Slumpmässig blåskärm - BAD_POOL_HEADER - tcpip.sys + ntoskrnl.exe

Permalänk
Medlem

Slumpmässig blåskärm - BAD_POOL_HEADER - tcpip.sys + ntoskrnl.exe

Iförrgår var första gången jag fick en blåskärm på min "nya" dator, kom när jag spelade Dota 2 och tabbade för att bläddra musik i spotify, hände två gånger med ca 5-15min mellanrum.

Idag fungerat felfritt, tills jag stängde av datorn och kom på att jag ej var klar, och satte på den igen. Då blev den en blåskärm direkt när den kommit in i windows.

Det enda programmet som installerades samma dag som detta uppkommit och den första minidumpen är "Malwarebytes Anti Adaware".

Provat försöka uppdatera drivrutin till WIFI (trådlöst via moderkortet) men det verkar inte som det uppdaterats, vet inte om det var rätt uppdatering jag laddade ner.

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Kör denna: http://www.resplendence.com/whocrashed
Men jag tror du är på rätt spår gällande nätverksadaptern.
Är datorn i sign den du har problem med?

Här är drivare för ditt trådlösa på moderkort i sign: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/misc/wireless/Wifi_Win7-8-8-...

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, körde med BlueScreenView, men detta var ju mycket bättre..

Upplevde som sagt att det kom i samband med adaware (om jag inte minns helt fel)

"3 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

mwac.sys (Malwarebytes Web Access Control, Malwarebytes Corporation)"

Får se om det löser det.

Ang drivrutiner till moderkortet, så står det "Can't find AsusSetup.ini".

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC