Permalänk
Medlem

The Tazk

Tjena! Börjar med att berätta lite om bygget!

Bygger ett skrivbord/datorbord som datorn är inbyggd inuti.

Specs:

Processor : AMD fx 8320 - 8 core Klockad till 4,5 GHZ
Valde AMD eftersom jag håller på väldigt mycket med 3D rendering och video redigering. Där kommer nog de 8 kärnorna att briljera!

Grafikkort: EVGA GeForce GTX 680 2GB klockad core clock 1400mhz
Väldigt bra och tyst kort! köptes när det var på rea också! Räcker gott och väl till ultra i alla spel i 1080p! (enligt mig)

Moderkort: Asus Sabertooth 990fx r2.
Snyggt och väloptimerat Moderkort! Får plats med allt jag behöver + lite till!

Ram minne: Corsair vengeance 2x4 GB CL9 Blåa
Här snålade jag in lite så jag inte skulle spräcka min budget, har funkat väldigt bra hittills!

Kylning: Corsair H55 med pull/push 2x nzxt 120mm fläktar. 2x 140mm nzxt fläktar i toppen samt 2 120mm i fronten. Håller en bra temperatur på runt 54 Grader C med Överklockning. Kör endast med 4 fläktar i vanliga fall.

Nättagregat: Be quiet pure power 630w Modulärt.
Räcker och blir över just nu! Mitt första var det fel på varvräknaren så den låg på fullfräs hela tiden och lät ganska mycket, fick den dock snabbt utbytt av Inet (Tackar!) och nu låter den ingenting!

Lagring: SSD: Asata premier pro sp900 128GB. HDD: Seagate barracuda 2tb 720rpm och en 250gb.
Väldigt mycket för pengarna! Adata är underskattat!

Ljudkort: Creative sound blaster audigy 2.
Väldigt bra för att vara så gammalt! slår det inbyggda ljudet i sabertooth ´en.

Bygget kommer bli klart i sommar förhoppningsvis och jag försöker hålla min budget på 800kr!
Där detta ska inhandlas!
Plexiglas/Akryllplast
Material till skrivbord
Fog/snickerispackel.
Fläktar 2x
Av/på knapp
3/4pins förlängare till fläktar
Möjligen sleaving.
Eventuellt Cola och Energi dricka för att hålla mig vaken!

Lite bilder också såklar!

The Tazk

Permalänk
Medlem

Kan bli coolt!
Om du vill få det riktigt nice kan jag rekommendera någon sorts stativ till skärmarna så att du slipper att deras fötter tar upp plats på skrivbordsytan.
Lycka till med bygget!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Väntar med betyget tills du kommit igång, Ser intressant ut!

Lycka till

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Intressant koncept, men blir det inte väldigt liten yta för mus/tangentbord och händer? Jag vill ha så stor yta till det som möjligt, men antar att du inte behöver det. Lycka till hur som helst.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Intressant koncept, men blir det inte väldigt liten yta för mus/tangentbord och händer? Jag vill ha så stor yta till det som möjligt, men antar att du inte behöver det. Lycka till hur som helst.

Blir ca 40 cm för tangentbord och mus Borde vara tillräckligt

Permalänk
Medlem

Kul idé (Jag är den första som ger dig 5 stjärnor )

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Hadde nog tänkt om ang plexit i bordskivan ..det kommer bli extremt repigt och fult ganska fort ..kör på glas eller sätt plexit på sidorna om du tvunget måste exponera komponenterna.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

shiiit va häftigt.. gav fem av fem på detta... ee du värd.. åå satte några ideer på mitt huvud iaf... tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontebert:

Kul idé (Jag är den första som ger dig 5 stjärnor )

Haha tackar!

Skrivet av ZOiDVOiD:

Hadde nog tänkt om ang plexit i bordskivan ..det kommer bli extremt repigt och fult ganska fort ..kör på glas eller sätt plexit på sidorna om du tvunget måste exponera komponenterna.

Jo, fast plexit kommer inte att användas som bordsyta om det skulle vara så att det tar mycket stryk så kostar en ny 99kr

Skrivet av Helge200:

shiiit va häftigt.. gav fem av fem på detta... ee du värd.. åå satte några ideer på mitt huvud iaf... tack.

Tackar! De var så lite så! ^^

Permalänk
Medlem

Var tvungen att dra ner klocken då konstiga freezed och sound loops uppkom i cs go, ska forska vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tazk3n:

Var tvungen att dra ner klocken då konstiga freezed och sound loops uppkom i cs go, ska forska vidare.

Kör du på windows 8 beror det på senaste Steam-uppdateringen

Permalänk
Medlem

Yess win 8! Ajdå, hopas det fixas snart!

Permalänk
Medlem

Hur hade du tänkt o ha det ståendes? mot en vägg? isf så kommer fläktarna ha det rätt jobbigt
nåt du kanske skulle tänka på

Visa signatur

Intel i5 2500K, 290x Lightning, Corsair Dominator 16GB 2133MHz, Samsung EVO 840 250GB, San Disk Ultra plus 256GB, Corsair Obsidian 350D, Custom Water Cooling, Corsair CX 600M, Windows 10, ASUS VG248QE 3st BenQ GW2450, Corsair K70, Func MS-3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxip:

Hur hade du tänkt o ha det ståendes? mot en vägg? isf så kommer fläktarna ha det rätt jobbigt
nåt du kanske skulle tänka på

Yess! dock med en 10-15 cm från väggen