Permalänk
Medlem

Anno 2070 är roligt, det är i första hand enligt mig då, en ekonomisk balans simulering. Handlar mycket om supply & demand & även om att effektivisera traderoutes. Låter ju inte så värst kul men det är det. Tar dock lite tid att sätta sig in i spelet. Ca 5-10 timmar för att man ska kunna spela fluently, spelets guide är rätt så bra så man blir inte utlämnad i mörkret. Notera att man kan kriga i det också om man vill det.

Ska slå ett slag för indies med då det är väldigt få nämnda här. Som nämnt Don't starve & FTL är båda fenomenala. Sen har du ju:
Rogue legacy,
Papers please,
Binding of Isaak,
Terraria eller Starbound,
Bastion,
Cave Story &
Hotline Miami.
Etc.

Det finns många gömda juveler i indiesegmentet, inte den bästa grafiken, men väldigt innovativt eller i övrigt högkvalitativt gameplay.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Låter som du skulle gilla Arma 3 och alla dess moddar, jag kan varmt rekomendera Breaking Point (DayZ till arma 3) eller Wasteland, Battle Royal.

Dessa mods till arma är lite som division fast vissa utav dem är mer slow pase, andra är mer action i. Men jag spelar inget annat än Breaking Point just nu

Arma 3 motorn är mycket bättre än arma 2, jag gillade inte alls arma 2, men stog ut med det, och DayZ standalone är ju ett skämt gämfört med arma 3, De måste gå över till arma 3 annars kommer folk bara köra mods istället för standalone, för Epoch är på väg till Arma 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Inte första Silent Hill alltså?

Prövade Portal men jag tyckte det var lite för mycket av samma sak hela tiden.....

Tycker 2an är bättre, djupare story, vackrare miljöer och framför allt läskigare. Men första är ett otroligt bra spel det med

Början är lite för enkel och enformigt men det blir svårare i slutet. Efter den sista kammaren börjar det riktigt roliga!

Permalänk
Inaktiv

Tror jag fortsätter att promota Tom Clancy's Ghost Recon Phantoms. Gratis till Steam. Förutom den övergiriga prissättningen från Ubisoft på sakerna i spelet är det väldigt roligt och förvånansvärt balanserat för den här typen av köpmodell.

Permalänk

Jag själv har spelat mycke Diablo 3 och League Of Legends på sista tiden skulle rekommendera dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Hejsan Sweclockare!

Är sugen på att spela något nytt då jag endast sitter med CS:GO och Hearthstone nuförtiden... Väntar in Watch Dogs och "The Division".

Vill helt enkelt ha tips på bra spel. Vad rekommenderar ni? Vad tycker ni att jag borde spela innan jag dör?

Förslag uppskattas!

EDIT: Spel till PC är vad detta gäller!

Lost Alpha, finns att ladda ner gratis här: http://www.moddb.com/mods/lost-alpha

100+ timmar speltid utlovas för den som är på upptäckarhumör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Lost Alpha, finns att ladda ner gratis här: http://www.moddb.com/mods/lost-alpha

100+ timmar speltid utlovas för den som är på upptäckarhumör.

Detta är alltså helt gratis eller menar du att modden är gratis till S.T.A.L.K.E.R?

Skrivet av anon32713:

Tror jag fortsätter att promota Tom Clancy's Ghost Recon Phantoms. Gratis till Steam. Förutom den övergiriga prissättningen från Ubisoft på sakerna i spelet är det väldigt roligt och förvånansvärt balanserat för den här typen av köpmodell.

Ska kolla in detta!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Detta är alltså helt gratis eller menar du att modden är gratis till S.T.A.L.K.E.R?

Det är standalone så du behöver ingenting annat än modden och den är helt gratis Det är tydligen ett gäng som har samlat ihop en massa halvfärdiga grejer som inte kom med i SoC och gjort om allt själva. Galet bra atmosfär!

Permalänk
Medlem

Planetside 2 om du tröttnat på BF4s minikartor och vill ha större strider
Tycker du om Oblivion och Skyrim kanske Fallout är intressant?

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >