Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

vad var priset då?

167:40 (plus 49kr frakt per order).

Hade avvaktat med just en Raspberry Pi B till något bra erbjudande kom, så tipset passade mig perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

En vad det verkar helt okej router för ett riktigt bra pris hos CDON,

899 annars men nu nere i 299.

http://cdon.se/hemelektronik/netgear/netgear-wndr3400-n600-p2...

Nej. 550kr inkl frakt. Snälla, jämför priset med en bra butik på prisjakt istället för att lyssna på vad butiken själv säger. Det är dem som inte gör en riktig jämförelse som blir lurade när butiker har "rea" på diverse produkter, ofta har butiken lagt priset högt tidigare bara för att senare kunna sänka det mycket.

Edit:
För övrigt så klarar den bara upp till Fast Ethernet på det trådbundna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

167:40 (plus 49kr frakt per order).

Hade avvaktat med just en Raspberry Pi B till något bra erbjudande kom, så tipset passade mig perfekt.

synd att jag missade d! Köpte den på cdon då jag hade 50kr rabattkod! Dessutom fraktfri!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Nej. 550kr inkl frakt. Snälla, jämför priset med en bra butik på prisjakt istället för att lyssna på vad butiken själv säger. Det är dem som inte gör en riktig jämförelse som blir lurade när butiker har "rea" på diverse produkter, ofta har butiken lagt priset högt tidigare bara för att senare kunna sänka det mycket.

Ja, CDON:s "ordinariepriser" är inget att lita på. De ljuger friskt för att framstå som om deras erbjudanden är bättre än de egentligen är.

Permalänk

Hur kan han få det till 200kr billigare än närmsta konkurrent på xperia e? Visst det postades igår och priser kan ha justerats för att matcha, men jag vet att Teknikmagasinet har tagit 699kr i flera veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Var det någon som kollade videon för den nedan nämnda hemmabioförstärkaren på netonnets hemsida? Det var typ den mest pedagogiska och samtidigt mest säljande videon jag någonsin sett för en elektronikpryl. Kändes som den kunde/hade allt?!

Helt j*vla sinnes. Kom på mig själv med att ha lagt upp kreditkortet på bordet innan filmen ens var klar. Beställde dirr.

Må väl folk.
- Mansion

www.youtube.com/watch?v=FhqHCQeOSzw

Köpte en sån där för ca 2 månader sen på Elgiganten. För 2690:- som DEMO produkt. Ordinarie pris som stod i butik var då 4990:-

Kom hem och var skitnöjd för att jag hade köpt den för nästan halva priset, Går in på deras sida och får då se att den endast kostar 2890:- ordinarie pris.
Känner mig ganska lurad men jag har kvar den ett tag tills jag ser att dom sänker priset på den igen till 2490:-! alltså 200:- billigare än vad jag köpte min DEMO produkt för. Efter 20 dagar så åker jag tillbaka med den för att få pengarna tillbaka.
Man ska alltid dubbelkolla 100 gånger innan man köper något och akta sig för annars blir man lätt blåst.

Förstärkaren är lätt värd pengarna så jag säger bara KÖP!

Permalänk
Skrivet av azz0n^:

ZyXEL NBG6503 802.11ac router för endast 349:- hos Inet.

Ni som funderar på den routern, tänk på att den inte har Gbit ethernet.
NBG6503 AC750

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

ZyXEL NBG6503 802.11ac router för endast 349:- hos Inet.

Närmst på prisjakt: 399:-.

Återigen, Inet skriver att de har sänkt den från 490kr, kolla vad prisjakt har för lägstapris istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Närmst på prisjakt: 399:-.

Återigen, Inet skriver att de har sänkt den från 490kr, kolla vad prisjakt har för lägstapris istället.

Rätt men fel.

Kollar man Prisjakt ser man att Inet faktist har sänkt den från 490kr, så det är ovanligt nog inget fantasipris baserat på "rekommenderat cirkapris" eller annat fåneri. Däremot har du helt rätt i att det för att vara ett fynd ska jämföras med vad man kan köpa den för normalt på andra ställen också, inte bara vad samma butik tidigare haft som pris på prylen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedFerN:

Bara jag eller ser det ut att vara ett ganska överprisat kort? Reapriset är ju samma pris som för Asus 780 gb-kortet, som har bättre kylare och sådant. Fabriksöverklockning lär ju inte vara värt +1k.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Rätt men fel.

Kollar man Prisjakt ser man att Inet faktist har sänkt den från 490kr, så det är ovanligt nog inget fantasipris baserat på "rekommenderat cirkapris" eller annat fåneri. Däremot har du helt rätt i att det för att vara ett fynd ska jämföras med vad man kan köpa den för normalt på andra ställen också, inte bara vad samma butik tidigare haft som pris på prylen.

Jag skriver ju att Inet har sänkt priset på den. Jag tycker bara att det är ologiskt att jämföra det nya priset mot vad butiken själv hade tidigare, man får egentligen noll uppfattning om produktens egentliga värde. Ofta så vill ju vi i den här tråden se en "ovanlig/större" prissänkning i förhållande till vad normalpriset är, exempel på det är de grafikkort från powercolor som webhallen säljer just nu.

För att klargöra ännu mer. Om Inet hade haft ett pris på 1500kr i 1 år och sedan sänkt det till 350kr så motiverar det iaf inte mig att köpa produkten om alla andra redan ligger på samma pris.

Skrivet av Sarg:

Bara jag eller ser det ut att vara ett ganska överprisat kort? Reapriset är ju samma pris som för Asus 780 gb-kortet, som har bättre kylare och sådant. Fabriksöverklockning lär ju inte vara värt +1k.

Precis som du säger, ytterligare ett pris som inte jämförs med vad som redan finns ute på marknaden. Visserligen olika tillverkare men fortfarande samma produkt.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker det är dumt att rekommendera en massa routrar som inte har Gbitportar eftersom det är en enorm begränsning och man snarast är dumsnål om man köper dem, det spelar ju ingen större roll att de har 802.11ac.
De borde snarare ha en egen lista: Dagens varning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Jag skriver ju att Inet har sänkt priset på den. Jag tycker bara att det är ologiskt att jämföra det nya priset mot vad butiken själv hade tidigare, man får egentligen noll uppfattning om produktens egentliga värde. Ofta så vill ju vi i den här tråden se en "ovanlig/större" prissänkning i förhållande till vad normalpriset är, exempel på det är de grafikkort från powercolor som webhallen säljer just nu.

För att klargöra ännu mer. Om Inet hade haft ett pris på 1500kr i 1 år och sedan sänkt det till 350kr så motiverar det iaf inte mig att köpa produkten om alla andra redan ligger på samma pris.

Inlägget du citerade med "fyndet" skrev inget alls om hur bra rabatten var. Eftersom jag inte såg något om det i ursprungsinlägget eller i ditt citat av ursprungsinlägget menade jag att det var fel att gnälla på en sån jämförelse eftersom det inte fanns någon sådan. Att gnälla på att det inte var ett fynd hade varit en helt annan femma med det citatet. Du valde helt enkelt fel inlägg att framföra din poäng genom.

...och ska man vara petig skrev du inte alls att Inet sänkt priset på den, du skrev att Inet skrev att de sänkt priset på den, vilket snarare låter som en invändning om att prissänkningen kanske inte är helt autentisk. Kändes därför med CDON/Dustins i färskt minne helt enkelt värt att ge Inet en eloge för att faktiskt använda autentiskt ordinarie pris i sin kampanj.

Angående din långa harang - jag skrev ju att du hade rätt i det, så vad är problemet? Läser du inläggen innan du svarar?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fan nu blev man ju sugen. Dock har man inget man kan använda den till.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakademus:

Går inte att beställa, ELFA är kassa som vanligt (kostar 1 439,48 i kundvagnen).

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Skrivet av tomle:

Går inte att beställa, ELFA är kassa som vanligt (kostar 1 439,48 i kundvagnen).

Surt! Annars hade man fasen klippt en direkt!

Permalänk

Kontaktade Elfa angående prissättningen för den ändrades i kundvagnen och fick reda på att det var ett fel som uppstått.
Priset som gäller är ca 1440kr exkl moms.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk

För de som ville köpa en bra actionkamera och inte kunde det, så finns det på CDON igen ( http://cdon.se/hemelektronik/isaw/isaw-extreme-action-camera-... ).

Har hunnit använda kameran bara några gånger sen jag köpte den första gången den var på rea, men kan länka till två av mina klipp som var filmade med dåliga/väldigt dåliga ljusförhållanden, och ett som var filmat i superslowmo, så kan ni själva bedöma kvaliteten. De två första var filmade i 1080p 60fps, så ställ in 1080p på youtube! Sista var filmat i 480p och 240fps.

Observera att:
Kameran är kapabel av att filma i 1200p i 60fps, 1200p i 30fps, 720p i 30, 60 och 120fps men även 480p i 240 fps som jag tycker är väldigt bra. Den har väldigt bra undervattensläge, väldigt bra timelapse funkltion - har testat men inte lagt ut några klipp än.

Nya uppdateringen sägs förbättra kameran, men har inte hunnit installera den än. Den lägger till loop mode - bra att ha i bilen, särskilt när man ska till ryssland Sen är det förbättrad kvalitet på 60fps videos (jag tycker den redan är bra, men bra om den kan bli ännu bättre), autostart recording och AE meter, plus lite annat, och även möjligheten att ändra lägen och inställningar på kameran via wifi appen (som var trist i början att det inte gick). Updaten kom för bara 3-4 v sedan, så det är inte så att ISAW bara släppt en produkt som de sedan skiter i, det är bara bra att de fortfarande utvecklar den!

Och ett plus till - 99% av gopros tillbehör passar (då med undantag för skal och sånt som är anpassat för precis gopro kamerans form), men alla fästen passar!

Länkar till videos:
1080p 60FPS i väldigt dåliga ljusförhållanden
1080p 60FPS i dåliga ljusförhållanden
480p 240FPS

Observera att kvaliteten blivit någolunda sämre då filmerna var snabbredigerade i iMovie, och den försämrar kvaliteten för att minska storleken på filerna!

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Kingston HyperX 3K 240gb ssd för 589:- (inklusive moms...)

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=7382048

Du kanske kan kolla att den går att beställa innan du postar?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Du kanske kan kolla att den går att beställa innan du postar?

Japp, lade en i kassan och priset stämde där, dock står det något helt annat när man väl ska slutföra beställningen...miss av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

För de som ville köpa en bra actionkamera och inte kunde det, så finns det på CDON igen ( http://cdon.se/hemelektronik/isaw/isaw-extreme-action-camera-... ).

Har hunnit använda kameran bara några gånger sen jag köpte den första gången den var på rea, men kan länka till två av mina klipp som var filmade med dåliga/väldigt dåliga ljusförhållanden, och ett som var filmat i superslowmo, så kan ni själva bedöma kvaliteten. De två första var filmade i 1080p 60fps, så ställ in 1080p på youtube! Sista var filmat i 480p och 240fps.

Observera att:
Kameran är kapabel av att filma i 1200p i 60fps, 1200p i 30fps, 720p i 30, 60 och 120fps men även 480p i 240 fps som jag tycker är väldigt bra. Den har väldigt bra undervattensläge, väldigt bra timelapse funkltion - har testat men inte lagt ut några klipp än.

Nya uppdateringen sägs förbättra kameran, men har inte hunnit installera den än. Den lägger till loop mode - bra att ha i bilen, särskilt när man ska till ryssland Sen är det förbättrad kvalitet på 60fps videos (jag tycker den redan är bra, men bra om den kan bli ännu bättre), autostart recording och AE meter, plus lite annat, och även möjligheten att ändra lägen och inställningar på kameran via wifi appen (som var trist i början att det inte gick). Updaten kom för bara 3-4 v sedan, så det är inte så att ISAW bara släppt en produkt som de sedan skiter i, det är bara bra att de fortfarande utvecklar den!

Och ett plus till - 99% av gopros tillbehör passar (då med undantag för skal och sånt som är anpassat för precis gopro kamerans form), men alla fästen passar!

Länkar till videos:
1080p 60FPS i väldigt dåliga ljusförhållanden
1080p 60FPS i dåliga ljusförhållanden
480p 240FPS

Observera att kvaliteten blivit någolunda sämre då filmerna var snabbredigerade i iMovie, och den försämrar kvaliteten för att minska storleken på filerna!

Är det några fler som rekommenderar denna produkt?
Som kanske köpt eller funderar på att köpa?
Är grymt sugen på en actionkamera men tycker att Gopro är svindyra..
Är mellanskillnaden så pass märkbar i kvalitét?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Är det några fler som rekommenderar denna produkt?
Som kanske köpt eller funderar på att köpa?
Är grymt sugen på en actionkamera men tycker att Gopro är svindyra..
Är mellanskillnaden så pass märkbar i kvalitét?

Jag kan också gå i god för den här kameran. Det är bara en sak som jag än så länge stör mig på och det är ljudkvaliteten från den inbyggda micken. Den är katastrofalt dålig för hojkörning då allt bara brusar. Men förutom det så får du en sjukt bra kamera med många features för det du betalar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1nja:

Jag kan också gå i god för den här kameran. Det är bara en sak som jag än så länge stör mig på och det är ljudkvaliteten från den inbyggda micken. Den är katastrofalt dålig för hojkörning då allt bara brusar. Men förutom det så får du en sjukt bra kamera med många features för det du betalar

Bäst att fråga: Visst är det så att det inte finns något uttag för extern mic tyvärr?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Är det några fler som rekommenderar denna produkt?
Som kanske köpt eller funderar på att köpa?
Är grymt sugen på en actionkamera men tycker att Gopro är svindyra..
Är mellanskillnaden så pass märkbar i kvalitét?

Jag köpte en i början på april och hatade den. Den stängde av sig så fort man rörde den, hängde sig och drog ur batteriet istället för att filma och en massa annat elände. Skickade den på ångerrätt och har nu en kamera som fungerar helt suveränt! WiFi-appen till Android är helt kass, men till iOS är den rätt OK nu, vissa lägen medger inte Live Display men det går att leva med.

Den filmar bra i dagsljus och helt OK när det blir mörkare. Har kört den lite på timelapse på nätterna för att fota idioter som klottrar på grannhuset och det gör den ypperligt.

Nackdelar är mikrofonen som är helt katastrofal, bara brusar och distar om man kör över 60% samt att några av tillbehören (främst svarta skyddshuset) är gjort av skräpplast.

Kan gå i god för att GoPro-tillbehör passar. Har beställt extra hållare, cykelfästen och liknande och det sitter som en smäck.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bäst att fråga: Visst är det så att det inte finns något uttag för extern mic tyvärr?

Inte någon native 3.5mm, men den ska stöd för någon specialkabel som är mini-usb -> 3.5mm. Denna går dock inte att använda med det helomslutande huset, vilket gör funktionen meningslös för min del.

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen på att köpa den kameran då min nuvarande kamera jag har i bilen gick sönder.

På 1 år har jag slitit ut 2st kameror som jag använder till att spela in när jag kör. Ioförsig var dessa budgetskräp på 300:- men blir ju osäker på om den här håller bättre då det troligtvis sliter rätt mycket att dem spelar i loop hela tiden.

Vad tror ni?

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Är det några fler som rekommenderar denna produkt?
Som kanske köpt eller funderar på att köpa?
Är grymt sugen på en actionkamera men tycker att Gopro är svindyra..
Är mellanskillnaden så pass märkbar i kvalitét?

Jag skulle sagt att den är minst likaa bra som gopron. Visst är 3+ bättre, men jag märkte att jag nu oftare använder ISAWen än 3+ (black).
Sen, när man ska fillma under vatten så är ISAW tusen ggr bättre. Jag tycker inte att kvaliteten är sämre på videos från ISAWen, det enda som skiljer är väl storleken och lite bredare vinkel på gopro. 4K på gopro kan vi dock skippa för det är skitdåligt.

Skrivet av n1nja:

Jag kan också gå i god för den här kameran. Det är bara en sak som jag än så länge stör mig på och det är ljudkvaliteten från den inbyggda micken. Den är katastrofalt dålig för hojkörning då allt bara brusar. Men förutom det så får du en sjukt bra kamera med många features för det du betalar

Skickades från m.sweclockers.com

Har du testat och minska procenten på micen? Hade brus vid 100%, men har läst på nätet att 100% ska man bara använda med undervattenskalet. 60% funkar finfint vanligtvis, noll brus. Om det inte räcker så är det extern mic som gäller, har dock ingten adapter så kan inte säga något om det.

OVERALL så kan jag rekommendera kameran så länge man inte ska ha den till radiostyrt flyg, då är det självklart att den lättare och mindre gopro 3+ är bättre. Dock så har jag kört ISAWen på min E-Sky Big Lama (lite större men fortfarande instegsmodell) och det har funkat finfint att lyfta och flyga och filma saker från luften, dock märkbart kortare batteritid på helikopter för extra vikten på ISAWen...

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem

Varför envisas folk med att tipsa om Inteldiskar? Ens när det är erbjudande så är de i princip aldrig billigare än likvärdiga alternativ från andra märken. Visst, det fanns en poäng med att betala mer för deras diskar i början när de var märkbart pålitligare än andra, men de dagarna är förbi nu...

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Varför envisas folk med att tipsa om Inteldiskar? Ens när det är erbjudande så är de i princip aldrig billigare än likvärdiga alternativ från andra märken. Visst, det fanns en poäng med att betala mer för deras diskar i början när de var märkbart pålitligare än andra, men de dagarna är förbi nu...

Garanti på 5 år?
Skrivhastighet?

1990 kr Crucial M500 480GB
1990 kr Intel 520 480GB

Jag tar nog hellre Intel då, alla dagar i veckan.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AerisArchon:

Varför envisas folk med att tipsa om Inteldiskar? Ens när det är erbjudande så är de i princip aldrig billigare än likvärdiga alternativ från andra märken. Visst, det fanns en poäng med att betala mer för deras diskar i början när de var märkbart pålitligare än andra, men de dagarna är förbi nu...

Nu håller jag egentligen med dig men om man tvunget måste ha en Intel-SSD så skadar det ju inte. Dock blir de snabbt ointressanta om man tittar på konkurrenternas lösningar och vad de tar för dessa.

Skrivet av EyeNEye:

Garanti på 5 år?
Skrivhastighet?

1990 kr Crucial M500 480GB
1990 kr Intel 520 480GB

Jag tar nog hellre Intel då, alla dagar i veckan.

Ca 2000kr är typ normalpris för M500 480GB, de brukar gå ner ett par hundringar ytterliggare när det är kampanj på dessa. 520-serien är väl dessutom utgående, ersatt av 530 antar jag. 530-modellen på 480GB kostar närmare 3000kr dessutom: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2353668