kan bli en perfekt telefon för mig då jag skulle vilja prova lite större än mina nuvarande 4.3" och då 6" känns lite mastigt att ha i fickorna bekvämt.

Måste bara läsa på ordentligt på WP först så jag inte blir besviken.....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Måste bara läsa på ordentligt på WP först så jag inte blir besviken.....

Koncentrera dig att läsa på om WP8.1 aka Blue som kommer i april.
WP8.1 blir nästan som ett helt nytt OS, det tidigare kan du nästan helt hoppa över.

Permalänk
Medlem

Har fått ett kul problem i min nya 925:a. När man pratar i ett samtal kan det helt plötsligt bara slå om, och så låter det som man hör något under vatten med kraftiga störningar. Man kan inte avsluta samtalet när detta inträffar heller, för då fortsätter samtalet att ticka på och den hänger sig på Avsluta samtal.. Det krävs en hard reset för att ens kunna ringa igen.
Någon som haft liknande problem eller så? Vill helst inte lämna in mobilen eftersom jag precis fått allt som jag vill ha det i den..

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem

razeer,
Har du laddat ned "SysApp Pusher" och kollat att du har de senaste systemapparna installerade och uppdaterade?
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/sysapp-pusher/19d...

Prova sedan att göra en softreset.
Håll in "Volym ned" och "avstängningsknappen" samtidigt ända till dess att telefonen vibrerar.
Släpp sedan så kommer telefonen att starta om.

Hoppas det hjälper.

Permalänk
Medlem

Ska köpa ny telefon på jobbet och har väldigt begränsat urval. Lumia 925 är ett av alternativen och jag funderar på den.
Kommer jag som Androidanvändare gilla den? Det som jag tror jag kommer sakna är att kunna SMSa och ringa via datorn med Myphoneexplorer, finns det inget sätt att göra det med Lumia 925?

Kan man föra över filer mellan telefon och PC via USB med drag & drop eller krävs det nån mjukvara som för iphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

razeer,
Har du laddat ned "SysApp Pusher" och kollat att du har de senaste systemapparna installerade och uppdaterade?
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/sysapp-pusher/19d...

Prova sedan att göra en softreset.
Håll in "Volym ned" och "avstängningsknappen" samtidigt ända till dess att telefonen vibrerar.
Släpp sedan så kommer telefonen att starta om.

Hoppas det hjälper.

Det enda som funkat har varit soft reset. Har kollat med lite andra forum, och även Telenor, och det verkar som det är Telenor som är boven i dramat som skapar ett metalliskt konstigt ljud! Har hittills klarat mig undan det igen, men man vet aldrig nästa gång när det sker..

Skrivet av Moto-XXX:

Ska köpa ny telefon på jobbet och har väldigt begränsat urval. Lumia 925 är ett av alternativen och jag funderar på den.
Kommer jag som Androidanvändare gilla den? Det som jag tror jag kommer sakna är att kunna SMSa och ringa via datorn med Myphoneexplorer, finns det inget sätt att göra det med Lumia 925?

Kan man föra över filer mellan telefon och PC via USB med drag & drop eller krävs det nån mjukvara som för iphone?

Det är drag & drop på min 925 i alla fall

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moto-XXX:

Kommer jag som Androidanvändare gilla den? Det som jag tror jag kommer sakna är att kunna SMSa och ringa via datorn med Myphoneexplorer, finns det inget sätt att göra det med Lumia 925?

När WP8.1 kommer i April tror jag att du kommer att gilla den. Det blir nästan som ett helt nytt OS och apputvecklarna ligger redan i startgroparna för att utnyttja de nya funktionerna.

Permalänk
Medlem

Nu har det kommit fler läckor från Nokia och precentationen av nya modeller under Build 2014.
http://conversations.nokia.com/2014/04/01/nokia-3310-gets-41-...

Permalänk
Medlem

Har varit grymt nöjd med min Lumia 925 frånsett att hörlursutgången slutade fungera av outgrundlig anledning efter några månader (fick dock detta snabbt utbytt genom Elgigantens garantireparation).

Råkat ut för min andra incident nu - laddningsproblem: Idag när jag skulle ladda telefonen efter att batteriet kört slut vägrade telefonen att reagera som vanligt. Den var helt enkelt heldöd och hur mycket jag än försökte ansluta telefonen pånytt eller göra en mjuk omstart ville den inte hoppa igång (den indikerade alltså inte ens att den laddade upp inför uppstart som brukligt). Upplevde det som en frysning. Blev smått irriterad och började ladda mentalt för en reparation/reklamation (köpte den i sep förra året)...

MEN, det löste sig. Lät telefonen sitta i stadigt i laddaren ca. 40 min och sedan körde jag ett 10-15-tal mjuka omstartet pånytt. Då helt plötsligt kom den sedan igång igen - dvs. den visade rätt indikator på att batteriet var mycket lågt laddat och sedan efter några sekunder kom den blå windowsskärmen igång och telefonen startade upp.

Alltså för andra som råkar ut för samma sak, don't panic utan ha tålamod i mellan en halvtimme till en timme och försök med mjuk omstart först innan ni gör en fabriksåterställning och blir av med allt ni inte säkerhetskopierat eller lämnar den för garantiservice (då raderar de också allt innehåll).

Permalänk
Medlem

Någon annan som uppmärksammat att Wireless Charging Case till telefonen verkar ha lite halvkass kvalité? Mitt har spruckit i höger nederkant och höger ovankant helt utan anledning, aldrig tappat eller något. Måndagsexemplar eller?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Någon annan som uppmärksammat att Wireless Charging Case till telefonen verkar ha lite halvkass kvalité? Mitt har spruckit i höger nederkant och höger ovankant helt utan anledning, aldrig tappat eller något. Måndagsexemplar eller?

Svårt att säga, var det ett original case du köpte? Kanske någon luring från ebay?
Mitt har det inte hänt något med i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Svårt att säga, var det ett original case du köpte? Kanske någon luring från ebay?
Mitt har det inte hänt något med i alla fall.

Orignal från cdon

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Permalänk

Lite sugen. Har en Samsung Galaxy S och den sjunger på sista versen nu. Kör visserligen Mackay ROM och det fungerar väl OK, men kameran är under all kritik och batteritiden är helt slut. Men vad som oroar mig med WP är väl systemets framtid. Hur långt är det kvar tills MS dumpar hela skiten?

Appstödet är väl lite tråkigt, men inget som jag egentligen bryr mig om. Använder i princip bara Sportstats, BeyondPod, Instagram, Twitter och Kik Messenger till Android. Sportstats är väl det jag kommer sakna mest vid ett eventuellt byte av OS.

Permalänk
Medlem

Köpte ett nytt wireless charging case, efter mindre än ett dygn har det redan bildats sprickor... -.-

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Köpte ett nytt wireless charging case, efter mindre än ett dygn har det redan bildats sprickor... -.-

Nu måste du väl ändå ha maximal otur, eller har du några Gremlins som bor hemma hos dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Nu måste du väl ändå ha maximal otur, eller har du några Gremlins som bor hemma hos dig?

Verkar som att skalet konstigt nog inte pallar värmen, kan det vara så att telefonen expanderar när den laddar och blir varm så att skalet spricker? Finns ingen annan förklaring nästan :S

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Verkar som att skalet konstigt nog inte pallar värmen, kan det vara så att telefonen expanderar när den laddar och blir varm så att skalet spricker? Finns ingen annan förklaring nästan :S

Jag har haft mitt skal sedan 2013. Köpte mitt på cdon precis som du, inga tendenser till sprickor eller andra konstigheter.
Jag tror nog på att det bor några busiga Gremlins hos dig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att köpa en ny svart original baklucka till en Lumia 925? Idag har jag en vit baksida men börjar tröttna på den färgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLayer:

Någon som vet om det går att köpa en ny svart original baklucka till en Lumia 925? Idag har jag en vit baksida men börjar tröttna på den färgen.

Testat google någon gång? Ett råd, gör annars ett försök. https://www.google.se/#q=skal+%2B+lumia+925

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Testat google någon gång? Ett råd, gör annars ett försök. https://www.google.se/#q=skal+%2B+lumia+925

Visst har jag testat att google... Nu är det så att jag inte söker efter ett skal/fodral som man lägger till på baksidan utan jag vill byta ut den befintliga vita luckan till en original svart som kommit ut från Nokias fabriker.

Permalänk
Skrivet av TheLayer:

Visst har jag testat att google... Nu är det så att jag inte söker efter ett skal/fodral som man lägger till på baksidan utan jag vill byta ut den befintliga vita luckan till en original svart som kommit ut från Nokias fabriker.

http://m.mytrendyphone.se/shop/nokia-lumia-925-112780p.html
Bara att googla på" Nokia lumia 925 bakdel" eller liknande så hittar du massor

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Finns det någon som kan rekommendera en bra universal bilhållare som fungerar bra med Lumia 925 (tänkte om den lilla utsticket på kameran kan ställa till det) som finns att inhandla på de vanligaste fysiska butikerna (i Linköping)?

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Finns det någon som kan rekommendera en bra universal bilhållare som fungerar bra med Lumia 925 (tänkte om den lilla utsticket på kameran kan ställa till det) som finns att inhandla på de vanligaste fysiska butikerna (i Linköping)?

Brodit har alltid kvalitativa produkter, om än något dyra.
http://www.brodit.com/productList.html?brand=Nokia&model=Lumi...

Jag köpte i tiderna ungefär en sånhär http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Mobilt/Tillbehor/Univers... åt min L800, den har också svalt arbets-L925an bra. Universiella hållare brukar vara precis det, universiella.
(Samma hållare tog även emot L1520 överraskande bra!)

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Har haft min lumia 920 ett år nu och är riktigt nöjd nu när wp8.1 kom men undrar är det värt att byta till 925? Det jag stör mig på 920 litegrann är dess vikt och det är ju den trådlösa laddningen som gör den tyngre!Men finns det fler ffördelar med 925?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Har haft min lumia 920 ett år nu och är riktigt nöjd nu när wp8.1 kom men undrar är det värt att byta till 925? Det jag stör mig på 920 litegrann är dess vikt och det är ju den trådlösa laddningen som gör den tyngre!Men finns det fler ffördelar med 925?

kameran är lite vassare med en extra lins om jag minns rätt.
Sen är de väl amoled display på 925.
Hade en tidigare och var riktigt nöjd förutom en sak.
16 Gb va för lite minne för mig.....
Annars hade jag behållt den. Tyckte storleken va riktigt bra.
Har en 1020 nu men den är lite för stor och SÅ mycket använder jag den inte tyvärr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kupster:

kameran är lite vassare med en extra lins om jag minns rätt.
Sen är de väl amoled display på 925.
Hade en tidigare och var riktigt nöjd förutom en sak.
16 Gb va för lite minne för mig.....
Annars hade jag behållt den. Tyckte storleken va riktigt bra.
Har en 1020 nu men den är lite för stor och SÅ mycket använder jag den inte tyvärr...

Ok tackar frugan har en 1020 den är ju lättare men känns att det är för lite nytt för att byta!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Ok tackar frugan har en 1020 den är ju lättare men känns att det är för lite nytt för att byta!

925 är också för lite nytt för att byta mot 920.
Hade nog väntat på Lumia 930 isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

925 är också för lite nytt för att byta mot 920.
Hade nog väntat på Lumia 930 isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok får kika på den!Bara för det fick min 920 konstigt frys i dag gick inte dra upp lockscren;) fick bli softreset!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Hej!

Har kollat in telefonen (speciellt den svarta modellen) ett bra tag men missade Elgigantens superrea på den (2222 kr!!!). Tror ni det kommer ännu en rea snart eller ska man ge upp och köpa begagnad (med tanke på att den är lite över ett år gammal nu)?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII