Permalänk

Hjälp med val av dator 15-16k

Hej!

Jag behöver hjälp med att välja mellan två datorer elller om någon annan kan hitta något som är bättre för det priset jag kan tyvärr inte bygga själv.
Jag kommer nog mest att spela på den men även titta på youtube.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/187802-w...

http://www.inet.se/produkt/1517098/taurus-overkill-gtx-780-47...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre4099:

Hej!

Jag behöver hjälp med att välja mellan två datorer elller om någon annan kan hitta något som är bättre för det priset jag kan tyvärr inte bygga själv.
Jag kommer nog mest att spela på den men även titta på youtube.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/187802-w...

http://www.inet.se/produkt/1517098/taurus-overkill-gtx-780-47...

Tycker att du ska ta den från inet då den är bättre.

Permalänk
Hjälpsam

Vill du inte ha datorn EXAKT sådär så välj egna delar o låt INET bygga ihop den.

Onödigt att betala för sånt man inte behöver eller chassi man inte gillar.

Säg bara vad du vill ha o behöver så bygger vi en korg åt dig

Permalänk
Skrivet av thli72:

Vill du inte ha datorn EXAKT sådär så välj egna delar o låt INET bygga ihop den.

Onödigt att betala för sånt man inte behöver eller chassi man inte gillar.

Säg bara vad du vill ha o behöver så bygger vi en korg åt dig

jag skulle vilja ha en intel i7, en GeForce GTX 780 eller om det finns något bättre för ungefär samma pris, 16GB ram, en SSD och en hårdisk på 1 TB eller mer.

Permalänk
Hjälpsam

Ok, gör ett förslag senare...nått speciellt chassi du gillar o vill ha ?

Kommer du vilja klocka?
Skall datorn klara SLI i framtiden?

Permalänk
Hjälpsam

Grund förslag i Taurusens prisklass men i mina ögon ett bättre paket än Taurusen

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6762424/2014-05-16

Permalänk
Skrivet av thli72:

Ok, gör ett förslag senare...nått speciellt chassi du gillar o vill ha ?

Kommer du vilja klocka?
Skall datorn klara SLI i framtiden?

Jag bryr mig inte så mycket om hur chassit ser ut utan mer om att det har bra kylning.
Jag har inga planer på att klocka men kan nog tänka mig att göra det senare men inte inom den närmaste framtiden.
Det var en bra ide med SLI men den får inte kosta mer än 16k så om det går att göra datorn så att den klarar det utan att det kostar för mycket så skulle det vara bra.

Tack på förhand

Permalänk
Hjälpsam

Kolla paketet ovan, lite komentarer:

Kan du vänta på 4790K så gör det
Jag valde ett kraftigare o bättre nätagg så du kan klara SLI
Jag tog vattenkylning, men det kan lätt bytas.
Valde Define chassit, bra o ljuddämpat chassi..men lite diskret men går att byta

Permalänk
Skrivet av thli72:

Kolla paketet ovan, lite komentarer:

Kan du vänta på 4790K så gör det
Jag valde ett kraftigare o bättre nätagg så du kan klara SLI
Jag tog vattenkylning, men det kan lätt bytas.
Valde Define chassit, bra o ljuddämpat chassi..men lite diskret men går att byta

Tack så mycket

Permalänk
Skrivet av thli72:

Kolla paketet ovan, lite komentarer:

Kan du vänta på 4790K så gör det
Jag valde ett kraftigare o bättre nätagg så du kan klara SLI
Jag tog vattenkylning, men det kan lätt bytas.
Valde Define chassit, bra o ljuddämpat chassi..men lite diskret men går att byta

Skulle inte en luftkylare vara bättre? Jag kör min 4770k, 4.4GHz på 1,3V med Noctua U14S och har aldrig överstigit 78 grader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre4099:

jag skulle vilja ha en intel i7, en GeForce GTX 780 eller om det finns något bättre för ungefär samma pris, 16GB ram, en SSD och en hårdisk på 1 TB eller mer.

Varför vill du ha en i7 ska du använda tunga program?? eller bara spela, varför 16gb ram ska du använda tunga program eller bara spela?

Om du ska spela och inte använda tunga program ta en i5 4670k eller i5 4690k när den kommer ut och 8gb ram för det kommer inte gör någon skillnad i spel

Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av xGreenRed:

Skulle inte en luftkylare vara bättre? Jag kör min 4770k, 4.4GHz på 1,3V med Noctua U14S och har aldrig överstigit 78 grader.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag håller med, men eftersom INET skall bygga denna faller många luftkylare bort på tyngden. . sen byggde jag en så lik datorn i första posten jag kunde men gjorde den lite bättre. . o den INETs Taurus hade vattenkylning

Permalänk
Skrivet av thli72:

Jo jag håller med, men eftersom INET skall bygga denna faller många luftkylare bort på tyngden. . sen byggde jag en så lik datorn i första posten jag kunde men gjorde den lite bättre. . o den INETs Taurus hade vattenkylning

Fast alltså, helt ärligt så är ju en luftkylare jätteenkel att montera.
Datorn i sign är ju den första datorn jag ens har rört insidan på, och jag hade inga problem med att installera kylaren.
Noctua hade iallafall en jättesimpel guide som var lätt att följa och förstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Sant Noctua har grym fäst anordning. . om bara hålet i moderkorts plåten passar så man slipper montera ner allt för att få dit fästet på baksidan.

Sen om man betalar 1000:- för montering så är man kanske inte beredd att ens öppna datorn själv.

Men håller som sagt med dig, jag skulle ta en Noctua U12/14S alla ggr själv..inget snack. . . . jag bara förklara varför jag inte valde det här. . dock va jag nära o ta U9B men valde vatten tillslut av anledningar jag skrev ovan

Permalänk
Medlem

Först vill jag bara berömma thli72 som är väldigt aktiv i den här delen av forumet o hjälper många och kommer med mycket goda förslag

Jag läste även att korgen var gjord för att likna en annan dator dock så skulle jag föreslå att byta 780 mot ett 290x alt 290 för mer prestanda för pengen om TS kan tänka sig ett amd kort.

Sitter på mobilen så kan tyvärr inte länka något men är säker på att någon annan kan göra de om det skulle vara intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 4770K delid @ 4,4GHz|Kylning: Custom loop|GPU: xfire 290x @ stock |RAM: A-data 4x4gb 1600 mhz|MB: Asus Z87-A| PSU: EVGA G2 850w| SSD 1: Samsung 840 evo 120 GB|SSD 2: Samsung 850 evo 250 GB|