Permalänk
Medlem

Radiator som klarar 226 W peltier

Vad ska jag ha för radiator ? Eller radiatorer ?

Har kollat på Black Ice Xtreme 2...

Men tänkte sammtidigt att det kanske är bättre om jag köper 2 st Danger Den Heater Core 1/2 ?

Vilket tror ni är bästa alternativet ? Eller är det någon helt annan radiator jag ska kolla på ?

Permalänk

Re: Radiator som klarar 226 W peltier

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz0r-X
Vad ska jag ha för radiator ? Eller radiatorer ?

Har kollat på Black Ice Xtreme 2...

Men tänkte sammtidigt att det kanske är bättre om jag köper 2 st Danger Den Heater Core 1/2 ?

Vilket tror ni är bästa alternativet ? Eller är det någon helt annan radiator jag ska kolla på ?

bra fråga, undrar desamma. BIX 2 borde väl räcka ? klarar den inte att hantera sisådär 1700w ? har ja för mig att ja såg på en sida.

Vad kan vara bäst 1st BIX 2 eller 2x BIX ???

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Gå till skroten å köp en bilkylare. Lär ju kunna kyla allt det passivt eller med några 120mm på typ 5V. Skulle jag gjort om jag skulle skaffa vattenkylning

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

En bix2 kan nog räcka. Men många minus kommer ni inte ner i med en bix2.

Permalänk
Inaktiv

eftersom BIX2 får plats med 2st fläktar och den är ganska stor så borde den ju vara bättre än Heatercore.. vet dock att BIX är sämmre...

Permalänk

Jag for till skroten nu i veckan och köpte mig en radiator från värmepaketet till en Volvo för 200kr. Den mäter 220x200x55 och har ~15mm anslutningar - klockrent om man kör halvtum. Den är tillverkad i koppar och jag är övertygad om att den smiskar Black Ice på fingrarna! I och med att den sitter inne i kupén så var den väldigt fräsch och efter ett par gnugg med Autosol blev den blank som en spegel!

MVH
Helter Skelter

Visa signatur

Vi ses i Zonen...

Permalänk
Medlem

2x heatercore knäcker ju en bix2 stort
billigare blir det oxå

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

så.. ni tror alltså att 2 heatercore är bästa alternativet ?

Tror iofs inte dte blir mkt billigare..ska beställa från overclockers.se.

Jag har en volvo240 radiator nu.. men den är stor som ett as..å jag hade tänkt att ha allt inuti lådan så.

Permalänk
Medlem

OCnBurn kör sin pelt på endast 1 heatercore bara så du vet..

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
OCnBurn kör sin pelt på endast 1 heatercore bara så du vet..

men har han minusgrader då?

Permalänk
Medlem

Nej det har han inte, och du får inte vattnet nära rumstemp med en BIX2, eller med två Heater Cores. Det bästa skulle väl vara en bilkylare i så fall.

Hammarslag: 1700w kan flyttas då vätskan den kyler är 100C, vid så låga temperaturer som 30-40C på vattnet så uppfyller självklart inte dess kapacitet att flytta värme specsen.