Formatera om. Installera om win.

Permalänk

Formatera om. Installera om win.

Hej. Är inte van att formatera och installera om. Jag började med att stoppa in win vista skivan. Tog bort så att allt är på c: istället för 2 partitioner. Vet inte om d blev någon riktig formatering? Gick på ca 5 sekunder. Sen installera ja win. Installera drivrutin för grafikkort, skärm och trådlöst nätverkskort. Är det någon mer drivrutin som behövs? När jag går in på enhetshanteraren så är det ett utropstecken på SM-styrenhet under andra enheter. Bör man göra något åt det? Datorn verkar fungera bra endå. Datorn är för övrigt ca 5-6 år.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alex_heter_jag:

Hej. Är inte van att formatera och installera om. Jag började med att stoppa in win vista skivan. Tog bort så att allt är på c: istället för 2 partitioner. Vet inte om d blev någon riktig formatering? Gick på ca 5 sekunder. Sen installera ja win. Installera drivrutin för grafikkort, skärm och trådlöst nätverkskort. Är det någon mer drivrutin som behövs? När jag går in på enhetshanteraren så är det ett utropstecken på SM-styrenhet under andra enheter. Bör man göra något åt det? Datorn verkar fungera bra endå. Datorn är för övrigt ca 5-6 år.

Gå till ditt moderkorts hemsida och ladda hem drivrutiner till det där. Du saknar antagligen något till ditt chipset (INTEL/AMD) bl a.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex_heter_jag:

Hej. Är inte van att formatera och installera om. Jag började med att stoppa in win vista skivan. Tog bort så att allt är på c: istället för 2 partitioner. Vet inte om d blev någon riktig formatering? Gick på ca 5 sekunder. Sen installera ja win. Installera drivrutin för grafikkort, skärm och trådlöst nätverkskort. Är det någon mer drivrutin som behövs? När jag går in på enhetshanteraren så är det ett utropstecken på SM-styrenhet under andra enheter. Bör man göra något åt det? Datorn verkar fungera bra endå. Datorn är för övrigt ca 5-6 år.

SM buss, vanligt att den får utropstecken på äldre Asus moderkort. Jag har aldrig märkt att det gör någon skillnad när den drivrutinen saknas. Blir du irriterad av att se ett utropstecken så leta upp drivrutin, i annat fall ignorera det.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Och leta upp drivers på nätet, om du inte vet vilken hårdvara du har kan du kolla med z-cpu.

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lxaralex:

http://www.youtube.com/watch?v=QvXvIIyWZJ8&feature=share&list...

och leta upp drivers på tillvakens hemsidor om du inte vet vilken hård vara du har kan du kolla med z-cpu

Verkar vara en bra video det där! Bra initiativ!

PS: Det heter "Hur man installerar om windows" och hårdvara.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Verkar vara en bra video det där! Bra initiativ!

PS: Det heter "Hur man installerar om windows" och hårdvara.

Tack

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk

Tack

Tack. Bra video. Jag hittade en skiva som följde med datorn. Hittade där en drivrutin för intelmoderkortet så det fixade sig.