Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Vart köper man bäst kanthal? Är det random på eBay som gäller eller har någon bättre tips?

Jag köpte denna (mobillänk) : http://m.ebay.com/itm/291148078203?nav=SEARCH
Prisvärt och snabb leverans (2 arbetsdagar tror jag jag fick mitt på).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

För er som inte är med i Svenska RBA Gruppen på FB:
http://roflzombie.com/others/dna20varning.png

Försökte bli medlem men blev nekad av någon lustig anledning :s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmer:

Jag köpte denna (mobillänk) : http://m.ebay.com/itm/291148078203?nav=SEARCH
Prisvärt och snabb leverans (2 arbetsdagar tror jag jag fick mitt på).

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av malmer:

Försökte bli medlem men blev nekad av någon lustig anledning :s

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar, nu beställde jag 3 meter för 65 spänn men då har jag en mycket bättre deal där
Om du blev nekad borde det bara vara att försöka igen, måste vara något misstag.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Om han blev nekad så är det för att han är anonym mot folk som inte är vänner, och gruppledaren i RBA gruppen vill inte släppa in vem som helst.
PM:a ditt fb namn till mig så säger jag åt honom att släppa in dig.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Om han blev nekad så är det för att han är anonym mot folk som inte är vänner, och gruppledaren i RBA gruppen vill inte släppa in vem som helst.
PM:a ditt fb namn till mig så säger jag åt honom att släppa in dig.

Har PMat Tack

Fick min kick idag.. får fan inte in den i kicken i min Nemesis. Den är för stor typ? Vågar inte trycka till den hårt. Vad bör man göra? Någon som har varit med om samma sak?

Edit: gick att slipa ner kanterna

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem

Har fått mitt vision spinner 2 som jag beställde för någon vecka sedan. Mycket trevligt batteri, jag var rädd att volt-vredet skulle kännas billigt men det känns riktigt gediget och bra monterat mot botten på batteriet. Och det väger ingenting! Däremot är det väldigt långt så det är ju inte direkt avsett för stealth vaping

Det är ingen som har lust att köra en liten get-together i sthlm nån gång i sommar? Det ska finnas nån krog där det är free vaping, men får kolla upp vad den hette.

Permalänk
Skrivet av Bluefish:

Har fått mitt vision spinner 2 som jag beställde för någon vecka sedan. Mycket trevligt batteri, jag var rädd att volt-vredet skulle kännas billigt men det känns riktigt gediget och bra monterat mot botten på batteriet. Och det väger ingenting! Däremot är det väldigt långt så det är ju inte direkt avsett för stealth vaping

Det är ingen som har lust att köra en liten get-together i sthlm nån gång i sommar? Det ska finnas nån krog där det är free vaping, men får kolla upp vad den hette.

Kika in på Svejpa.se
Tyvärr tar jag studenten den dagen så ska inte dit själv men

Permalänk
Proffsmoddare

Imorrn bär det av till Swedenrock och då ska man ju ha med sig massor av vapegear för 5 dagars party Så jag fixade ett stadigt vapecase Ammolåda med lite vapegravyr!

passade även på att spela in min första Review! på Kangers Protank3

Håll till godo

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Vackert Järven! Delar din syn på Protank den Tredje. Som vanligt saknas ägg.^^

La order till Fasttech fredag förra veckan, idag måndag, 9 dar senare har jag en Atom, en AIOS, vv-kick, nanokit till taifun, plasttank till taifun & AIOS en facny lång krökt driptip samt en liten fet en, i stål/plexi.
& förmodligen snöar det i Göteborg.

Visa signatur

Skåda e-penis: Antec Fusion | RM550x | B350m Mortar Arctic | Ryzen 1700 + Wraith RGB | 16GB LPX LED 3200Mhz@cl16 |10TB hd & 120GB ssd | Asus GTX770 DCU II OC | 2x120mm Silent Wings 3 | Win10x64 Pro
Skärmar: Pioneer KURO PDP-LX5090 | Asus VX239H-W |
Styre: Apple Alu Mini Keyboard | R.A.T.7 Contagion | Razer Scarab | DMC-CM1 + PCremote |
Ljud: Aurelia Magenta, 5 st | Anthem MRX 500 | Adire Audio Dharman Ported Sub | HyperX Cloud II |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Abnomynos:

Vackert Järven! Delar din syn på Protank den Tredje. Som vanligt saknas ägg.^^

La order till Fasttech fredag förra veckan, idag måndag, 9 dar senare har jag en Atom, en AIOS, vv-kick, nanokit till taifun, plasttank till taifun & AIOS en facny lång krökt driptip samt en liten fet en, i stål/plexi.
& förmodligen snöar det i Göteborg.

Bra ös där minsann

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

vem fa* använder plast tank, -visstfan jag.......
-kommer dela va ja asner om kangeraerotank mini, 1.5 å 2.0ohm v2...sen får man tycka vad man vill om det ju, pbursadon har ju redan sagt sitt om den, very happy camper" eller nåt sånt, "inte mkt skillnad mot hans kayfaun, men dom finns"

min beställning på minin behövde inga 9dgr:) la den igår natt, efter några timmar in på dagen var det redan skickat fast tror delbeställningen på juicer från England kan dröja, men bara en frakt iaf, 30bananer!
M.vh(Men vafan hållerdupåmed)

Permalänk
Medlem

Nu är DNA30-klonen äntligen på väg Big up till lap87 :>

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ZaInT:

Nu är DNA30-klonen äntligen på väg Big up till lap87 :>

Jag får ju min levererad i näven av herrn personligen på srf Much happy!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

vilka är stornamnen på Rocken iår, inte följt de i år, mer än att Alice Cooper kommer.., men han kan väl inte vara main event(?)?eller

Permalänk

Igår hände något riktigt konstigt. Jag byggde en coil på min Taifun GT på 1,12ohm och kollade det på min ohm läsare. Skruvade åt skruven lite så allt satt som det skulle. Kollade då ohmen en gång till och då stod den på 0,06. Jag tänkte ju att jag hade råkat tappa en an benen från min coil. Kollade men såg inga fel. Skruvade väldigt lite och stod den på 1.12 igen.
Fyllde med juice och skulle börja vapea. (Körde utan kick just vid det här tillfället) och då fick jag världens äckligaste och varmaste smak i munnen. Släppte knappen på min nemesis men det blev varmare och varmare.... fick panik! Skruvade isär den på rekord tid och tog det asvarma batteriet ut till balkongen.
Det visade sig att min Taifun GT låg på 0,06ohm igen...

Har byggt flera coils nu men alla hamnar på 0,06. Har igen aning om vad problem kan vara. Känns som den är trasig

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Igår hände något riktigt konstigt. Jag byggde en coil på min Taifun GT på 1,12ohm och kollade det på min ohm läsare. Skruvade åt skruven lite så allt satt som det skulle. Kollade då ohmen en gång till och då stod den på 0,06. Jag tänkte ju att jag hade råkat tappa en an benen från min coil. Kollade men såg inga fel. Skruvade väldigt lite och stod den på 1.12 igen.
Fyllde med juice och skulle börja vapea. (Körde utan kick just vid det här tillfället) och då fick jag världens äckligaste och varmaste smak i munnen. Släppte knappen på min nemesis men det blev varmare och varmare.... fick panik! Skruvade isär den på rekord tid och tog det asvarma batteriet ut till balkongen.
Det visade sig att min Taifun GT låg på 0,06ohm igen...

Har byggt flera coils nu men alla hamnar på 0,06. Har igen aning om vad problem kan vara. Känns som den är trasig

Du har kortslutning kolla noga så att coilen inte rör vid botten på däcket den måste flyta helt fritt det enda som får röra vid själva attyn är anslutningarna till plus och minus polerna. Du kan ha smält isolatorerna i attyn om du har otur det finns dock ersättnings isolatorkit att köpa om det skulle vara det som har hänt. Men kolla först att coilen ligger helt fritt en bild hjälper mycket om du har möjlighet att ta en

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14644071']Du har kortslutning kolla noga så att coilen inte rör vid botten på däcket den måste flyta helt fritt det enda som får röra vid själva attyn är anslutningarna till plus och minus polerna. Du kan ha smält isolatorerna i attyn om du har otur det finns dock ersättnings isolatorkit att köpa om det skulle vara det som har hänt. Men kolla först att coilen ligger helt fritt en bild hjälper mycket om du har möjlighet att ta en

Ja efterssom jag byggde om den flera gång och den visade samma fel så tror jag inte att jag kortsluter den varje gång. Jag ska bygga en ny när jag kommer hem från jobbet och ta lite bilder.
Ser inte ut som något är smält iaf

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Ja efterssom jag byggde om den flera gång och den visade samma fel så tror jag inte att jag kortsluter den varje gång. Jag ska bygga en ny när jag kommer hem från jobbet och ta lite bilder.
Ser inte ut som något är smält iaf

Inte bra det ju. Jag kan dock inte hjälpa till då jag drar till SwedenRock om 2 timmar och är inte tillbaka förren söndag så vi får väl hoppas att det finns någon annan här som kan hjälpa till om det skulle behövas

"And remember Smoking is dead! Vaping is the future, and the future is NOW!!"

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Så här ser det mitt bygge ut på min Taifun GT. Nu visar den 0.16 med 8 wraps med 28 gauge. Borde ligga runt 1-1.3 tycker jag ju.

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14644440']Inte bra det ju. Jag kan dock inte hjälpa till då jag drar till SwedenRock om 2 timmar och är inte tillbaka förren söndag så vi får väl hoppas att det finns någon annan här som kan hjälpa till om det skulle behövas

"And remember Smoking is dead! Vaping is the future, and the future is NOW!!"

Du får ha det så bra då and keep on vaping

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Så här ser det mitt bygge ut på min Taifun GT. Nu visar den 0.16 med 8 wraps med 28 gauge. Borde ligga runt 1-1.3 tycker jag ju.

http://forumbilder.se/DD2P0/2014-06-03-20-03-12.jpg?width=150

http://forumbilder.se/DD2P0/2014-06-03-20-04-56.jpg?width=150

Du får ha det så bra då and keep on vaping

Skruven undertill, sticker den ut lite eller är den helt iskruvad? Den ska sticka ut lite.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Det kan också vara att den är kass på insidan, nån metallflisa inne i basen som ligger o spökar.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Edit: @Wolverine: Jag tar över facklan.

Skrivet av Blackjack:

Igår hände något riktigt konstigt. Jag byggde en coil på min Taifun GT på 1,12ohm och kollade det på min ohm läsare. Skruvade åt skruven lite så allt satt som det skulle. Kollade då ohmen en gång till och då stod den på 0,06. Jag tänkte ju att jag hade råkat tappa en an benen från min coil. Kollade men såg inga fel. Skruvade väldigt lite och stod den på 1.12 igen.
Fyllde med juice och skulle börja vapea. (Körde utan kick just vid det här tillfället) och då fick jag världens äckligaste och varmaste smak i munnen. Släppte knappen på min nemesis men det blev varmare och varmare.... fick panik! Skruvade isär den på rekord tid och tog det asvarma batteriet ut till balkongen.
Det visade sig att min Taifun GT låg på 0,06ohm igen...

Har byggt flera coils nu men alla hamnar på 0,06. Har igen aning om vad problem kan vara. Känns som den är trasig

Antar att du har är en klon?
En av klonerna från fasttech, typ A, dras med ett problem som ger symptomen du uppger. Det är o-ringen runt skruven i 510-hanen som kommer ur läge, varpå en intern kortslutning uppstår. Läskiga grejer.
Om du köpt den från FT är det ett solklart garantiärende, öppna en ticket & be om ersättning. Dom brukar vara rätt omständiga men tillslut lösa problemet. Ha bara en ängels tålamod, var supertydlig & överdrivet pedagogisk. ^^

Här är en tråd med mer info om problemet.

Kortfattat är lösningen att linda isolerande PTFEtejp runt plus-skruven i 510hanen. Dra sen åt skruven ordentligt. Tejpen finns säkert på andra ställen än elfa, kolla hemma hos Kjell eller Claes.

Lycka till & hoppas det löser sig!

Ps. Njuter just nu underbar ånga (hookah apple, yaeliq) ur en Taifun på min nyinförskaffade Atom mekaniska mod, som jag precis bytt till kraftigare fjäder på så den kan stå utan att sluta krets. Jäkligt trevlig & smidig kombo.
Som Todd säger: "Just..... ...just löveley..." Ds.

Visa signatur

Skåda e-penis: Antec Fusion | RM550x | B350m Mortar Arctic | Ryzen 1700 + Wraith RGB | 16GB LPX LED 3200Mhz@cl16 |10TB hd & 120GB ssd | Asus GTX770 DCU II OC | 2x120mm Silent Wings 3 | Win10x64 Pro
Skärmar: Pioneer KURO PDP-LX5090 | Asus VX239H-W |
Styre: Apple Alu Mini Keyboard | R.A.T.7 Contagion | Razer Scarab | DMC-CM1 + PCremote |
Ljud: Aurelia Magenta, 5 st | Anthem MRX 500 | Adire Audio Dharman Ported Sub | HyperX Cloud II |

Permalänk
Skrivet av Abnomynos:

Edit: @Wolverine: Jag tar över facklan.

Antar att du har är en klon?
En av klonerna från fasttech, typ A, dras med ett problem som ger symptomen du uppger. Det är o-ringen runt skruven i 510-hanen som kommer ur läge, varpå en intern kortslutning uppstår. Läskiga grejer.
Om du köpt den från FT är det ett solklart garantiärende, öppna en ticket & be om ersättning. Dom brukar vara rätt omständiga men tillslut lösa problemet. Ha bara en ängels tålamod, var supertydlig & överdrivet pedagogisk. ^^

Här är en tråd med mer info om problemet.

Kortfattat är lösningen att linda isolerande PTFEtejp runt plus-skruven i 510hanen. Dra sen åt skruven ordentligt. Tejpen finns säkert på andra ställen än elfa, kolla hemma hos Kjell eller Claes.

Lycka till & hoppas det löser sig!

Ps. Njuter just nu underbar ånga (hookah apple, yaeliq) ur en Taifun på min nyinförskaffade Atom mekaniska mod, som jag precis bytt till kraftigare fjäder på så den kan stå utan att sluta krets. Jäkligt trevlig & smidig kombo.
Som Todd säger: "Just..... ...just löveley..." Ds.

Yep, detta var problemet. Enheten kortsluter sig själv. Inte nog med det så hade min minus pol hoppat ur sina gängor och vill inte röra på sig. Det var en riktig mekar kväll. Fick ihop allt tillslut så.
Öppnade en Ticket hos Fasttech. Får se vad dom svarar.
Tack för hjälpen!

Jag fick förresten mina juicer från Yaeliq för några dagar sen. Tycker alla luktar likadant förutom tjejens cheesecake. Yellow Custard v2 smakar ju gräddig karamell. Ska testa Morning vape sen så får se om den också smakar karamell

Permalänk
Medlem

Nån som har några bra tips på mint eller methol märke, gärna smakessens för DIY, men färdigblandat med ok. Framträdande men inte för mkt parfym...
?

Permalänk
Skrivet av lejon74:

Nån som har några bra tips på mint eller methol märke, gärna smakessens för DIY, men färdigblandat med ok. Framträdande men inte för mkt parfym...
?

Lemon Ice från LYF

Permalänk
Proffsmoddare

Såja nu har jag fått testa Hana DNA30 klonen under hela Swedenrock och jag kan bara säga en sak KÖP DEN OMEDELBART!!!
den är helt jävla fantastisk och jag kan inte se att jag kommer använda mekaniska moddar speciellt mycket mer. Denna har petat undan allt annat och är min absoluta favorit numera.

Min underbara Kayfun 3.1 på min helt episkt underbara dna30 klon!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14657234']Såja nu har jag fått testa Hana DNA30 klonen under hela Swedenrock och jag kan bara säga en sak KÖP DEN OMEDELBART!!!
den är helt jävla fantastisk och jag kan inte se att jag kommer använda mekaniska moddar speciellt mycket mer. Denna har petat undan allt annat och är min absoluta favorit numera.

Min underbara Kayfun 3.1 på min helt episkt underbara dna30 klon!!
http://imageshack.com/a/img819/1351/5kdy.jpg

Beställde en röd igår, kan knappt vänta på att den kommer!

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av malmer:

Beställde en röd igår, kan knappt vänta på att den kommer!

Du kommer älska den det kan jag garantera med 99,9% säkerhet

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Var köper man bäst en sån?

Permalänk

Har kört min Aspire Nautilus ett par dagar nu och är mycket nöjd än så länge. Har puffat på olika cartos med tank ett tag, men tröttnade på att kvaliteten är så varierande.

Kör på en iTaste SVD (Vamo v2/3 innan, men knapparna klabbar för mycket) men kommer nog köpa en med DNA 30, är så sugen på en Wizard...

Det enda jag vejpar är dyi mentol (riktiga mentolkristaller).

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51