Permalänk
Medlem

Lite prisuppgifter, LG G3 har dykt upp hos en operatör i Korea för KRW650,000 detta kan jämföras med KRW866,800 som Samsung Galaxy S5 och KRW954,800 som LG G2 lanserades för.

Permalänk

blir den här vattentät så kränger jag nog min s5 o testar lg istället, verkar intressant

Permalänk
Medlem

Har vi någon uppfattning om pris? Kommer det att liga lika lågt som lg g2 gjorde?

Vet vi när den är tillgänglig i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Goat:

Har vi någon uppfattning om pris? Kommer det att liga lika lågt som lg g2 gjorde?

Vet vi när den är tillgänglig i Sverige?

Har fått uppgifter att Tre kommer ha den för beställning redan på tisdag kväll. Priset förväntas vara liknande Optimus G och G2 som lanserades för 4500:-.

Permalänk
Medlem

Tar hellre en OnePlus One, finns inget som kan konkurrera med den prestandan till ett löjeväckande pris!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Tar hellre en OnePlus One, finns inget som kan konkurrera med den prestandan till ett löjeväckande pris!

Om du gillar tävlingar och att hålla på att göra reklam för dem så är det billigt när man väl får köpa den. Eller har någon i din närmaste krets som ger dig en invite. Problemet är även att 1+1 inte har LTE-band 800, så bor man utanför storstäderna så är det bara att glömma 4G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Om du gillar tävlingar och att hålla på att göra reklam för dem så är det billigt när man väl får köpa den. Eller har någon i din närmaste krets som ger dig en invite. Problemet är även att 1+1 inte har LTE-band 800, så bor man utanför storstäderna så är det bara att glömma 4G.

Jag har absolut inga problem med avsaknaden av 20-bandet gällande LTE. Fortfarande dåligt utbyggt och 3G genererar i dagsläget upp till 42mbit/s jämfört med LTE på 20-bandet med upp till 50mbit. Räknar med en invite lagom till mitten av Juni, och då till ett fantastiskt pris. Sen får ju personer avgöra vilken telefon som passar dem, båda är fantastiska mobiler i min mening.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Jag har absolut inga problem med avsaknaden av 20-bandet gällande LTE. Fortfarande dåligt utbyggt och 3G genererar i dagsläget upp till 42mbit/s jämfört med LTE på 20-bandet med upp till 50mbit. Räknar med en invite lagom till mitten av Juni, och då till ett fantastiskt pris. Sen får ju personer avgöra vilken telefon som passar dem, båda är fantastiska mobiler i min mening.

Självklart får man ju lägga sina pengar på det man vill ha och tycker duger. Det är en grym telefon för pengarna man betalar. Den premium man lägger på G3 däremot kommer ju vara bättre display (inte bara pixlar), kamera (1+1 har fått ganska dålig kritik på den punkten), MicroSD-kortplats, kan köpa direkt, mindre mått, löstagbart batteri, QI-laddning, möjligen vattentät samt de mjukvarulösningar de har lagt till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Självklart får man ju lägga sina pengar på det man vill ha och tycker duger. Det är en grym telefon för pengarna man betalar. Den premium man lägger på G3 däremot kommer ju vara bättre display (inte bara pixlar), kamera (1+1 har fått ganska dålig kritik på den punkten), MicroSD-kortplats, kan köpa direkt, mindre mått, löstagbart batteri, QI-laddning, möjligen vattentät samt de mjukvarulösningar de har lagt till.

Rätt uppenbart hur partiska dina åsikter är. "Duger" när den har samma ram, snabbare processor och bättre ROM out of the box? Kameran är exakt samma som G3, så det är intressant att du även framför kritik där. Som jag sa, väldigt bra mobiler båda två.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Rätt uppenbart hur partiska dina åsikter är. "Duger" när den har samma ram, snabbare processor och bättre ROM out of the box? Kameran är exakt samma som G3, så det är intressant att du även framför kritik där. Som jag sa, väldigt bra mobiler båda två.

Jag har inte sagt något om ram eller SoC, det är samma 8974-AC i bägge för den delen. Angående om Cyanogenmod eller LGs UI är bättre är ju helt annan smaksak, själv tycker jag AOSP är ganska tråkigt och gillar att företag står ut med sin mjukvara, annars skulle alla telefoner bara konkurera med hårdvara.

"Duger" skrev jag då alla har olika krav och syftade inte på att den är dålig. OnePlus One uppfyller inte allas krav, det kommer inte G3 göra heller, men den uppfyller flera krav som folk kan ha.

Det är samma Sony Exmor IMX214 sensor i bägge telefonerna, däremot har G3 Optisk Bildstabilisering och Hologram Autofokus, samt att mjukvara spelar in en hel del, vilket LG är ganska duktiga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag har inte sagt något om ram eller SoC, det är samma 8974-AC i bägge för den delen. Angående om Cyanogenmod eller LGs UI är bättre är ju helt annan smaksak, själv tycker jag AOSP är ganska tråkigt och gillar att företag står ut med sin mjukvara, annars skulle alla telefoner bara konkurera med hårdvara.

"Duger" skrev jag då alla har olika krav och syftade inte på att den är dålig. OnePlus One uppfyller inte allas krav, det kommer inte G3 göra heller, men den uppfyller flera krav som folk kan ha.

Det är samma Sony Exmor IMX214 sensor i bägge telefonerna, däremot har G3 Optisk Bildstabilisering och Hologram Autofokus, samt att mjukvara spelar in en hel del, vilket LG är ganska duktiga på.

Hur kommer G3 uppfylla fler krav än 1+1 menar du, samt vilka är dessa krav som är avgörande för befolkningen i givet land?

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Märkte att det saknas en tråd för LG G3. Telefonen är inte släppt ännu, men det finns läckor och LG själva har skrivit att deras senast 5.5" QHD display kommer sitta i nästa flaggskepp. Telefonen kommer att presenteras den 27e maj och svensk presslansering kommer hålla rum i Stockholm den 3e juni.

LG G3 nya UI:
http://lg-ambassadoren.tk/wp-content/uploads/2014/05/lg-g3-an...

Efter den 27:e så tar jag gärna emot frågor på saker ni vill att jag och mina ambassadörsvänner testar på telefonen. Tills dess kommer jag uppdatera specifikationerna så gott jag kan efter trovärdiga läckor.

Den såg ju riktigt fin ut! har en G2 och älskar den. Vet du om det där UI:et kommer till G2 också?

Inte omöjligt att jag säljer G2:an och köper en G3 när den kommer

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Hur kommer G3 uppfylla fler krav än 1+1 menar du, samt vilka är dessa krav som är avgörande för befolkningen i givet land?

Det har jag ju skrivit 2 poster upp, du till och med kommenterade på det, läste du inte vad du kommenterade på? Eftersom det varierar från person till person så tror jag knappast man kan avgöra vilken telefon som är bäst för ett givet land. Har man inte de krav som G3 kan uppfylla jämfört med 1+1 är det väl klart att man tar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Rätt uppenbart hur partiska dina åsikter är.

Han är ju "LG-ambassadör", så det kommer väl inte till någon förvåning

Skrivet av wargreymon:

samt att mjukvara spelar in en hel del, vilket LG är ganska duktiga på.

Det är lustigt att du skriver detta då ett av G2s största problem med kameran var mjukvaran. De lägger på märkbart artificiella brus-reduceringsfilter och kontrast filter, och det ser inte bra ut.
Nu har jag inte testat själv, men andra jag snackat med har sagt att de får bättre bilder och en snabbare kamera när de använder Googles kamera app.

Så nej, jag skulle verkligen inte säga att LG är bra på mjukvara. Hårdvara är de duktiga på däremot, men det är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Han är ju "LG-ambassadör", så det kommer väl inte till någon förvåning

Det är lustigt att du skriver detta då ett av G2s största problem med kameran var mjukvaran. De lägger på märkbart artificiella brus-reduceringsfilter och kontrast filter, och det ser inte bra ut.
Nu har jag inte testat själv, men andra jag snackat med har sagt att de får bättre bilder och en snabbare kamera när de använder Googles kamera app.

Så nej, jag skulle verkligen inte säga att LG är bra på mjukvara. Hårdvara är de duktiga på däremot, men det är en annan femma.

Japp, jag är en LG-Ambassadör, men jag arbetar inte för LG och mina åsikter är inte köpta, jag försöker hålla en nivå som inte ska vara allt för mycket fanboy-aktig. Jag kommer aldrig påstå att en telefon är skit eller att LG är det bästa sedan skivat bröd, alla telefoner har sina fördelar och man ska välja efter sina behov, jag nämnde bara några fördelar med G3 då detta är en tråd angående G3 och håller helt klart med att prestandamässigt är 1+1 en ruskigt billig telefon, men den klår inte allt för att kunna ersätta alla nuvarande flaggskepp.

Angående kameran så är jag ingen superexpert, men många tester så ligger den mycket bra till. Däremot så är det som du säger, en hel del post process och kameran lider utav att sökaren använder hög slutartid och ger en laggig upplevelse samt att det saknas ett läge för hög ISO istället för slutartid i mörker så man kan fota barn eller rörande objekt när det blir dålig belysning.

Permalänk
Medlem

Har vi något info om engagemanget kommer att sändas live via nätet? Isåfall var?

tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Goat:

Har vi något info om engagemanget kommer att sändas live via nätet? Isåfall var?

tacksam för svar

Frågade LGNordic och det kommer finnas en live ström, antagligen via YouTube som förra året. Det finns en timer på den officiella G3 sidan, http://www.lg.com/global/g3/index.html och jag gissar på att det kommer dyka upp en spelare eller länk imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Goat:

Har vi något info om engagemanget kommer att sändas live via nätet? Isåfall var?

tacksam för svar

Live-ström finns nu uppe: https://www.youtube.com/watch?v=WFPZO2fcAUo presentationen börjar 19:00 våran tid.

Permalänk

Tiden går segt nu när man sitter och väntar.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ut att bli min nya telefon! Adjö Iphone 4

Permalänk
Medlem

Så, då har den blivit presenterad och även om den inte levde upp till alla rykten så verkar den definitivt vara i framkant med några mycket intressanta egenskaper. Den svenska presslanseringen (kanske även börjar säljas då) är den 3e Juni. Jag och de andra ambassadörerna kommer vara på plats och få klämma på telefonen, kanske få våra exemplar också. Är det något ni vill att vi ska testa eller så är det bara att skriva.

Permalänk
Entusiast

Väldigt tveksam till batteritid och prestanda med S801 och QHD med ett 3000mAh batteri.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Nu är en beställning lagd på en i Guld 32gb. Ni kan ju skriva upp att jag längtar mycket nu.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Priset ser tyvärr ut att ligga runt 6000:-, får se hur det ser ut när den lanseras.

https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/LG---G3/

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Skrivet av LiquidPanda:

Priset ser tyvärr ut att ligga runt 6000:-, får se hur det ser ut när den lanseras.

https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/LG---G3/

6290kr för 32gb.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Tycker den såg riktigt fin ut enligt mig. Har redan förbokat den hos cdon.

Permalänk

Nja, väntar nog hellre på HTC One M8 Prime för min del.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Skräp telefon, den har inte ens metallchassi utan det bara ser ut som ett..och ingen IP certifering och ändå över 6000 spänn för denna?? har dom blivit tokiga eller ... skippa denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Skräp telefon, den har inte ens metallchassi utan det bara ser ut som ett..och ingen IP certifering och ändå över 6000 spänn för denna?? har dom blivit tokiga eller ... skippa denna.

Ah, så du heter HazZarD här istället för mortuus som du heter på XDA, GSMArena och Swedroid där du trollar med samma sak.