Permalänk

Malwarebytes Virus

Jag kan inte starta Malwarebytes för när jag försöker så står "Malwarebytes Anti-Malware har sluta att fungera". jag har gjort alla tester i malwarebytes Chameleon och inget löste problemet jag har försökt att hitta fler svar från olika forum men hittar inget som löser problemet. Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

Permalänk
Skrivet av Limpan147:

Jag kan inte starta Malwarebytes för när jag försöker så står "Malwarebytes Anti-Malware har sluta att fungera". jag har gjort alla tester i malwarebytes Chameleon och inget löste problemet jag har försökt att hitta fler svar från olika forum men hittar inget som löser problemet. Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

starta datorn i felsäkert läge med nätverk (F8) testa nu igen.

funkar inte det finns liknande program som startas från cd/usb och scannar utan att Windows är igång

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Ska pröva det

Permalänk

Funka inte. Jag sökte igenom datorn med AVG och jag hitta massa grejer som var skadligt och jag tog bort det men inget som fixar malwarebytes problemet.

Permalänk
Skrivet av Limpan147:

Funka inte. Jag sökte igenom datorn med AVG och jag hitta massa grejer som var skadligt och jag tog bort det men inget som fixar malwarebytes problemet.

funkar inte vad ? kommer du inte in i felsäkert läge eller kraschar Malwarebytes ?
ta bort Malwarebytes. installera den igen när du är i felsäkert läge

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

malwarebytes crashar

Permalänk
Skrivet av Limpan147:

malwarebytes crashar

kan du lägga upp en print-screen på hela skärmen ? verkar märkligt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Kommer du åt installationsprogrammet av Malwarebytes? Kan vara värt att installera om.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpan147:

Jag kan inte starta Malwarebytes för när jag försöker så står "Malwarebytes Anti-Malware har sluta att fungera". jag har gjort alla tester i malwarebytes Chameleon och inget löste problemet jag har försökt att hitta fler svar från olika forum men hittar inget som löser problemet. Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

Det verkar vara många som har problem med version 2 om man Googlar runt.
På min dator crashade windows 8.1 när jag körde det.
Det är förmodligen nåt trassel med den nya versionen som många
drabbas av. Det kommer säkert en fixad version snart.

Permalänk

detta kommer upp när jag laddar ner malwarebytes http://imgur.com/LclVILs
detta kommer upp när jag ska starta det http://imgur.com/gCtXypb
Jag pröva att ominstalera det i felsäkertläge men det funkar inte att starta

Permalänk

kan det vara något med avast! firewall NDIS Filter miniport?
Det står att det är något problem i AVG om det

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Limpan147:

kan det vara något med avast! firewall NDIS Filter miniport?
Det står att det är något problem i AVG om det

Har du flera aktiva antivirus-program installerade så kan de "starta krig" mot varandra och behandla varandra som virus som de försöker bekämpa, så har du redan Avast installerat behöver du inte installera MBAM. Har du AVG:s aktiva skydd bör du ta bort det också och bara ha on-demand scannern installerad.

Lättaste om du inte har något viktigt på datorn är väl att formatera och göra om från början annars
Det bör man väl ändå göra ibland.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har du flera aktiva antivirus-program installerade så kan de "starta krig" mot varandra och behandla varandra som virus som de försöker bekämpa, så har du redan Avast installerat behöver du inte installera MBAM. Har du AVG:s aktiva skydd bör du ta bort det också och bara ha on-demand scannern installerad.

Lättaste om du inte har något viktigt på datorn är väl att formatera och göra om från början annars
Det bör man väl ändå göra ibland.

Bara Avast och MBAM(pro iaf) funkar finfint, har haft båda hela tiden. Däremot Avast och AVG gillar inte varandra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Bara Avast och MBAM(pro iaf) funkar finfint, har haft båda hela tiden. Däremot Avast och AVG gillar inte varandra.

Det låter dock som att han kör med alla tre, det kan inte funka helt smärtfritt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

starta datorn i felsäkert läge med nätverk (F8)

Det går ej.. man måste göra detta via msconfig:

Jag tror inte det har gått att trycka t.ex F8 sedan XP.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Det går ej.. man måste göra detta via msconfig:

Man kan göra så, och det är också rätt.

Skärmen Avancerade startalternativ finns väl.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/advanced-startup-o...

Permalänk
Skrivet av demon_speed:

Det går ej.. man måste göra detta via msconfig: http://i.imgur.com/9p8eA1l.png

Jag tror inte det har gått att trycka t.ex F8 sedan XP.

ursäkta mig att ja uttryckte mig otydligt, menar givetvis att trycka F8 när datorn startas. funkar inte detta med 8an ?
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/start-computer-saf...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Osprey:

Man kan göra så, och det är också rätt.

Skärmen Avancerade startalternativ finns väl.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/advanced-startup-o...

Skrivet av jonatan80:

ursäkta mig att ja uttryckte mig otydligt, menar givetvis att trycka F8 när datorn startas. funkar inte detta med 8an ?
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/start-computer-saf...

På min dator går det ej, bortsett från om jag reset-ar den med knappen..DÅ kommer den svarta skärmen upp med alternativ om jag vill välja felsäkert läge etc.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

ursäkta mig att ja uttryckte mig otydligt, menar givetvis att trycka F8 när datorn startas. funkar inte detta med 8an ?
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/start-computer-saf...

Vissa moderkort accepterar det helt enkelt inte. Mitt tidigare Z77A-GD55 från MSI vägrade låta mig gå in i felsäkertläge.. Oberoende hur mycket jag slog på F8. Däremot mitt nuvarande tillåter mig att göra det. Då hjälper det att gå in via Msconfig och göra det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds