Permalänk
Medlem

Nytt chassi rekommendationer

Måste nu köpa nytt chassi, eftersom mitt gamla ett chieftec är gammalt och plasten har torkat in och börjar generera oljud, funderar på
Corsair Obsidian 450D (Svart) eftersom det verkar kunna klara av långa grafikkort, förslag ?

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

NZXT H440, Fractal Design Define R4 och Corsair Obsidian 750D.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Man måste ju ha 5.25 (DVD) spelare ibland

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Har du m-atx eller atx?

Permalänk
Medlem

Ett vanligt ATX

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

enligt mig är det då två stycken miditower chassin att välja mellan.
Antingen det jag länkade innan, får då köra på extern dvd.
Eller Corsair 450d.
Detta chassi är inte heller helt fel. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1967361

Permalänk
Medlem
Skrivet av ragequit:

enligt mig är det då två stycken miditower chassin att välja mellan.
Antingen det jag länkade innan, får då köra på extern dvd.
Eller Corsair 450d

Vill gärna vet om någon har erfarenhet med Corsair Obsidian 450D eller ett (helst )miditower chassi med bra bredd för gpu

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Vill gärna vet om någon har erfarenhet med Corsair Obsidian 450D eller ett (helst )miditower chassi med bra bredd för gpu

Alla miditower chassin har bra plats för grafikkort, vad tänker du köra med för hemmabyggd variant egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ragequit:

Alla miditower chassin har bra plats för grafikkort, vad tänker du köra med för hemmabyggd variant egentligen?

Grafikkorten kan ju vara lite långa ibland, och jag vill ha marginal, om jag någonsin ska uppgradera till ett längre eller om tillverkarna gör längre grafikkort är det bra att ha ett långt chassi.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Köp h440 med usb dvd, funkar lika bra.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

Köp h440 med usb dvd, funkar lika bra.

verkar som DEFINE R4 passar mig bättre, mera hdd platser och samma längd på gpu

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk

Har erfarenhet av både h440 och R4, h440 är tystare men mycket varmare än r4 samt du kan ta bort hårddiskvaggan så du får plats med extra långa grafikkort ifall det nu skulle behövas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Har erfarenhet av både h440 och R4, h440 är tystare men mycket varmare än r4 samt du kan ta bort hårddiskvaggan så du får plats med extra långa grafikkort ifall det nu skulle behövas

R4 låter bättre fundera bara om man ska köpa XL versionen eller den vanliga ? vad är den vanliga längden på gpu's nuförtiden ?

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Skrivet av bAkewelle:

R4 låter bättre fundera bara om man ska köpa XL versionen eller den vanliga ? vad är den vanliga längden på gpu's nuförtiden ?

Vanligtvis är dem väl runt 28-30 cm, finns väl undantag men de är nog rätt få. Har själv satt en accelero xtreme iv kylare på min så kortet är ca 32cm.
Men vad hade du tänkt ha för grafikkort? är rätt säker på att de flesta får plats i r4an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Vanligtvis är dem väl runt 28-30 cm, finns väl undantag men de är nog rätt få. Har själv satt en accelero xtreme iv kylare på min så kortet är ca 32cm.
Men vad hade du tänkt ha för grafikkort? är rätt säker på att de flesta får plats i r4an.

Det är ju bra att vara framtidsäker och om man får tag i ett super gpu billigt, samt att 4 HDD är lite lite, men XL versionen är lite stor

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Skrivet av bAkewelle:

Det är ju bra att vara framtidsäker och om man får tag i ett super gpu billigt, samt att 4 HDD är lite lite, men XL versionen är lite stor

Bättre med för stor än för liten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bAkewelle:

Man måste ju ha 5.25 (DVD) spelare ibland

USB-ansluten DVD-läsare/brännare.
Problem solved.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Bättre med för stor än för liten

Ska cykla in till Alina i stan för att kolla på XL chassit imorron

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Äh, du oroar dig i onödan om "för långa grafikkort". R4 är tillräckligt stor för att husera de flesta, och om det nu mot all förmodan skulle bli så att grafikkort i större utsträckning skulle bli för långa för många lådor (inkl. R4), så kan du bara dra ut översta hårddiskburen och så har du 10 cm till att leka med. Fyra platser i undre buren räcker gott och väl i de flesta konfigs, och du kan alltid montera fast 1-2 SSDs på baksidan av plåten.

Visa signatur

Nada.