Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Note 4

Halloj!
I början av September väntas Galaxy Note 4 presenteras i samband med IFA-mässan i Berlin. Själv har jag nästan bestämt mig för att det blir en Note 4 som ersätter min HTC One X (om dom inte gör något helt galet).

Det har dykt upp lite rykten här och där om vad vi kan vänta oss, bland annat:

  • Vatten och dammtät (Som Galaxy S5)

  • Ny formfaktor/design

  • 3-sidig display

  • 20MP kamera

Vad tror ni att vi kan vänta oss från Note 4?

Permalänk
Medlem

En stor telefon.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Ja seriöst varför vill man ha en telefon som är typ lika stor som den minsta surfplattan? jag tycker min galaxy s3 är något för stor, går ju inte ens använda den me en hand utan att man blir rädd att man tappar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ja seriöst varför vill man ha en telefon som är typ lika stor som den minsta surfplattan? jag tycker min galaxy s3 är något för stor, går ju inte ens använda den me en hand utan att man blir rädd att man tappar den.

Beror väl på vad man använder den till, om man mest ringer och smsar så kan jag också tycka att den är lite väl stor, men om man mest surfar, tittar på serier, läser pdf/ppt på föreläsningar så tycker jag att den verkar utmärkt. Dessutom får man tack vare storleken en väldigt bra batteritid

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Ja seriöst varför vill man ha en telefon som är typ lika stor som den minsta surfplattan? jag tycker min galaxy s3 är något för stor, går ju inte ens använda den me en hand utan att man blir rädd att man tappar den.

Om du tycker att en S3 är för stor måste du ha väldigt små händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ja seriöst varför vill man ha en telefon som är typ lika stor som den minsta surfplattan? jag tycker min galaxy s3 är något för stor, går ju inte ens använda den me en hand utan att man blir rädd att man tappar den.

det har nog inte så mycket stor storleken att göra på S3an. Den är formad åt helvete och glider ur handen på en med de rundade kanterna.

För övrigt så hoppas jag inte den blir damm och vattentålig... Ett helvete att laga

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Tycker att HTC One Max är perfekt som telefon.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Om du tycker att en S3 är för stor måste du ha väldigt små händer.

nja alltså man måste väl fan vara en jätte om man kan använda den med tummen bara? man når ju inte.. är väl ändå 191 lång eller nåt har väl inte små händer direkt men det känns rätt klumpigt och pilla med ena handen bara oftast.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av HazZarD:

nja alltså man måste väl fan vara en jätte om man kan använda den med tummen bara? man når ju inte.. är väl ändå 191 lång eller nåt har väl inte små händer direkt men det känns rätt klumpigt och pilla med ena handen bara oftast.

Jag kan använda S3'an, S4'n och N3an med en hand.
176, normalfet lixom;)

Exynos till N4: http://www.swedroid.se/rykte-samsung-galaxy-note-4-far-exynos...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ja seriöst varför vill man ha en telefon som är typ lika stor som den minsta surfplattan? jag tycker min galaxy s3 är något för stor, går ju inte ens använda den me en hand utan att man blir rädd att man tappar den.

Om man har stora händer så är det ingen fara...