Permalänk
Avstängd

Nytt FPS spel, fort!!!

Är dödsless på Titanfall just nu, från denna dagens start har Titanfal bestämt sig för att jävlas med mig, varje match (jag skojar inte) varje jävla match sen jag började försöka spela i morse har gått skit! Kanske vunnit 1-2 matcher på sin höjd, säkert spelat ett 50-tal matcher. Smått less på att förlora 48 gånger, har inte haft bättre än kanske 4 i k/d i en enda match, och det var typ verkligen bar a1 match det, vanligast har varit runt 1 i k/d, vilket suger jävligt mycket enligt mig.

Vad är en slump? Frågade de som gjorde Titanfall, någon svarade men de som gjorde spelet var utvecklingsstörda så de fattade inte vad en slump var och bestämde sig för att hitta på något eget. De tyckte att det borde vara slumpmässigt korrekt att hamna i ett förlorande lag 48 gånger av 50. I Titanfall som aldrig byter folk i lobbyn heller, laget du har får du stanna i tills alla har lämnat, motståndarlaget som vann kommer inte lämna och nästa match blir mot dem igen.

Snälla, ge mig tips på ett bra spel, inga jävla robotar och osynliga töntar (cloak) jag vill ha verklig action, men vapen, man mot man. Inte Bf4 med en massa töntiga jävla flygplan och skit, som CoD, fast ja, inte CoD! Det går ju inte att spela på dator...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

CS:GO??

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Quake Live

Permalänk
Medlem

BF3/4 i spelläget domination. Inga jobbiga fordon

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Skrivet av iaken:

BF3/4 i spelläget domination. Inga jobbiga fordon

men men men.. Fordon : (

Permalänk
Medlem

Bf4 domination/tdm passar in i "jag vill ha verklig action, men vapen, man mot man. Inte Bf4 med en massa töntiga jävla flygplan och skit, som CoD, fast ja, inte CoD!"

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

BF3/4 I vanliga TDM lägen med mera, annars ja.. COD, låter som du är perfekt till just.. cod.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

quakelive, cs 1.6.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Rising Storm / Red Orchestra 2.

Typ som Medal of Honor, de gamla spelen.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

Som redan påpekats så finns ju TDM och Domination i BF4 som är helt utan fordon.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

BF4 är nog något för dig då lika hjärndött som CoD bara att det är mer spelare till PC.

Som sagt Tidigare Rising Storm är ett riktigt fint lir men inget Run n Gun pew pew så att säga synd bara att det är relativt få spelare då spelet är riktigt välgjort och intensivt utan att gå för långt in på Sim riktningen.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Snälla, ge mig tips på ett bra spel, inga jävla robotar och osynliga töntar (cloak) jag vill ha verklig action, men vapen, man mot man. Inte Bf4 med en massa töntiga jävla flygplan och skit, som CoD, fast ja, inte CoD! Det går ju inte att spela på dator...

Glorious Mission är spelet för dig. Ladda ner spelet nu och tacka mig senare.

Permalänk
Medlem

LocktaR vs Bulat on dm4 in Quakeworld
http://www.youtube.com/watch?v=RFCDEV992Ys

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Wolfenstein New Order ... finns visserligen robotar men det är alltid kul att skjuta nazister

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Spela competitive kanske?

Permalänk

BC2,BO1 eller BF3 prem hade jag rekommenderat

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk
Medlem

Warsow?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Quake Live

+1

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Är dödsless på Titanfall just nu, från denna dagens start har Titanfal bestämt sig för att jävlas med mig, varje match (jag skojar inte) varje jävla match sen jag började försöka spela i morse har gått skit! Kanske vunnit 1-2 matcher på sin höjd, säkert spelat ett 50-tal matcher. Smått less på att förlora 48 gånger, har inte haft bättre än kanske 4 i k/d i en enda match, och det var typ verkligen bar a1 match det, vanligast har varit runt 1 i k/d, vilket suger jävligt mycket enligt mig.

Vad är en slump? Frågade de som gjorde Titanfall, någon svarade men de som gjorde spelet var utvecklingsstörda så de fattade inte vad en slump var och bestämde sig för att hitta på något eget. De tyckte att det borde vara slumpmässigt korrekt att hamna i ett förlorande lag 48 gånger av 50. I Titanfall som aldrig byter folk i lobbyn heller, laget du har får du stanna i tills alla har lämnat, motståndarlaget som vann kommer inte lämna och nästa match blir mot dem igen.

Snälla, ge mig tips på ett bra spel, inga jävla robotar och osynliga töntar (cloak) jag vill ha verklig action, men vapen, man mot man. Inte Bf4 med en massa töntiga jävla flygplan och skit, som CoD, fast ja, inte CoD! Det går ju inte att spela på dator...

Insurgency ett spel som jag kan rekommendera! och är på rea nu i steam!

Visa signatur

Set-up
NZXT Manta, ASUS ROG STRIX B350-I GAMING, AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz, NZXT Kraken X62 280mm, Corsair 32GB DDR4, Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum, Samsung 850-Series PRO 512GB (2X), ROG-STRIX-GTX1070TI-A8G-GAMING, Samsung 27'' C27FG70F Curved, ASUS 24" MG248QR 144Hz, ZOWIE EC1-A Gaming Mouse, QPAD MK-90 RGB MX Red.

Permalänk

Går ju att lana Doom 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Snälla, ge mig tips på ett bra spel, inga jävla robotar och osynliga töntar (cloak) jag vill ha verklig action, men vapen, man mot man. Inte Bf4 med en massa töntiga jävla flygplan och skit, som CoD, fast ja, inte CoD! Det går ju inte att spela på dator...

Arma 3 kom tillbaks sen Macho man.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

+1 (quake live)

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeepenVilgot:

Insurgency ett spel som jag kan rekommendera! och är på rea nu i steam!

Han tyckte att bf4 var för svårt så insurgency hade inte jag rekommenderat.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Han tyckte att bf4 var för svårt så insurgency hade inte jag rekommenderat.

Jag vet dock inte vad folk tycker är svårt? Då jag själv tycker Insurgency är lätt.

Visa signatur

Set-up
NZXT Manta, ASUS ROG STRIX B350-I GAMING, AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz, NZXT Kraken X62 280mm, Corsair 32GB DDR4, Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum, Samsung 850-Series PRO 512GB (2X), ROG-STRIX-GTX1070TI-A8G-GAMING, Samsung 27'' C27FG70F Curved, ASUS 24" MG248QR 144Hz, ZOWIE EC1-A Gaming Mouse, QPAD MK-90 RGB MX Red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

men men men.. Fordon : (

Nej, det finns inga fordon i domination.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk

Ja, CSGO eller Quake Live, och snart nya Unreal Tournament

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RiHjD:

Är dödsless på Titanfall just nu, från denna dagens start har Titanfal bestämt sig för att jävlas med mig, varje match (jag skojar inte) varje jävla match sen jag började försöka spela i morse har gått skit! Kanske vunnit 1-2 matcher på sin höjd, säkert spelat ett 50-tal matcher. Smått less på att förlora 48 gånger, har inte haft bättre än kanske 4 i k/d i en enda match, och det var typ verkligen bar a1 match det, vanligast har varit runt 1 i k/d, vilket suger jävligt mycket enligt mig.

Vad är en slump? Frågade de som gjorde Titanfall, någon svarade men de som gjorde spelet var utvecklingsstörda så de fattade inte vad en slump var och bestämde sig för att hitta på något eget. De tyckte att det borde vara slumpmässigt korrekt att hamna i ett förlorande lag 48 gånger av 50. I Titanfall som aldrig byter folk i lobbyn heller, laget du har får du stanna i tills alla har lämnat, motståndarlaget som vann kommer inte lämna och nästa match blir mot dem igen.

Snälla, ge mig tips på ett bra spel, inga jävla robotar och osynliga töntar (cloak) jag vill ha verklig action, men vapen, man mot man. Inte Bf4 med en massa töntiga jävla flygplan och skit, som CoD, fast ja, inte CoD! Det går ju inte att spela på dator...

Quake Live - http://www.quakelive.com

QuakeWorld - http://www.nquake.com

Välkommen till FPS-spelens elit.

Permalänk
Medlem

Glöm alla klassiska hjärndöda FPS spel som CS och Quake. Om du spelat FPS länge och är trött på det gamla vanliga så ska du skaffa Natural Selection 2 och börja använda hjärnan. Det är det enda FPS kvar som utmanar varje dag och är roligt för oss gamla veteraner.

Sedan när du spelat ett par hundra timmar så går du in på ensl.org och joinar gathers (tävlingar för nöjes skull oftast mellan erfarna spelare) och när du känner dig bra nog joinar ett lag och börjar tävla i säsongerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robin2:

Glöm alla klassiska hjärndöda FPS spel som CS och Quake. Om du spelat FPS länge och är trött på det gamla vanliga så ska du skaffa Natural Selection 2 och börja använda hjärnan. Det är det enda FPS kvar som utmanar varje dag och är roligt för oss gamla veteraner.

CS och Quake hjärndött? Snälla. Är man kass så ter sig spelen som hjärndöda med hjärndött skjutande på allt och alla men så fort man börjar bli bra på dem så är de allt annat än hjärndöda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Är man kass så ter sig spelen som hjärndöda med hjärndött skjutande på allt och alla men så fort man börjar bli bra på dem så är de allt annat än hjärndöda.

Fullständigt skitsnack. Det är precis tvärt om. Du behöver prova något annat om du verkligen tror att du behöver använda hjärnan i arena-FPS:en. Jag har varit Europamästare i UT och spelat CS på elitnivå och jag kan ärligt säga att ju högre upp du kommer ju mer instinkt använder du. Till slut är du en jävla robot som inte behöver tänka alls. Vill man göra något mer än att agera A.I. så måste du spela något med äkta strategi och inte bara lag-spel. Annars blir det ingen variation mellan rundorna, och då försvinner behovet att tänka dynamiskt helt.

Prova NS2 så ska du få prova på äkta utmaning och nöje för första gången.