Permalänk

Inköp av Eyefinity setup, köpråd

Hejsan!

Vet dock inte om köpråd hör hemma här i multiskärmtråden, rätta mig om så är fallet.

Nu till frågan..

Har blivit väldigt intresserad det senaste av eyefinity (tre skärmar på ett stativ) men är väldigt osäker på vilka skärmar som passar bäst samt vilket stativ som man blir nöjd med. Hittade ett paket på komplett 3x Asus VN247h.
Vad tycks om detta? Annars finns det samma skärmar med ett bättre stativ för 2,5 tusen mer.
Skulle gärna vilja ha funktionen att ibland "vrida" skärmarna lodrätt o vågrätt.
Antar att det är 24" skärmar som gäller, men skulle också vara öppen för 27".
120/144hz är väl bara att glömma i denna prisklassen? Beställer helst från svenska sidor, budgeten hamnar runt 7-8 tusen.
Grafikkortet jag äger är detta Geforce 780 så om någon adapter m.m. behövs säg till. Skärmarna är till för allaround. mycket sport, surf och lite spel.

Skulle tacka för all hjälp jag kan få. Är en vilsen själ bland alla skärmar..

/Lonnblads

Permalänk
Medlem

Eyefinity är exklusivt för AMD, precis som CUDA och PhysX är exklusivt för nVidia.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Eyefinity är exklusivt för AMD, precis som CUDA och PhysX är exklusivt för nVidia.

Hej, det visste jag inte att det fanns olika för amd o nvidia. Men eyefinity o PhysX gäller väl endast när man spelar spel? Har inte så bra koll på det här med skärmar märker jag.. Hjälp mig gärna att hitta ett bra kit, skulle uppskattas